Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-24, 14:51
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Klart kvinnor vill ha sex, men då detta utvecklats till en jämlikhetstråd så borde Merapi och andra slåss för att få fler män att bli horor då det just nu är en klar snedfördelning. Ytterst ojämlikt! Dessutom verkar manliga horor få mindre betalt, också orättvist!
Kvinnor vill ha sex stämmer, men inte med vem som helst/hur som helst. Det kan män däremot.
Citera
2021-08-24, 15:08
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Och i USA kan en duktig ingenjör tjäna 90-130k i månaden. Sen tillkommer då försäkringsavgifter på en matig portion av lönen. Man måste spara för att ungarna ska kunna gå på bra skolor osv.

…samtidigt som inkomstskatten på inkomster i det skiktet är avsevärt lägre än i Sverige.
Citera
2021-08-24, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
…samtidigt som inkomstskatten på inkomster i det skiktet är avsevärt lägre än i Sverige.

och övriga skatter (moms, bränsle, osv)

man kan få en litet hum om skillnaden i "det högre skiktet" här
https://www.ekonomifakta.se/fakta/skatter/rakna-pa-dina-skatter/jamfor-skatter-mellan-lander/.
Citera
2021-08-24, 15:16
Medlem
Johnblends avatar
Ingen skatt, ingen feminism. Det är sen gammalt, 5000 år f.kr.
Citera
2021-08-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fakta är att ja det finns biologiska skillnader men!
dessa är inte så polariserande eller enorma som "vissa" vill ha det till, som därför går att hänvisa till då man ex. försöker tvinga kvinnor att arbeta gratis eller avstå sex.

Vem i Sverige menar du försöker tvinga kvinnor till att arbeta gratis eller avstå sex? Islamistiska och Kristna fundamentalister? Hur går kampen mot dessa rörelser?

Citat:
utan könen är betydligt mer lika, med ungefär samma behov av självständighet, frihet, egen sexualitet etc etc.

Så om man är feminist så tycker man alltså att beroende på om man har kuk eller fitta så har man ungefär samma behov av självständighet, frihet och egen sexualitet. Det finns alltså en viss diskrepans mellan könen. Är det människor med kuk som har mindre behov av frihet enligt feminismen då eller?
Citera
2021-08-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Kan vi åtminstone enas om att kvinnor värderar partnerns inkomst högre än vad män gör? Oavsett anledning, oavsett om det är rationellt eller ej. Håller du med om detta? Om ja; tror du att detta ger män ett extra incitament på arbetsmarknaden?

Vi är ju redan överens om att kvinnor inte behöver anstränga sig lika mycket för att få en man som män behöver göra för att få en kvinna. Tror du verkligen inte att mäns statusjakt (indirekt en jakt på högre lön) i väldigt stor utsträckning är en konsekvens av att högstatusmännen tenderar stå högt i kurs hos damerna?

Jag antar att du inte har alltför svårt att köpa in på idén att skönhetshetsen bland kvinnor i stor utsträckning drivs av manlig ytlighet, och en konkurrens i den interna kvinnliga hierarkin där skönhet står högt i kurs? Den manliga hierarkin fungerar annorlunda. En man kan kompensera för sitt utseende på andra plan på ett sätt som kvinnor inte kan. Att män satsar hårdare på karriären är drivet av kvinnors preferenser på samma sätt som att kvinnors skönhetsintresse är drivet av manliga preferenser. I båda fallen handlar det om att positionera sig i den könsinterna hierarkin. Och så länge de har olika kriterier kommer män och kvinnor att prioritera olika.

Du pratar om att kvinnor jobbar hårt för att få högre lön så att de kan undvika sexuellt våld eller för att kunna fly från en potentiellt farlig partner. Har du några belägg alls för detta? Påverkas verkligen risken för en kvinna att utsättas för sexuellt våld av hennes inkomst? Och för hur många svenska kvinnor faller möjligheten att lämna sin man på att hon själv har för låg inkomst? Man behöver inte ha ett toppjobb för att överleva vet du, en helt vanlig heltidslön räcker gott och väl för den som inte har utsvävande ekonomiska vanor. Och gifta kvinnor får ju dessutom hälften av alla tillgångar när de skiljer sig.

Ja, vi kan vara överens om att kvinnor i högre grad prioriterar bra utbildning, hög status och social kompetens ex. hos en potential partner än utseende och ungdom som är manliga preferenser.

Och detta ger självklart ett incitament för män att skaffa de sakerna, precis som kvinnor har ett incitament för att hålla sig unga och vackra.

Men, jag håller inte med om att män skulle ha HÖGRE drift, incitament, iver (take your pick) att vilja ha ett yrke, utbildning, egen inkomst, karriär etc än vad kvinnor har, det var det resonemanget du förde som jag protesterade mot.

Bevisen för att kvinnor har minst lika höga incitament för att skaffa egen inkomst som män, ser du i vilka det är som slagit sig in på högre utbildningar.

Sen pratade jag om att kvinnor jobbar hårt för att ha en EGEN FÖRSÖRJNING, som ger dem frihet och självbestämmande att slippa undan att hamna i beroende till män. Och inte om att ha en HÖG inkomst speciellt. Häng med i nyanserna lite.

Red X, vilka kvinnor är det som hamnar i prostituitonsträsket i västvärlden? och överallt för övrigt.
Svar mestadels fattiga utsatta kvinnor från öst och syd eller hur?
Fattiga och utsatta kvinnor löper självklart betydligt större risker att hamna i klorna på människor som vill utnyttja dem för eget bruk eller för att sälja dem på en "marknad". Så har det alltid varit och kommer förmodligen alltid vara. Kvinnors kroppar är en av världens mest lukrativa handelsvara.
och den kunskapen sitter gjutet i alla kvinnors medvetande.

Många kvinnor, var ska en kvinna ta vägen tycker du om hon inte har ett jobb med barn?
Kvinnohusen är fyllda till bristningsgränsen och har du inte synnerliga skäl, dvs för utsatt för mordhot etc, så kan du ha problem få plats där.
Och senast i veckan läste jag en artikel om att antalet kvinnor som inte tycker att de har råd att skilja sig har ökat i Sverige. Vilket sannolikt har att göra med priserna på bostadsmarknaden mer än att de inte har ett jobb, men ändå. Snabb googling gav mig denna, inte den jag läste, var nog DN, men hittar inte den nu
https://danskebank.se/privat/bli-kund/bli-kund/tco/kvinnor-i-sverige-har-inte-raad-att-separera

Och har du ett avtal där ex. mannen äger huset, så nä då får inte gifta kvinnor "hälften".¨

Det finns fortfarande väldigt goda skäl att driva feministiskt arbete i Sverige.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-24 kl. 15:55.
Citera
2021-08-24, 15:56
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Det är en så jävla SUNKIG gubbkanal. Människor som kollar på kanalen och tar den seriöst är ju för fan efterblivna

Är ju nåt fel på er för helvete

Så du har kollat på den? Är du då efterbliven?
Citera
2021-08-24, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Så du har kollat på den? Är du då efterbliven?

Men för att se hur osvenska och främmande ni är. Polisen vill inte ens ha med er att göra. Fattar du? Ni försöker få det att framstå som att ni är de egentliga svenskarna när ni inte ens år det. Ingen SVENSK normal kanal hade haft enbart massa gubbar och yngre kvinnor . Det är OSVENSKT. Och därför vill inga svenskar ha med er att göra

Ni är osvenska och främmande.
Citera
2021-08-24, 16:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Det är väl mer män som "egentligen inte tycker om barn" eller hur?
Varför tycker inte män om barn?
Och om de inte gör det, varför försöker de så stenhårt skaffa dem hela tiden?
Om kvinnor tycker om barn var aborterar kvinnor dem i så stor utsträckning. Det utförs 35000 aborter per i Sverige. Det föds 115000 barn i Sverige per år.

En 1/4 del av alla graviditeter (som inte blir missfall etc) avslutas av kvinnor. Så: älskar kvinnor barn?

Svaret är nog: inte särskilt mycket. Generellt. Bara om det passar dem.

Så kvinnor älskar generellt inte barn. Det är väl rätt tydligt?
Citera
2021-08-24, 16:13
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Men för att se hur osvenska och främmande ni är. Polisen vill inte ens ha med er att göra. Fattar du? Ni försöker få det att framstå som att ni är de egentliga svenskarna när ni inte ens år det. Ingen SVENSK normal kanal hade haft enbart massa gubbar och yngre kvinnor . Det är OSVENSKT. Och därför vill inga svenskar ha med er att göra

Ni är osvenska och främmande.
Jag har inte kollat på den. Inte för att jag principiellt ratar den. Jag kollar väldigt sällan på video-länkar som tex någon här på fb post eller ens någon youtube-kanal öht. Det är för gapigt och rörigt. Jag läser hellre. Då kan man skumma och ögna igenom texten snabbt om det är något jag känner att jag vill läsa.

Hursomhelst försöker du bara mucka gräl med "SVENSK", "OSVENSKT" och "inga svenska vill ha med er att göra". Men det var inget vidare försök, så jag lämnar det därhän.
Citera
2021-08-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Om kvinnor tycker om barn var aborterar kvinnor dem i så stor utsträckning. Det utförs 35000 aborter per i Sverige. Det föds 115000 barn i Sverige per år.

En 1/4 del av alla graviditeter (som inte blir missfall etc) avslutas av kvinnor. Så: älskar kvinnor barn?

Svaret är nog: inte särskilt mycket. Generellt. Bara om det passar dem.

Så kvinnor älskar generellt inte barn. Det är väl rätt tydligt?

Ja, det är just för att man respekterar och älskar barn som man i många fall väljer att göra en abort.
Har man inte tid, vilja, plats, en partner som kommer hjälpa till, pengar etc etc så ska man INTE SKAFFA BARN, för barnets eget skull inte minst.

men frågan var nu inte varför kvinnor gör som de gör, utan varför män aktivt väljer att knulalr runt med så många de bara kommer åt, dessutom väldigt ofta utan preventivmedel eller minsta tanke på att ta hand om ev. konsekvenser av sitt beteende. Varför gör män detta?
Och ännu mer obegripligt, varför tycker alla, som sitter och förfasar sig över att kvinnor har sex etc, att när män har sex så är det helt ok tom en "bragd"?

Obegriplig dubbelmoral.
Citera
2021-08-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Hör ganska ofta att de inte är skillnad, att vi beter oss och tänker likadant, att du sen går i god med din insikt för allas åsikter är bara generaliserat. Feminist är ett brett flum ord idag pga otydliga definitioner.

Nej, "vissa" vill inte ta in, respektera eller förstå feminism, så därför försöker man blurra så mycket man kan. Det är exakt vad du ser sker härinne hela dagarna.
idel medveten grava misstolkningar av vad feminister eller feminismen står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in