Har undvikit denna tråd då det lätt blir för mycket bitterhet och skitsnack. Personligen ser jag inget fel med kvinnor i denna ålder men det gäller att se upp med de röda flaggorna då jag tror att de är mer vanligt förekommande där.
Många är dock i mina ögon utseendemässigt fortfarande attraktiva. Däremot är jag inte lika säker på att det gäller deras personlighet. Videon nedan visar en tjej som jag tycker är snygg. Jag är dock mycket tveksam till om hennes personlighet utgör flickvänsmaterial.
35 Year Old Single Woman Struggling to Find Good Men - 4 min lång.
https://www.youtube.com/watch?v=J5iKEefRdiY
En kvinna berättar de "sanningar" som hon ser idag om livet efter 35 som kvinna.
Life After 35: What No One Tells You - 12 min lång.
https://www.youtube.com/watch?v=UbsiOZGQg1Y
Några intressanta punkter:
- Kvinnor idag får inte lära sig av de äldre generationerna om vad som väntar en när man blir äldre. (Intressant då jag idag upplever samma sak med män - det finns en bristande kunskapsöverföring mellan generationerna idag)
- Kvinnor vill idag göra "allt". Det fungerar när man är 20+ men det blir tillslut jobbigt och man orkar inte.
- När du är 35+ bryr sig ingen om att du arbetar hårt för att vara och visa att du är oberoende. Vad det visar är att du arbetar emot det som gör dig feminin och attraktiv i mäns ögon. Samt dränerar dig på energi för att vara just feminin och attraktiv för män.
- Är du singel när du är 35+ blir det betydligt svårare att hitta någon. Urvalet är betydligt betydligt lägre. Särskilt för de som väntar på sin "knight in white armor". Många män i samma ålder är skilda, har barn m.m. och kanske inte vill ha fler barn. Många är s.k. "leftovers".
- Efter 35 börjar en kvinna lägga på sig vikt. Det går fort att gå upp men inte lika lätt att gå ned pga av sämre metabolism. De män du letar efter, som är attraktiva, som har pengar och framgång, de är inte intresserade. De letar efter yngre.
- Är du attraktiv kan du attrahera yngre män men dessa är oftast bara intresserade av sex. Inte någon seriös relation De är inga bra "provider" då de saknar resurser. Många av dem har också "mammaissues".
- De kvinnor som inte lyckas hitta en man innan 35 blir ofta bittra. En bitterhet som späs på när de ser andra kvinnor i seriösa relationer.
- Var glad att du lever i informationsåldern så att du ändå kan få dessa lärdomar. Andra kvinnor kommer inte säga sanningen till dig då det inte vill att du ska lyckas.
- Desto äldre en kvinna blir desto mer bitter och miserabel tenderar hon att bli.
Summerat
Jag tror det är skillnad på män och kvinnor i åldern 35+. Män är mer attraktiva om de har skött sina kort rätt vill säga. Dvs har utvecklats, skaffat sig bra bra arbete, bra ekonomi, intressanta intressen, tagit hand om sitt yttre. Det innebär inte att det inte finns bra kvinnor i trådens åldersspann men jag tror de är färre än de goda männen.
// CC