Citat:
Ursprungligen postat av
fabbe2
USAs underrättelserapport om möjlig labbläcka förväntas släppas i morgon. Brittiska channel 4 har gjort en dokumentär som kan ses här i sin helhet
https://www.youtube.com/watch?v=S2sg_cwu6LY
Äntligen, får man väl säga. En riktigt bra och informativ dokumentär, som går igenom det mesta vi tjatat om i Wuhan-tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Ja, saken är biff. Inget kan övertyga dig om annat.
Artikeln i science (inte studien) visar att forskarna inte är riktigt lika säkra som du är. Och den foliehatt som ändå fick trovärdighetspoäng för sin självsäkerhet...
Sedan står det inte heller att man "förhållandevis enkelt hittade antikroppar mot SARS i befolkningen".
Det står att man hittar antikroppar mot SARSr-CoV. Där det lilla r:et står för "related". Och då faller ju det logiska hål du hittat sönder och samman.
Notera att jag inte utesluter labbursprung. Jag är bara inte lika säker som dig och andra foliehattar. Och det är uppenbarligen inte de som skriver i science heller. Kanske är det bara ett spel för att överta världen. Who knows

Så nu utesluter du inte labbläckan. Nästa gång kommer du säga att labbläckan och naturligt ursprung alltid hade samma sannolikhet, och till slut kommer du säga att du alltid misstänkte labbet men inte ville vara politiskt inkorrekt.
Du länkade precis till en opinion piece som var uppenbart dålig (ingen) vetenskap, som föreslog att viruset fraktats med frysmat, och som förbisåg att de uppföljande experimenten redan är gjorda och visat på motsatsen. Sen kallar du mig för foliehatt, och pratar om en komplott att ta över världen. Det är uppenbart var du står, och på vilken nivå du argumenterar.
Laboratorieläckan har aldrig varit en konspirationsteori. Substansen fanns där redan från början, men du saknade antingen den analytiska förmågan att se att den stämde, eller det kritiska tänkande som krävs för att tänka objektivt. Att man kan konsumera mycket text är tyvärr ingen garanti för att man klarar av att göra en helhetsanalys av det man läser, eller att man har vetenskaplig integritet. Då kan man istället ägna dagarna åt att sparka in öppna dörrar i ansiktet på dem som tänker ett steg längre.