Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Ja, alibi. Tiden det tar å fjerne et lik tilsier at det kan bli vanskelig innenfor rammene av en vanlig arbeidsdag. Og TH måtte jo tross alt finne brevet og varsle politiet.
Vet vi sikkert at fallet som ble registrert er kraftigere enn enkelt fall i trapp?
Tenker du at dette fallet er en fingert bevegelse for å villede, ettersom drapstidspunktet antas å
være rundt 37 minutter tidligere?
Jeg er veldig usikker på opplysningene om det antatte fallet i trappen.
Da dette ble kjent opplyste politiet noe lignende at telefonen skal ha falt raskere enn om den bare ble sluppet eller kastet alene ned trappen.
Synes dette høres ut som noe tvilsom fysikk.
Er det mulig å måle forskjell på fart en telefon faller med, over en høyde på kun 2-3 meter. Vil ikke et menneske falle langsommere ned en trapp, en kropp bli mer forsinket i sammenstøt med trappetrinn og veggen langs trappeløpet, enn hva en telefon alene ville blitt.
Jeg er usikker på om denne opplysningen er reell, eller om informasjonen er preget av "politiets mediestrategi".
I fritt fall skal alle objekter i utgangspunktet oppnå samme fart, korrigert for luftmotstand og eventuelt kraft fra dytt, kast eller lignende.
Men kan hende at kraften fra dytt eller kast vil påvirke farten objektet oppnår. Det kan være riktig. Jeg vet ikke.