Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-25, 11:02
Medlem
KungPungPats avatar
Jag kommer ihåg när jag var ynge och lärde känna en riktig psykopat som försökte manipulera mig och en barndomsvän till att bli ovänner genom att snacka skit om den som inte var med för tillfället.
Han kom till mig och snackade illa om min barndomsvän, sen gick han till vännen och snackade skit om mig. Men det lät för skumt så jag och barndomsvännen tog ett snack och märkte att han försökte köra något konstigt manipulations-spel på oss både lol, men misslyckades för att psykopaten är korkad.

Samma psykopat såg jag något år senare på stan och han förklarade hur mycket kläder som han hade köpt.. fick känslan av att han inte handlade med sina egna pengar och att han handlade så mycket som möjligt med nån annans pengar.

Sen kom det fram att psykopaten hade flirtat sig in hos en handikappad människa och lurat av människan hans besparingar och köpt kläder till sig själv. Rätten dömde han för brott eftersom man får INTE använda mentalt sjuka eller handikappade för att lura av dom deras pengar för att man själv är psykopat och tycker att det är smart att lura dom på deras pengar.

Jag tror mig kunna se en repris här i Raskens psykopatiska handlingar mot mentalt sjuka människor som den här gången verkar få sina pengar tagna av Rask som vill ge dom till sina tittare i hopp om att få tillbaka lite popularitet på youtube.
Citera
2021-08-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://ibb.co/ZH5BB4p

Nu är det bekräftat att Chrille Berg har ungefär samma problem med Rask som skribenterna i tråden, som det spekulerats om.

Skulle inte förvåna mig om han och andra youtubers är frekventa läsare.

Fan vad jag älskar Chrille, det är en snubbe som bjuder på underhållning och gör youtube för att han genuint tycker att det är kul, och det märks på hans videos, pengarna är en bonus, men inkomstkällan är jobbet. Och kanske hade rask kanal också varit rolig om han gjorde det för att han tyckte det var kul och inte tvungen. Rask har inte haft ett arbete sen han börja med youtube 2015 eller 2016, tänk när han ska gå med cv till en arbetsgivare sen jaha rask vad hände här från 2015 till nu, rask: jo jag begick brott hängde ut handikappade och lurade folk på pengar, blev även dömd för förtal. Undra vad rask ska leva på när han blir gammal och pensionen inte räcker till månaden ut, eller tigger han Swish som 65 åring tro.
Citera
2021-08-25, 11:06
Medlem
KungPungPats avatar
Jag tror vi skådar martyrkomplex också dvs en psykiskt sjuk människa som vill bli ett offer för att kunna tycka synd om sig själv. Han snackar ju om fängelse och att han inte betalar skatt för att hamna i fängelset.
Citera
2021-08-25, 11:28
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://ibb.co/ZH5BB4p

Nu är det bekräftat att Chrille Berg har ungefär samma problem med Rask som skribenterna i tråden, som det spekulerats om.

Skulle inte förvåna mig om han och andra youtubers är frekventa läsare.
Nu har han svarat!

https://ibb.co/TMDBdqW
https://ibb.co/qRwJ801

Men visst ser vi minst en lögn där va? Han påstår återigen att han aldrig gått på soc, något han dock erkänt tidigare
Citera
2021-08-25, 11:36
Medlem
"Ångrar vad"

Hur tänker han?

https://ibb.co/5W8pzmv
Citera
2021-08-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Fan vad jag älskar Chrille, det är en snubbe som bjuder på underhållning och gör youtube för att han genuint tycker att det är kul, och det märks på hans videos, pengarna är en bonus, men inkomstkällan är jobbet. Och kanske hade rask kanal också varit rolig om han gjorde det för att han tyckte det var kul och inte tvungen. Rask har inte haft ett arbete sen han börja med youtube 2015 eller 2016, tänk när han ska gå med cv till en arbetsgivare sen jaha rask vad hände här från 2015 till nu, rask: jo jag begick brott hängde ut handikappade och lurade folk på pengar, blev även dömd för förtal. Undra vad rask ska leva på när han blir gammal och pensionen inte räcker till månaden ut, eller tigger han Swish som 65 åring tro.

Han ska ha cred för att han gör sin grej och inte pudlar och lämnar avbön när han möter på patrull. Annat är det med Rasken, som håller på och tar tillbaka allt han gjort när han möter på problem för sitt content. Sen ska man alltid ha respekt för en man som jobbar hårt för sin familj. Det gör detsamma vilket yrke han valt. En städare eller en VD på Swedbank, som verkar vara Raskens definition på den mest lyckade människan.

Men i Raskens värld är det lite för ovärdigt att ta ett skitjobb, även om det innebär att han ger en skituppväxt till sina barn. Han lever med världsbilden att VD:n på Swedbank är en lite bättre människa än städaren, medan alla vanliga människor skiter i din titel så länge du är en hårt arbetande familjefar med hjärtat på rätt plats så får du respekt av medelsvensson.

Nu har Rask svarat ett långt långt svar till Chrille på hans kommentar där han förklarar att han minsann var en sådan arbetsmyra innan youtube, att han är så psykiskt sjuk att det inte går att jobba just nu och att han minsann aldrig har gått på bidrag någonsin i sitt liv. Men vi vet mycket väl att innan Företagsbaronen startade sin klädbutik, som inte alls gick med lönsamhet, så gick han på försörjningsstöd. Vi vet också att han sagt att han levt på Therese innan youtube började flyga.

Nu ser jag inte ned på folk som går på bidrag. Jag tycker det är sorgligt att vissa är i den situationen. Det är inte kul. Jag har respekt för folk som gör det och sedan tar sig ur situationen. Vissa är också helt oförmögna att jobba av diverse orsaker, ffa psykiska problem, och då tycker jag det är bra att det finns ett bidragssystem så att dessa inte är helt utfattiga och måste tigga och stjäla. Jag ser däremot ned på sådana som Rask, som har ett nedsättande sätt att prata om bidragstagare när han inte är bättre själv.
Citera
2021-08-25, 11:38
Medlem
Det där med psykisk sjuk kan inte jobba är bara rent påhitt… Det fanns ju inte 100 år sen. Gå bara upp och jobba, svårare är det inte.
Citera
2021-08-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Nu har han svarat!

https://ibb.co/TMDBdqW
https://ibb.co/qRwJ801

Men visst ser vi minst en lögn där va? Han påstår återigen att han aldrig gått på soc, något han dock erkänt tidigare

Fyfan vilken odräglig skit han är. En självömkande lögnare och latmask. Han gör det verkligen inte svårt för en att behålla sin åsikt om honom. Han är rakt igenom vidrig
Citera
2021-08-25, 11:49
Medlem
KungPungPats avatar
Jorå jag har jobbat mycket i mitt liv men just nu mår jag så dåligt psykiskt att jag inte kan hålla mig från att hänga ut mentalt sjuka människor på min youtubekanal för att belysa problem och tjäna pengar på det viset istället för att jobba. Jag ska jobba sen när jag mår bättre och har lyckats lura av den här människan hans bitcoins som han kanske har... kanske inte har.. men jag håller drömmen vid liv.
Om han ger iväg sina pengar till mina följare så kanske jag blir som jockeboy på youtube och kan försörja mig på det utan att lära alla tittare om hur ett missbruk ser ut och vilka gränser man är villig att passera för att mätta sitt beroende av uppmärksamheten som kanske ger pengar en vacker dag.

Offermentaliteten borde jag nog ha skrivit om här och inte i Jockeboys tråd.. även om både Jocke och Rask alltid är offer enligt dom själva.. vilket är deras ursäkt för att aldrig nånsin se sitt egna deltagande i sina egna problem.

För er som är intresserade av psykologin bakom allt detta så kan ni googla offermentalitet och martyrkomplex. Väldigt intressant läsa som Rask såklart hade gjort om han inte led av offerskomplexet som får honom att peka finger åt alla håll för att slippa se de fyra fingrar som pekar tillbaka mot honom från samma hand.

Uffe sa tillåmed martyr så chansen är väl ganska stor att han lider av just den störningen och vill bli ett offer/martyr och hamna i fängelset för att slippa ta tag i sina problem genom att skylla på andra kontinuerligt.
Citera
2021-08-25, 11:58
Medlem
Hela den här Raskhistorien är ju så förbannat tragisk, alla tänker samma sak som Chrille Berg men för Företagsbaronen måste det kännas rätt innan han är redo att börja arbeta och försörja sin familj, han väljer istället att sitta och tigga pengar av vänner och bekanta och utnyttja personer med funktionsvariation, om inte det är en vidrig person så vet jag inte vem som är.
Citera
2021-08-25, 11:59
Medlem
KungPungPats avatar
Ni kan drömma om att en psykiskt sjuk människa ska jobba medans han lider av offermentaliteten.

Rask missbrukar tanken av att vara som Jockeboy och tjäna stora pengar på youtube.
Tittarna förstår bara inte hur bra Rask är (enligt Rask) och vilka problem han går igenom genom sin offermentalitet som faktist är en mental störning som kan ses i dessa youtubers framförallt Rask och Jockeboy som typ alltid har varit offer enligt dom själva.

Dom är duktiga på att manipulera men sällan på ett bra sätt lixom. Även när dom utsätter folk för massa skit så kan dom manipulera folk till att tro att dom är hjältar i slutändan fast dom skapade problemen.
Som i fallet med Joz lixom.

Joz talade ut på youtube om mordförsök och beskydd från poliser vilket Jockeboy och Rask ligger bakom genom sina uthängningar.. men Jocke var snabb med att göra en video och förklara vilket offer han är för att Joz har talat ut på youtube. Dom mobbar mig sa Jocke och jag funderar på självmord nu för att Joz berättade om alla brott som han fick utstå för att jag hängde ut honom.

Offermentalitet till 100%. Så Nu slipper Rask gå till psykolog för att få detta förklarat för honom lol.
Citera
2021-08-25, 12:08
Medlem
Ska han vänta tills hans söner börjat jobba och de ska hjälpa och föra över pengar till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in