Citat:
Ursprungligen postat av
razerdayzer
Fan vad jag älskar Chrille, det är en snubbe som bjuder på underhållning och gör youtube för att han genuint tycker att det är kul, och det märks på hans videos, pengarna är en bonus, men inkomstkällan är jobbet. Och kanske hade rask kanal också varit rolig om han gjorde det för att han tyckte det var kul och inte tvungen. Rask har inte haft ett arbete sen han börja med youtube 2015 eller 2016, tänk när han ska gå med cv till en arbetsgivare sen jaha rask vad hände här från 2015 till nu, rask: jo jag begick brott hängde ut handikappade och lurade folk på pengar, blev även dömd för förtal. Undra vad rask ska leva på när han blir gammal och pensionen inte räcker till månaden ut, eller tigger han Swish som 65 åring tro.
Han ska ha cred för att han gör sin grej och inte pudlar och lämnar avbön när han möter på patrull. Annat är det med Rasken, som håller på och tar tillbaka allt han gjort när han möter på problem för sitt content. Sen ska man alltid ha respekt för en man som jobbar hårt för sin familj. Det gör detsamma vilket yrke han valt. En städare eller en VD på Swedbank, som verkar vara Raskens definition på den mest lyckade människan.
Men i Raskens värld är det lite för ovärdigt att ta ett skitjobb, även om det innebär att han ger en skituppväxt till sina barn. Han lever med världsbilden att VD:n på Swedbank är en lite bättre människa än städaren, medan alla vanliga människor skiter i din titel så länge du är en hårt arbetande familjefar med hjärtat på rätt plats så får du respekt av medelsvensson.
Nu har Rask svarat ett långt långt svar till Chrille på hans kommentar där han förklarar att han minsann var en sådan arbetsmyra innan youtube, att han är så psykiskt sjuk att det inte går att jobba just nu och att han minsann aldrig har gått på bidrag någonsin i sitt liv. Men vi vet mycket väl att innan Företagsbaronen startade sin klädbutik, som inte alls gick med lönsamhet, så gick han på försörjningsstöd. Vi vet också att han sagt att han levt på Therese innan youtube började flyga.
Nu ser jag inte ned på folk som går på bidrag. Jag tycker det är sorgligt att vissa är i den situationen. Det är inte kul. Jag har respekt för folk som gör det och sedan tar sig ur situationen. Vissa är också helt oförmögna att jobba av diverse orsaker, ffa psykiska problem, och då tycker jag det är bra att det finns ett bidragssystem så att dessa inte är helt utfattiga och måste tigga och stjäla. Jag ser däremot ned på sådana som Rask, som har ett nedsättande sätt att prata om bidragstagare när han inte är bättre själv.