2021-08-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Inte 100% kan väl betyda inte 20%?

Om du hänvisar mig till lite källor som menar att vaccinet inte ens ger 20% skydd så kan jag läsa om det.
Jag kan bättre än så, här beskriver Dr Cambell läget, luta dig tillbaka och insup informationen, han anger givetvis sina källor klart och tydligt.

https://www.youtube.com/watch?v=rAqVAiPXbJc
Citera
2021-08-24, 00:34
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det där är ingen studie. Det är markerat "Perspektive", vilket innebär att det är ett vetenskapligt blogginlägg.

Dessutom fullt av logiska fel, som detta:
Spillover events are not so unusual in locations where more frequent human-animal contacts take place. This is indicated by serology studies showing evidence for SARSr-CoV–specific antibodies in people living in rural locations (12), and even higher rates recorded in people living near bat caves (7)
Man säger "titta här, naturlig spillover är supervanligt", och refererar till en studie som visade att man förhållandevis enkelt hittade antikroppar mot SARS i befolkningen. Men man lämnar ett vidöppet logiskt hål genom att inte diskutera varför SARS-antikroppar kan hittas överallt, men SARS-CoV-2 antikroppar finns ingenstans. Trots att Kina förbättrat sina spårningsmetoder något enormt sedan SARS.

Slutklämmen är att man "nu måste testa djur och människor i Kina efter antikroppar, för att lösa gåtan". Vilken sten har de sovit under. Kina har redan gått ut med att de testat 50,000 djur från i stort sett varenda provins, hundratals olika djurarter, med 100% negativa testsvar. Man har masstestat blodprover från personer med luftvägssymtom som uppsökt vård innan pandemin, med 100% negativa testsvar. Det berättade man på WHO:s gemensamma presskonferens.

Det här viruset kan uppenbarligen bäras av hundratals djurarter. Sannolikheten att världens ledande SARS-forskningsland inte kan hitta en enda organism med antikroppar från spillovern av "SARS 2", på nästan två år, den sannolikheten finns inte.
Ja, saken är biff. Inget kan övertyga dig om annat.
Artikeln i science (inte studien) visar att forskarna inte är riktigt lika säkra som du är. Och den foliehatt som ändå fick trovärdighetspoäng för sin självsäkerhet...

Sedan står det inte heller att man "förhållandevis enkelt hittade antikroppar mot SARS i befolkningen".

Det står att man hittar antikroppar mot SARSr-CoV. Där det lilla r:et står för "related". Och då faller ju det logiska hål du hittat sönder och samman.

Notera att jag inte utesluter labbursprung. Jag är bara inte lika säker som dig och andra foliehattar. Och det är uppenbarligen inte de som skriver i science heller. Kanske är det bara ett spel för att överta världen. Who knows
Citera
2021-08-24, 00:52
Medlem
AndersTengells avatar
Vi måste snabba på med vaccinpassen

Citat:
Evidence mounts that people with breakthrough infections can spread Delta easily

The virus that grows is just as infectious as that in unvaccinated people, meaning vaccinated people can transmit the virus and infect others.

If the Wisconsin study finding holds up, then people with breakthrough infections—many of whom do not develop COVID symptoms—can unknowingly spread the virus. “It [is] an alarming finding,” explains Katarina Grande, a public health supervisor and the COVID-19 Data Team Lead of Madison & Dane County, who led the study.

What concerns Eric Topol, the founder and director of the Scripps Research Translational Institute, is that fully vaccinated individuals who are infected with the Delta variant can transmit the virus and this can happen at a higher rate than previous strains in the days before symptoms, or in the absence of symptoms.

https://www.nationalgeographic.co.uk/science-and-technology/2021/08/evidence-mounts-that-people-with-breakthrough-infections-can-spread-delta-easily
Citera
2021-08-24, 01:03
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Jag kan bättre än så, här beskriver Dr Cambell läget, luta dig tillbaka och insup informationen, han anger givetvis sina källor klart och tydligt.

https://www.youtube.com/watch?v=rAqVAiPXbJc

Han är inte direkt någon expert i ämnet och hans tankar känns lagom intressanta.
Citera
2021-08-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
En foliehatt förstår inte att denne är foliehatt.

Kan inte du förklara varför du inte tar vaccin istället?

Det är för mycket ovisshet över det hela för min smak.. avvaktar och ser vad som händer.

Den där retoriken kan du applicera på vad som helst, knepig grej inte ens ett svar alls.
Citera
2021-08-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
USAs underrättelserapport om möjlig labbläcka förväntas släppas i morgon. Brittiska channel 4 har gjort en dokumentär som kan ses här i sin helhet
https://www.youtube.com/watch?v=S2sg_cwu6LY
Äntligen, får man väl säga. En riktigt bra och informativ dokumentär, som går igenom det mesta vi tjatat om i Wuhan-tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, saken är biff. Inget kan övertyga dig om annat.
Artikeln i science (inte studien) visar att forskarna inte är riktigt lika säkra som du är. Och den foliehatt som ändå fick trovärdighetspoäng för sin självsäkerhet...

Sedan står det inte heller att man "förhållandevis enkelt hittade antikroppar mot SARS i befolkningen".

Det står att man hittar antikroppar mot SARSr-CoV. Där det lilla r:et står för "related". Och då faller ju det logiska hål du hittat sönder och samman.

Notera att jag inte utesluter labbursprung. Jag är bara inte lika säker som dig och andra foliehattar. Och det är uppenbarligen inte de som skriver i science heller. Kanske är det bara ett spel för att överta världen. Who knows
Så nu utesluter du inte labbläckan. Nästa gång kommer du säga att labbläckan och naturligt ursprung alltid hade samma sannolikhet, och till slut kommer du säga att du alltid misstänkte labbet men inte ville vara politiskt inkorrekt.

Du länkade precis till en opinion piece som var uppenbart dålig (ingen) vetenskap, som föreslog att viruset fraktats med frysmat, och som förbisåg att de uppföljande experimenten redan är gjorda och visat på motsatsen. Sen kallar du mig för foliehatt, och pratar om en komplott att ta över världen. Det är uppenbart var du står, och på vilken nivå du argumenterar.

Laboratorieläckan har aldrig varit en konspirationsteori. Substansen fanns där redan från början, men du saknade antingen den analytiska förmågan att se att den stämde, eller det kritiska tänkande som krävs för att tänka objektivt. Att man kan konsumera mycket text är tyvärr ingen garanti för att man klarar av att göra en helhetsanalys av det man läser, eller att man har vetenskaplig integritet. Då kan man istället ägna dagarna åt att sparka in öppna dörrar i ansiktet på dem som tänker ett steg längre.
Citera
2021-08-24, 01:20
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker du ska posta dessa artiklar så vi andra får läsa om det. Nej, bitchute är inte ok, Lancet mfl är ok.

Edit
Vad säger du till doktorn precis innan han stoppar in dig i respiratorn för att du inte vill vaccinera dig? Det är en retorisk fråga.

Man kan inte bli infekterad om immunförsvaret fungerar till 100%.
Jag har gjort en tråd om juicefasta där två dokumentärer visar tydligt hur testpersonerna blir friska.
Borde ha frågat i tråden om nån testat det mot covid för enligt logiken så går det inte att bli infekterad med virus när ens kropp är fylld med energier som gör att man tillåmed är immun mot myggbett och fästingbett.. vilket jag har testat själv efter två veckor på råkosten.. när jag gick ut i ett träsk för att se om myggorna villa äta på mig men dom såg mest förvirrade ut.. vilket även en fästing gjorde som gick i cirklar på min kropp som att den hade landat på fel varelse där den inte kunde hitta något lågvibrerande ätbart blod utan bara högvibrerande "immunitetsblod".

Folk som tar mediciner och vacciner vet såklart inte om vad juicefastan har gjort för folks hälsor.
Finns ju tillåmed vacciner mot fästingar fast man kan ju inte bli biten av dom när man lever på råkosten.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Viruset är här och det våldtar oss alla, mer eller mindre.

Njae vissa av oss berör viruset inte ens medans andra blir helt förstörda kroppsligt och tappar både lukt och smaksinnet.. även efter infektionen när dom sägs vara botade.
Detta har hänt med det amerikanska komiker paret Tom Segura och Christina P. som har podcasten Your Moms House som är populär. Dom pratar ofta om att dom inte har nån smak eller lukt längre efter deras covidinfektion. Dom har såklart aldrig hört talas om råkost dom heller.
Citera
2021-08-24, 01:24
Medlem
Samuel332s avatar
Immunologist Sai Reddy, of the federal technology institute ETH Zurich, said a "super variant" will inevitably emerge next year and new vaccinations will need to be developed for years to come

Covid-22

https://www.edinburghlive.co.uk/news/uk-world-news/new-dangerous-super-variant-covid-21382749
Citera
2021-08-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Han är inte direkt någon expert i ämnet och hans tankar känns lagom intressanta.
Siffrorna är ju inte nått han har hittat på
Citera
2021-08-24, 01:32
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Immunologist Sai Reddy, of the federal technology institute ETH Zurich, said a "super variant" will inevitably emerge next year and new vaccinations will need to be developed for years to come

Covid-22

https://www.edinburghlive.co.uk/news/uk-world-news/new-dangerous-super-variant-covid-21382749

Citat:
every unvaccinated person is a 'potential super-spreader'.

Tycker jag låter lite väl alarmistiskt.
Citera
2021-08-24, 01:37
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Siffrorna är ju inte nått han har hittat på

Han tolkar data. Det kan din mormor också göra. Om det blir intressant eller inte är det väsentliga.

Han är ingen expert. Bara inse.
Citera
2021-08-24, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Han tolkar data. Det kan din mormor också göra. Om det blir intressant eller inte är det väsentliga.

Han är ingen expert. Bara inse.
Om det är underhållning du är ute efter varför skaffar du inte netflix istället för att sitta här!

Du trodde han satt och hitta på statistiken, vad gulligt naivt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in