2021-08-25, 04:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Clae#s är anhållen.
Det borde finnas goda grunder för att man drar igång denna cirkus. De vet att de har ögonen på sig, vilken uppståndelse det skulle bli. Klart de har kött på benen innan de plockar in honom efter all de na tid.

De har funnit saker av nog. Värde att plocka med sig från fynplatse. Hur visste de att dessa saker fanns och framför allt HUR visste de.

Cla#es har enligt mig med detta att göra.

Man kan aldrig se utanpå eller bedömma efter. personligbet / utseende om människan är kapabel att. Mörda. Det är sällan sånt syns.

Förstår inte varför en del tvivlar på kalla falls arbete med detta. De har alla fakta, utredning, vittnesmål, allt vi bara spekulerar om.

Jag tror att de har rätt man! Jag. Hoppas och ber att de har det.

Tyvärr så är poliser bara utbildade i skolan, gymnasium universitet med mera och det räcker inte för att knäcka dom stora frågorna så var beredd på besvikelse.

Dom skulle vart födda i "Livets hårda skola" eller allra helst "Universitetet i helvetet" så hade dom löst detta fallet enkelt.

Vi får ändå hoppas....
Citera
2021-08-25, 06:10
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Herregud. Jag såg den själv varje dag. Höll koll på bilen om jag skulle gå ut. Var bilen inte där så var det lugnt. Han åkte hem till mamma varje dag och åt. Jag pratade med henne ibland. Hon fattade inte varför han "blivit såhär" sa hon. Ni kan tro att jag är ett troll. Mej gör det inget. Ang. bilar ser jag ingen skillnad på en volvo eller golf. Endast färgen skiljer dem åt i mina ögon. Jag vet vem den andre Klas är också. Han är inte rädd att ta ögonkontakt. Han är otäckare på det viset. Usch. Han har begått våldtäkter förr. Den Klas hänger ofta på oxen. Han kammar över håret på ena sidan. Två helt olika män. Han utmanar med blicken.
Berätta mer om mamman?
Citera
2021-08-25, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Just därför frågade jag om bilden. Men allt som skrivs i media om den anhållne stämmer på Levin. Därför tror jag det är han som sitter. Men jag tvivlar på att han skulle våga angripa någon.

Men vilken CL*aes beskriver du ? Finns nämligen två Claes/klas.. Och han med hängselbyxor upp i armhålorna och bukfetma var på Ica igår
Citera
2021-08-25, 06:22
Medlem
Kanske hade man fått tips om ben i marken, och så åker man dit och gräver upp ett husdjur?
Citera
2021-08-25, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Men är det någon som har sett att det är just CLs dörr på akacia som är avspärrad?

Ja.
Citera
2021-08-25, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och hur vet du att mördaren tog hennes leg ? Förmodar att hennes leg / körkort låg i plånboken kvar hemma hos Pernilla . Hon tog väl knappast ut leg och lämnade plånboken m pengar i när hon skulle in på krogen . Plånbok finns kvar men ryggsäcken är försvunnen .

Men… det är inte jag som påstått det. Mitt svar från början angående detta var ett svar till någon som påstod att mördaren stulit legget.
Jag menade då, precis som du att hennes legg troligen inte var stulet utan kvar i den kvarglömda plånboken.
Så vi hävdar ju samma sak, fast jag tror du blandar ihop eller bara läser några av mina inlägg kring det.
Citera
2021-08-25, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maj-Gunnar
Så skriver man int till sina medmänniskor, rasist.

Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Borde nog ha varit framgång, annars hade de nog fortsatt under längre tid, tills de hittat vad de söker

Dom hade med sig hund läste jag i en artikel, så jag gissar på likhund.
Så mitt antagande i det är att hunden inte markerade, därav avbröt man. Tyvärr.
Men jag hoppas verkligen att jag tror fel och att ditt antagande är det korrekta. Frågan är ju då vad dom hittade? För hittades fyndet utomhus, till viss del nedgrävt kan jag inte tänka mig att avspärrning hävs så snabbt. Bör ju då vara fortsatt avspärrat för att säkra och undersöka fyndplats för att verkligen vara säker på att inget mer finns att hitta, samt dokumentera exakt hur fyndet hittades.

Men vi får väl veta inom kort, hoppas jag.
Citera
2021-08-25, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag går efter vad som framkommit i tråden och då skriver ett flertal personer att han har hemtjänst och då har man (som 60-åring) allvarliga problem överlag fysiskt alternativt psykiskt.

Sen om han som det påstås haft en så kallad god man så får man anta att han haft stora ekonomiska problem och antagligen inte mått så bra.

Mer än så har jag inte.

Att han har en god man framkommer på Ratsit.
Citera
2021-08-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Dom hade med sig hund läste jag i en artikel, så jag gissar på likhund.
Så mitt antagande i det är att hunden inte markerade, därav avbröt man. Tyvärr.

Sverige har ingen likhund i tjänst så då måste man låna in från annant land, är nog en vanlig krimsökhund som användes här.
Citera
2021-08-25, 07:36
Medlem
Citat:
Tyvärr så är poliser bara utbildade i skolan, gymnasium universitet med mera och det räcker inte för att knäcka dom stora frågorna så var beredd på besvikelse.

Dom skulle vart födda i "Livets hårda skola" eller allra helst "Universitetet i helvetet" så hade dom löst detta fallet enkelt.

Vi får ändå hoppas....
Så du tror detta kan vara fel? Vidhåller du samma tro på GM som du gjort innan detta kom upp?
Hur tror du att Cla#es hamnade på tapeten?

Jag vill vill tro att de vet vad de gör. Jag vill tro att detta ska få ett slut. Kanske är det för att jag också haft en skonsam livets skola. 🙄 Fast all vi önskar väl ett slut på detta.
Citera
2021-08-25, 07:43
Medlem
Citat:
Jag går efter vad som framkommit i tråden och då skriver ett flertal personer att han har hemtjänst och då har man (som 60-åring) allvarliga problem överlag fysiskt alternativt psykiskt.

Sen om han som det påstås haft en så kallad god man så får man anta att han haft stora ekonomiska problem och antagligen inte mått så bra.

Mer än så har jag inte.
Hemtjänst kan han ha för att han har psykisk ohälsa, kanske social fobi och liknande.
God man kan man också få pga den anledningen. Det räcker med dåligt pengasinne. Om han inte betalar sina räkningar kan han bli vräkt och istället för att det ska få ske så sätter de in en god man.

Fan för att hitta honom hemlös i ens förråd osv. Hemska tanke.

Han behöver inte vara fysiskt sjuk med andra ord så det kan vara många refränger kvar för den gubben att sjunga på.
Citera
2021-08-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Men vilken CL*aes beskriver du ? Finns nämligen två Claes/klas.. Och han med hängselbyxor upp i armhålorna och bukfetma var på Ica igår

Finns fler Ica än Det inne i stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in