2021-08-23, 11:28
Bannlyst
Det är inget fel på dom. Mer fel på muslim kvinnor som föder 6 barn innan 30 och på män på flashback som tror att folk vill läsa deras ointressanta skittrådar
Citera
2021-08-23, 11:57
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Trådar på FB ger en insikten att:

En kvinna i 30-års åldern som har barn och är singel är det fel på.

En kvinna i 30-års åldern som inte har barn och är singel är det också fel på.

Glöm inte att det är fel på tjejer i 20 årsålder som är singlar med, för varför NÖJER de sig inte bara med första bästa, och varför har de någon sorts förväntningar och önskemål på killen trots att de inte själv åstadkommit något nämnvärt (ännu). Och givetvis alla singelkvinnor över 40, för de är ju gamla och det är ju vidrigt i sig. Faktiskt är det nog något fel på alla singelkvinnor alltid. Så då var det ju tur att ingen av dem ville dejta eller ligga liksom.
Citera
2021-08-23, 12:08
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Glöm inte att det är fel på tjejer i 20 årsålder som är singlar med, för varför NÖJER de sig inte bara med första bästa, och varför har de någon sorts förväntningar och önskemål på killen trots att de inte själv åstadkommit något nämnvärt (ännu). Och givetvis alla singelkvinnor över 40, för de är ju gamla och det är ju vidrigt i sig. Faktiskt är det nog något fel på alla singelkvinnor alltid. Så då var det ju tur att ingen av dem ville dejta eller ligga liksom.

Ja verkligen tur att just singelkvinnorna inte är ihop med någon.
Citera
2021-08-23, 12:17
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Japp, bara att välja grupp du tillhör i. Man får inte lämna blankröst.

Jag har en massa fel & brister - som de flesta individer - men det har inget med barn eller inte att göra så just de 2 kategorierna tillhör jag inte

Citat:

Och ändå är så många killar så bittra över att de inte får till det med dessa oerhört värdelösa och motbjudande kvinnor
Citera
2021-08-23, 12:21
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag har en massa fel & brister - som de flesta individer - men det har inget med barn eller inte att göra så just de 2 kategorierna tillhör jag inte

Och ändå är så många killar så bittra över att de inte får till det med dessa oerhört värdelösa och motbjudande kvinnor

Jo men det finns ju ett botemedel mot den bitterheten - att tillräckligt väl övertyga sig själv om hur värdelösa och motbjudande kvinnor egentligen är. Eller...
Citera
2021-08-23, 13:16
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Jo men det finns ju ett botemedel mot den bitterheten - att tillräckligt väl övertyga sig själv om hur värdelösa och motbjudande kvinnor egentligen är. Eller...

Ja. Kanske att det skulle finnas en samlingstråd med just rubriken "Den stora samlingstråden om hur värdelösa och motbjudande kvinnor är (och hur feminismen förstör mitt liv)". Så man slipper scrolla förbi mängden av alla trådar som handlar om samma ämne.
Citera
2021-08-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ja. Kanske att det skulle finnas en samlingstråd med just rubriken "Den stora samlingstråden om hur värdelösa och motbjudande kvinnor är (och hur feminismen förstör mitt liv)". Så man slipper scrolla förbi mängden av alla trådar som handlar om samma ämne.

Tro det eller ej, men jag tror det finns..
(FB) Den enda stora tråden där vi uttrycker hat/missnöje/förakt mot kvinnor
Citera
2021-08-24, 20:34
Medlem
CC75s avatar
Har undvikit denna tråd då det lätt blir för mycket bitterhet och skitsnack. Personligen ser jag inget fel med kvinnor i denna ålder men det gäller att se upp med de röda flaggorna då jag tror att de är mer vanligt förekommande där.

Många är dock i mina ögon utseendemässigt fortfarande attraktiva. Däremot är jag inte lika säker på att det gäller deras personlighet. Videon nedan visar en tjej som jag tycker är snygg. Jag är dock mycket tveksam till om hennes personlighet utgör flickvänsmaterial.

35 Year Old Single Woman Struggling to Find Good Men - 4 min lång.
https://www.youtube.com/watch?v=J5iKEefRdiY

En kvinna berättar de "sanningar" som hon ser idag om livet efter 35 som kvinna.
Life After 35: What No One Tells You - 12 min lång.
https://www.youtube.com/watch?v=UbsiOZGQg1Y

Några intressanta punkter:

- Kvinnor idag får inte lära sig av de äldre generationerna om vad som väntar en när man blir äldre. (Intressant då jag idag upplever samma sak med män - det finns en bristande kunskapsöverföring mellan generationerna idag)

- Kvinnor vill idag göra "allt". Det fungerar när man är 20+ men det blir tillslut jobbigt och man orkar inte.

- När du är 35+ bryr sig ingen om att du arbetar hårt för att vara och visa att du är oberoende. Vad det visar är att du arbetar emot det som gör dig feminin och attraktiv i mäns ögon. Samt dränerar dig på energi för att vara just feminin och attraktiv för män.

- Är du singel när du är 35+ blir det betydligt svårare att hitta någon. Urvalet är betydligt betydligt lägre. Särskilt för de som väntar på sin "knight in white armor". Många män i samma ålder är skilda, har barn m.m. och kanske inte vill ha fler barn. Många är s.k. "leftovers".

- Efter 35 börjar en kvinna lägga på sig vikt. Det går fort att gå upp men inte lika lätt att gå ned pga av sämre metabolism. De män du letar efter, som är attraktiva, som har pengar och framgång, de är inte intresserade. De letar efter yngre.

- Är du attraktiv kan du attrahera yngre män men dessa är oftast bara intresserade av sex. Inte någon seriös relation De är inga bra "provider" då de saknar resurser. Många av dem har också "mammaissues".

- De kvinnor som inte lyckas hitta en man innan 35 blir ofta bittra. En bitterhet som späs på när de ser andra kvinnor i seriösa relationer.

- Var glad att du lever i informationsåldern så att du ändå kan få dessa lärdomar. Andra kvinnor kommer inte säga sanningen till dig då det inte vill att du ska lyckas.

- Desto äldre en kvinna blir desto mer bitter och miserabel tenderar hon att bli.

Summerat
Jag tror det är skillnad på män och kvinnor i åldern 35+. Män är mer attraktiva om de har skött sina kort rätt vill säga. Dvs har utvecklats, skaffat sig bra bra arbete, bra ekonomi, intressanta intressen, tagit hand om sitt yttre. Det innebär inte att det inte finns bra kvinnor i trådens åldersspann men jag tror de är färre än de goda männen.

// CC
Citera
2021-08-24, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Summerat
Jag tror det är skillnad på män och kvinnor i åldern 35+. Män är mer attraktiva om de har skött sina kort rätt vill säga. Dvs har utvecklats, skaffat sig bra bra arbete, bra ekonomi, intressanta intressen, tagit hand om sitt yttre. Det innebär inte att det inte finns bra kvinnor i trådens åldersspann men jag tror de är färre än de goda männen.
// CC

Instämmer att sådana här trådar lätt tenderar spåra ur. Kollade igenom den andra videon du länkade och en viktig aspekt som togs upp var just hur mycket svårare det blir skaffa barn efter 35. Om man är man och singel och träffar en 35-årig singelkvinna så är det här ofta en parameter. Långtifrån avgörande för alla men ändå tillräckligt många för att urvalet ska minska märkbart. De flesta vill ju ändå ha minst två barn och då blir det plötsligt en kamp mot tiden då man också ska hinna göra alla de där andra sakerna som de flesta par gör som dejta en längre period, resa, testa sambolivet, osv. Ingen plats för marginaler, mao.
Citera
2021-08-24, 21:43
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Instämmer att sådana här trådar lätt tenderar spåra ur. Kollade igenom den andra videon du länkade och en viktig aspekt som togs upp var just hur mycket svårare det blir skaffa barn efter 35. Om man är man och singel och träffar en 35-årig singelkvinna så är det här ofta en parameter. Långtifrån avgörande för alla men ändå tillräckligt många för att urvalet ska minska märkbart. De flesta vill ju ändå ha minst två barn och då blir det plötsligt en kamp mot tiden då man också ska hinna göra alla de där andra sakerna som de flesta par gör som dejta en längre period, resa, testa sambolivet, osv. Ingen plats för marginaler, mao.

Det stämmer. Jag utelämnade det men absolut, du har helt rätt. Vill en man ha barn blir tidsfaktorn viktig vid val av ålder och en 35+ kvinna har inte mycket tid om man även ska lära känna varandra ordentligt vilket inte går om man inte levt ihop i minst 1-2 år (enligt mig).

Vill en man ha barn är dejting av en 35+ kvinna en stor risk. Är mannen dessutom närmare 40 eller strax över blir risken än större. Skulle det inte fungera med 35+ efter 2-3 år, kommer han själv ha svårare att attrahera någon som bara är runt 30. Inte omöjligt men svårare då kvinnor i den åldern kommer anse han vara för gammal (för ögonblicket, det kommer självklart ändras när de själva blir 35+).

Sedan har vi även urvalsfaktorn som togs upp i videon. Möjliga bra kandidater blir bara färre och färre.

// CC
Citera
2021-08-25, 07:41
Medlem
210012oceanss avatar
Det finns män som är barnlösa och singlar så varför med dem?
Alla vill inte ha barn. Alla vill inte gifta dig eller vara i ett seriöst förhållande. Vissa trivs med singel livet. Eller ja de har valt att vara singel till 30+ eller mer.
Sen finns de visa som helt enkelt har valt fel partner från början men insåg inte det från början och lämnade tillslut vid 30+ ålder osv.

Jag själv som är tjej ville absolut inte gifta mig tidigare eller ha ett förhållande. Jag älskade att vara singel och att resa och bo i Australien. Och njuta av livet.
Sen är jag kände mig redo så träffade jag någon och är idag gift.

Sen självklart finns det de som skaffar barn i tidig ålder och gifter sig.
Vi är alla olika.
Citera
2021-08-25, 09:38
Medlem
Fittheligeandes avatar
En del trivs säkert med det. Men många ångrar nog också att de gick på den feministiska linjen att "jag är en stark och självständig kvinna, och jag behöver ingen man." Sen upptäcker de i 30-40 års åldern att de är olyckliga utan man och barn. Men då kan det ofta vara för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in