Citat:
Ursprungligen postat av
overthehead
Jag kan bättre än så, här beskriver Dr Cambell läget, luta dig tillbaka och insup informationen, han anger givetvis sina källor klart och tydligt.
https://www.youtube.com/watch?v=rAqVAiPXbJc
Okej.
Enligt denne Doktor Campbell (som fö inger en viss trovärdighet) så ser det ut som att de som vaccinerades I Januari med Pfizers vaccin i Israel har tappat mycket skydd, ända ner till 16% skydd mot att smittas.
De som vaccinerats I Februari kring 44%" Mars 67% och April 75%.
75% är enl honom den ungefärliga siffran i UK då videon spelades in.
Detta mot att smittas och det är ju såklart inga supersiffror han pratar om.
Däremot menar han att skyddet mot allvarlig sjukdom för den som smittas och det verkar gälla även de som vaccinerades tidigt (de som löper högst risk pga ålder och sjukdomar) är mellan 86 och 91%.
Att jag snarare skulle skriva att skyddet är under 20% I stället för inte 100% tycker jag inte. Efter 7-8 månader så är det kanske så och jag ska försöka hitta mer info om det.
Detta gör inte vaccinet värdelöst på något vis enligt mig. 86-91% skydd mot att bli allvarligt sjuk är bra siffror. De första 5-6 månaderna ger ett bra till skapligt skydd från att smittas.
Dr Campbell verkade bekymrad men samtidigt tolkade jag det som att han förespråkade en 3e dos och att myndigheterna bör följa utvecklingen i Israel kring detta.
Tack för videon. Skönt med en lugn och sansad gubbe som utgick från siffror. Jag ska kolla runt mer för att se vad andra säger i frågan.
Allt väl!