2021-08-25, 10:10
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
En del trivs säkert med det. Men många ångrar nog också att de gick på den feministiska linjen att "jag är en stark och självständig kvinna, och jag behöver ingen man." Sen upptäcker de i 30-40 års åldern att de är olyckliga utan man och barn. Men då kan det ofta vara för sent.

Jag är övertygad om att så är fallet. Feminismen och då särskilt den 3:e vågens har inte varit bra för kvinnorna. Tvärtom. En övertygelse som grundar sig i att allt fler kvinnor själva öppet säger just det. Läs bara Youtubekommentarerna till video nr två som jag länkade till ovan. Det här innebär inte att dessa kvinnor är dåliga människor eller som partners men många kommer aldrig att få det de söker.

Tyvärr är detta den typ av läxa som de flesta måste lära sig själva...

// CC
Citera
2021-08-31, 10:09
Medlem
CC75s avatar
Hittade detta YT-klipp

The Shocking Reason Why So Many Women Today Are Single - 11 min lång.

https://www.youtube.com/watch?v=3caZfukZ-zI

Ur innehållet.

När män och kvinnor frågades om vad som krävdes för att gå på en andra dejt med någon svarade männen endast 3 saker. 1) att hon var intressant och trevlig att tala med. 2) att hon var söt, behövde inte vara skitsnygg men i alla fall lite söt. 3) att hon var trevlig mot dig och mot andra.

Kvinnor uppgav i sitt svar över 300 olika saker. Kan inte vara "det". Måste vara "det". Det reste frågan om kvinnor idag letar efter saker som faktiskt inte har betydelse för en relation. Är mannen snäll, har man gemensamma värderingar, trivs man i personens sällskap.

Människor är inte nöjda. De söker svar och vill ha hjälp. De vill ha förändring men vad de egentligen vill ha är att "andra ska ändras", inte dem själva. De frågar inte vad de själva kan göra utan det är alltid alla andra det är fel på. Folk måste inse att det är de själva som är "problemet" och som står i vägen att inte hitta det som de vill ha. Genom t ex att ha en urvalsprocess som är orimlig.

Människor behöver ta reda på vad som krävs för att de ska bli lyckliga. Det är sällan det som de tror och/eller prioriterar i sökandet efter en partner. Detta gäller särskilt kvinnor.

Forskning visar att en del människor är "maximizers" och andra är "satisficer". Den första gruppen kommer aldrig att bli nöjd och dejting idag med Tinder har blivit ett slag shoppinggalleria där maximizers alltid har ett stort utbud (särskilt kvinnor) och därför kan de inte sluta leta. Det "kan" alltid finnas något bättre. M.a.o. deras inställning hindrar dem från att bli lyckliga. Du går på dejt. Allt är bra men det kanske inte är helt 100. Du kommer hem och har massor med fler notifikationer och tänker - hmm... kanske någon av dessa har det jag letar efter eller är bättre? Människor tar sig inte tid att lära känna någon idag.

Många kvinnor går inte på en andra dejt då de inte upplevde någon "gnista". Problemet är att ofta beror tidigare erfarenhet av "gnista" på att man träffat män som är väldigt flirtiga av sig (och troligen mindre seriösa) så när en kvinna träffar en man som inte är det. Som är lite mer återhållsam för att han är mer seriös, då upplever kvinnan inte "gnistan" och vill inte ha en andra dejt.

Många kvinnor har obearbetade saker från barndomen som gör att de hela tiden väljer män som de känner igen från tidigare erfarenheter. Det skapar trygghet hos kvinnan. Problemet är att när hon väl träffar någon som är bra för henne, då känner hon sig obekväm eller känner ingen "gnista" eller så känner hon ett motstånd mot mannen. Om hon inte börjar arbeta med sina tidigare trauman, kommer hon alltid att välja att träffa "idioter", fast hon intalar sig själv att hon inte vill eller gör det. Hon kommer alltid att förlora.

Kvinnor gillar som regel att shoppa och många kvinnor ser idag dejting eller sina försök att hitta mr right som en shoppingupplevelse, något som bl.a. Tinder har gjort möjligt. Problemet är att du kan inte behandla människor på det sättet, särskilt inte om du är en maximizer.

// CC
Citera
2021-08-31, 10:24
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Har undvikit denna tråd då det lätt blir för mycket bitterhet och skitsnack. Personligen ser jag inget fel med kvinnor i denna ålder men det gäller att se upp med de röda flaggorna då jag tror att de är mer vanligt förekommande där.

Många är dock i mina ögon utseendemässigt fortfarande attraktiva. Däremot är jag inte lika säker på att det gäller deras personlighet. Videon nedan visar en tjej som jag tycker är snygg. Jag är dock mycket tveksam till om hennes personlighet utgör flickvänsmaterial.

35 Year Old Single Woman Struggling to Find Good Men - 4 min lång.
https://www.youtube.com/watch?v=J5iKEefRdiY

En kvinna berättar de "sanningar" som hon ser idag om livet efter 35 som kvinna.
Life After 35: What No One Tells You - 12 min lång.
https://www.youtube.com/watch?v=UbsiOZGQg1Y

Några intressanta punkter:

- Kvinnor idag får inte lära sig av de äldre generationerna om vad som väntar en när man blir äldre. (Intressant då jag idag upplever samma sak med män - det finns en bristande kunskapsöverföring mellan generationerna idag)

- Kvinnor vill idag göra "allt". Det fungerar när man är 20+ men det blir tillslut jobbigt och man orkar inte.

- När du är 35+ bryr sig ingen om att du arbetar hårt för att vara och visa att du är oberoende. Vad det visar är att du arbetar emot det som gör dig feminin och attraktiv i mäns ögon. Samt dränerar dig på energi för att vara just feminin och attraktiv för män.

- Är du singel när du är 35+ blir det betydligt svårare att hitta någon. Urvalet är betydligt betydligt lägre. Särskilt för de som väntar på sin "knight in white armor". Många män i samma ålder är skilda, har barn m.m. och kanske inte vill ha fler barn. Många är s.k. "leftovers".

- Efter 35 börjar en kvinna lägga på sig vikt. Det går fort att gå upp men inte lika lätt att gå ned pga av sämre metabolism. De män du letar efter, som är attraktiva, som har pengar och framgång, de är inte intresserade. De letar efter yngre.

- Är du attraktiv kan du attrahera yngre män men dessa är oftast bara intresserade av sex. Inte någon seriös relation De är inga bra "provider" då de saknar resurser. Många av dem har också "mammaissues".

- De kvinnor som inte lyckas hitta en man innan 35 blir ofta bittra. En bitterhet som späs på när de ser andra kvinnor i seriösa relationer.

- Var glad att du lever i informationsåldern så att du ändå kan få dessa lärdomar. Andra kvinnor kommer inte säga sanningen till dig då det inte vill att du ska lyckas.

- Desto äldre en kvinna blir desto mer bitter och miserabel tenderar hon att bli.

Summerat
Jag tror det är skillnad på män och kvinnor i åldern 35+. Män är mer attraktiva om de har skött sina kort rätt vill säga. Dvs har utvecklats, skaffat sig bra bra arbete, bra ekonomi, intressanta intressen, tagit hand om sitt yttre. Det innebär inte att det inte finns bra kvinnor i trådens åldersspann men jag tror de är färre än de goda männen.

// CC

Jag håller inte med dig om att kvinnor bara blir mer bittra och miserabla med åldern medan män bara blir "attraktivare". Själva jämförelsen är i sig också lite skev, man får väl jämföra lycka med lycka och attraktivitet med attraktivitet, mer attraktiv betyder inte lyckligare.

Men min erfarenhet ute i livet är iaf inte att alla kvinnor över 35 är bittra och miserabla. Jag tycker de flesta av bägge kön blir mognare och lugnare i att man skapat sig det livet man vill ha, gjort sina val och försöker hitta glädjeämnena i det man har. Tycker personer 30 + överlag är bättre på att ha en positiv och entusiastisk inställning till livet och ta vara på det som är bra istället för att ständigt gnälla över det man inte har och klanka ner på det goda som erbjuds som inte gott nog. Oavsett om de är singlar, i förhållande, barnlösa eller har barn.

Sen finns det ju absolut en grinig och bitter undergrupp som fortsatt gnälla som tonåringar men med skillnaden att de inte längre har framtiden för sig att förändra något till det bättre heller. Och ja, det kan förstås hänga samman med att man till skillnad från den någorlunda glada och nöjda majoriteten INTE lyckats med att skaffa sig det livet man vill ha i särskilt stor utsträckning. Även om många av dem mest också är "glaset är halvtomt"- människor.

Men kort sagt, din bild av en verklighet där alla kvinnor över 35 är bittra och miserabla och de flesta män över 35 är attraktiva karriärister med bra yttre och roliga intressen stämmer iaf inte med den verkligheten jag ser när jag går ut på morgonen (som man äntligen får göra numera).
Citera
2021-08-31, 10:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag håller inte med dig om att kvinnor bara blir mer bittra och miserabla med åldern medan män bara blir "attraktivare". Själva jämförelsen är i sig också lite skev, man får väl jämföra lycka med lycka och attraktivitet med attraktivitet, mer attraktiv betyder inte lyckligare.

Men min erfarenhet ute i livet är iaf inte att alla kvinnor över 35 är bittra och miserabla. Jag tycker de flesta av bägge kön blir mognare och lugnare i att man skapat sig det livet man vill ha, gjort sina val och försöker hitta glädjeämnena i det man har. Tycker personer 30 + överlag är bättre på att ha en positiv och entusiastisk inställning till livet och ta vara på det som är bra istället för att ständigt gnälla över det man inte har och klanka ner på det goda som erbjuds som inte gott nog. Oavsett om de är singlar, i förhållande, barnlösa eller har barn.

Sen finns det ju absolut en grinig och bitter undergrupp som fortsatt gnälla som tonåringar men med skillnaden att de inte längre har framtiden för sig att förändra något till det bättre heller. Och ja, det kan förstås hänga samman med att man till skillnad från den någorlunda glada och nöjda majoriteten INTE lyckats med att skaffa sig det livet man vill ha i särskilt stor utsträckning. Även om många av dem mest också är "glaset är halvtomt"- människor.

Men kort sagt, din bild av en verklighet där alla kvinnor över 35 är bittra och miserabla och de flesta män över 35 är attraktiva karriärister med bra yttre och roliga intressen stämmer iaf inte med den verkligheten jag ser när jag går ut på morgonen (som man äntligen får göra numera).

Du får nog läsa vad jag skrev en gång till Katzyn.

Självklart gäller det inte alla. Men fakta talar sitt tydliga språk. Allt fler kvinnor är olyckliga när de blir 35+ish och allt fler kvinnor knaprar lyckopiller. Vad gäller män som är lyckliga är det de som har skött sina kort rätt (vilket jag också skriver - om du läser ordentligt). Det innebär att det finns män som inte har gjort det och de är självklart inte mycket bättre än de olyckliga kvinnorna.

Dessutom är det kvinnor själva som nu alltmer öppet berättar om sina erfarenheter. Det är inte bara vi "män" som berättar vad vi ser.

// CC
Citera
2021-08-31, 10:47
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Du får nog läsa vad jag skrev en gång till Katzyn.

Självklart gäller det inte alla. Men fakta talar sitt tydliga språk. Allt fler kvinnor är olyckliga när de blir 35+ish och allt fler kvinnor knaprar lyckopiller. Vad gäller män som är lyckliga är det de som har skött sina kort rätt (vilket jag också skriver - om du läser ordentligt). Det innebär att det finns män som inte har gjort det och de är självklart inte mycket bättre än de olyckliga kvinnorna.

Dessutom är det kvinnor själva som nu alltmer öppet berättar om sina erfarenheter. Det är inte bara vi "män" som berättar vad vi ser.

// CC

Att det finns olyckliga kvinnor i alla möjliga åldrar har jag inga invändningar emot. Det var det här yttrandet jag ifrågasatte

Citat:
- Desto äldre en kvinna blir desto mer bitter och miserabel tenderar hon att bli.

Har verkligen 35+ kvinnor mer problem som kräver psykvård och pillerknaprande än tonårstjejer? Tvivlar starkt på det. Alla rapporter man läser pekar ju ut unga tjejer och kvinnor som den hårdast drabbade gruppen.

Dessutom är väl de som behöver psykvård och piller ändå alltid en minoritet. Så då får man ju titta på hur majoriteten ur samma ålderssegment mår om man ska göra generaliserade yttranden. Och då tror jag ju att majoriteten mår bättre vid 35 än vid 15.
Senast redigerad av Katzyn 2021-08-31 kl. 10:56.
Citera
2021-08-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Som topicen.

Skaffade rätt nyligen tinder och det slår mig att det faktiskt finns rätt mycket singelkvinnor utan barn i spannet 30-40 år, och då blir jag ofta lite misstänksam. Typ vad har gått fel här?

Ni män som har erfarenhet av att träffa kvinnor i denna gruppen, har ni märkt några karaktärsdrag på dom? Typ osjälvständiga, alldeles för kräsna i förhållande till deras egna "marknadsvärde" osv?

Samma borde gälla männen ogifta rynkiga 41 åriga män som tror att de är 25 och kan få vem som helst fast de har en liten bostadsrätt i ett höghus i Malmö tex.

Men kan vi sluta vara stenålders idioter och snacka om marknadsvärde hit och dit, bara vidriga personer som gör det.

Alla vill inte ha barn, finns redan för mycket människor på planeten. Andra prioriterar annat än att slava för sin man och sina barn, att följa sina drömmar och det har du fan inget att göra med. Sluta störa dig på folk och klicka bara ja på dem du vill. Ska det vara så svårt?!

Saker kan också ha hänt folk, dödsfall i familjen, missbruk depression, what ever.
Sluta var så fördomsfull, men lättare sagt än gjort. Jag tänker också lika om män och det stämmer ofta att det är skadat gods som inte lyckats skaffa mer i livet vid en viss ålder men kanske vi behöver omvärdera vår syn på vad som är ett värdigt liv?
De flesta som har barn idag verkar innerst inne hata sina barn och de orkar inte uppfostra dem.
Senast redigerad av --cory 2021-08-31 kl. 11:03.
Citera
2021-08-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
De projicerar och tror att deras värde ökar med ålder och avancering i karriären som det gör hos män. Men faktum är att deras värde på köttmarknaden fullständigt dyker efter 25, men då är de redan så djupt i sin fantasivärld att de inte kan acceptera ett L. Så de fortsätter att leva i en fantasivärld och låter tiden gå, sedan får de panik vid 35 då de känner den biologiska klockan ticka, sedan skaffar barn med någon som är i deras ögon inte tillräcklig. Detta leder till att de känner ett hat mot personen de skaffar barn med. (Om de öht ens kan skaffa barn då fertiliteten vid 35 är bajs hos kvinnor).

Kvinnor har blivit hjärntvättade om att de kan få precis allt de pekar på, de blir aldrig kritiserade oavsett vad de gör, så likt bortskämda barn så saknar de konsekvenstänkande totalt.

Så det feminism gjort är att oerhört många kvinnor kommer att dö ensamma.

Good riddance.

Kan du bara dra åt helvete det är också män som är loosers som inte kan bete sig. Ni svenska män är allt för megsiga och bortskämda, levt med lyx inte behövt kämpa för någonting förväntar er att bli uppassade. Inga kvinnor förutom thailänskor som vill bort från djungeln orkar mer er. Fatta.
Citera
2021-08-31, 11:36
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Att det finns olyckliga kvinnor i alla möjliga åldrar har jag inga invändningar emot. Det var det här yttrandet jag ifrågasatte

Har verkligen 35+ kvinnor mer problem som kräver psykvård och pillerknaprande än tonårstjejer? Tvivlar starkt på det. Alla rapporter man läser pekar ju ut unga tjejer och kvinnor som den hårdast drabbade gruppen.

Dessutom är väl de som behöver psykvård och piller ändå alltid en minoritet. Så då får man ju titta på hur majoriteten ur samma ålderssegment mår om man ska göra generaliserade yttranden. Och då tror jag ju att majoriteten mår bättre vid 35 än vid 15.

Säger inte att kvinnor 35+ har mer problem än tonårstjejer men gruppen 35+ kvinnor som inte säger sig må bra eller vara lyckliga ökar. Säger heller inte att den olyckliga gruppen utgör en majoritet (där är vi således överens) men ökar den i de yngre åldrarna är risken mycket stor att den "vågen" kommer gå vidare till när de blir äldre. Dvs även 35+ kommer på sikt att bli olyckligare som grupp även om en del kvinnor också kommer att bli lyckligare när de blir äldre.

Sedan är det också så att många som inte mår bra hamnar inte hos psyk eller hos läkare och får recept (och därmed hamnar i statistiken). Det finns en stor "gråzon" av olyckliga människor.

Positivt att du själv dock inte upplever det i din närhet men som sagt, vi talar om minoritet (som jag dock tror är växande) och inte majoritet så det är inte så konstigt egentligen.

// CC
Citera
2021-08-31, 12:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Säger inte att kvinnor 35+ har mer problem än tonårstjejer men gruppen 35+ kvinnor som inte säger sig må bra eller vara lyckliga ökar. Säger heller inte att den olyckliga gruppen utgör en majoritet (där är vi således överens) men ökar den i de yngre åldrarna är risken mycket stor att den "vågen" kommer gå vidare till när de blir äldre. Dvs även 35+ kommer på sikt att bli olyckligare som grupp även om en del kvinnor också kommer att bli lyckligare när de blir äldre.

Sedan är det också så att många som inte mår bra hamnar inte hos psyk eller hos läkare och får recept (och därmed hamnar i statistiken). Det finns en stor "gråzon" av olyckliga människor.

Positivt att du själv dock inte upplever det i din närhet men som sagt, vi talar om minoritet (som jag dock tror är växande) och inte majoritet så det är inte så konstigt egentligen.

// CC

Tja, om man säger sig vara lycklig eller inte har väl mycket att göra med vilka förväntningar man har på livet. Du kunde frågat någon luthersk bonde på 1700 talet om de var nöjda med att slita i leran 16 timmar om dagen för en skål gröt ibland och antagligen hade de sagt ja.

Jag tänker att anledningen till att yngre kvinnor upplever sig som olyckligare är för att de har väldigt höga krav på sig själva och sitt liv. Å andra sidan utpresterar också flickor och yngre kvinnor sina jämngamla män och är på väg att slå sig in på de flesta fält på ett mer jämlikt sätt än tidigare. Å ena sidan inre press, å andra sidan hög prestation. Man kan givetvis diskutera om det är bra eller dåligt, men det går i vilket fall hand i hand med ett ultrakapitalistiskt och individualistiskt samhälle, och man kan likväl säga att den tonårstjej som mår dåligt över höga krav kanske mår bra vid 35 när hon lyckats uppfylla sina höga krav och därmed skaffat sig ett gott liv med mycket valmöjligheter och inflytande. Ungefär som du tydligen tycker att män borde göra alltså.

Kanske var vi alla lyckligast under äldre stenåldern när vi knappt ägde någonting, all trygghet var investerad i gruppgemenskapen och större delen av tiden gick åt till att sitta kring elden och upprepa gammalt skvaller som alla redan hört 100 ggr i den lilla gruppen. Det är ju det livet vi är evolutionärt formade för. Men hur många nutidsmänniskor vill tillbaka dit, och om ingen vill det, vad betyder det egentligen då att vi var "lyckligare" där?
Citera
2021-08-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Beror på var tjejerna bor - i Vasastan, eller Filipstad.

Hursomhelst, den gemensamma nämnaren är generellt att de inte träffat någon kille som de blivit kära i och/eller ansett varit bra nog.

På Tinder finns det ännu fler killar i den situation du beskriver, vad har gått fel där?

Dom har blivit ratade av dessa kräsna kvinnor. Män är ju som bekant inte dom som säger nej utan är tvärtom väldigt öppna och fogliga. Pragmatiska och innovativrika.

Akilleshälen ligger i att kvinnor är bortskämda.
Dom stackarna är offer för samhällspropagandan.
Citera
2021-08-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Kan du bara dra åt helvete det är också män som är loosers som inte kan bete sig. Ni svenska män är allt för megsiga och bortskämda, levt med lyx inte behövt kämpa för någonting förväntar er att bli uppassade. Inga kvinnor förutom thailänskor som vill bort från djungeln orkar mer er. Fatta.

Hur ska en man vara då för att en fåntratt som dig ska bli våt i trosan? Uppkäftig och aggressiv? Inte ta skit ifrån en jävel och fan om du tittar på mig så klappar jag till dig, uppbröstad som fan.

Vi har faktiskt en civilisation här och om alla kvinnor vill ha en grottmänniska så dra utanför civilisationen då. Och se för fan till att stanna där.
Citera
2021-08-31, 12:32
Medlem
tancodgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory

Vi svenska män drar utomlands och avlar av oss istället. Ingen jävel orkar med er kravmaskiner. Bara problem med er. Ha så kul med era katter antar jag.

Ganska kul att du kallar svenska män bortskämda när vita kvinnor är de mest bortskämda i VÄRLDSHISTORIEN. De är även de mest privilegierade någonsin. Ingen folkgrupp någonsin har haft så enkelt som vita kvinnor, någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in