Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Jag är tillräckligt intelligent att jag klarar att se yttre och inre fiender samtidigt och att det inte är en puppet master som styr världen utan en mängd olika faktioner med olika intressen. Man kan vara mot socialdemokraterna, Ryssland och Kina på en gång utan att samtidigt stödja Biden. Man kan vara mot invasionen av Afghanistan samtidigt som man tycker att det var osmidigt att lämna landet utan plan. Världen är inte svart och vit.
Helt rätt att världen inte är svart eller vit, där är många nyanser emellan.. men när det kommer till hur narrativet kring c19 drivs så finns bara svart tydligen.. inte ens vitt får förekomma då det är en konspiration
Du lyckades inte speciellt bra att visa upp din intelligens genom ditt försök att flytta fokus till andra länder. Så vitt jag vet så styrs Sverige av vår regering och det är den regeringen som bär ansvaret för alla de beslut som sker i Sverige... precis som det skall vara.
Men är våra myndigheters uppgift att spionera på sina medborgare som inte köper hela denna överdrivna pandemi och sätta in motåtgärder för att påverka... något vi med rätta förfasas över när det sker i en diktatur?
Vore det inte smartare att ha en öppen diskussion och debatt i C19 frågan istället för förföljelse, utpressning, etikettering?