Citat:
Om du tittar på rätt tidning istället:Nu är ju detta från nature, men gäller förstås även science eftersom det handlar om perspectives:
https://www.nature.com/nature/for-authors/other-subs
Det är ett perspective.
Försöker du seröst göra det argumentet?
Det är ju precis det som avses med SARSr-CoV virus. De är närbesläktade med virus som SARS-CoV-1 och SARS-CoV-2. Och finns överallt eftersom man hittar antikroppar mot dem i människor lite överallt.
Ja, när du får avgöra vad som är närbesläktat blir det ju inte så svårt att avgöra. För dig. Jag skulle säga att detta också stödjer hypotesen om zoonotiskt ursprung eftersom SARS-CoV-2 och SARS-CoV-1 också är förhållandevis närbesläktade. Det försvagar åtminstone inte den hypotesen.
Du sitter ju bara och hittar på med dina egna idéer om vad som är att betrakta som lika och olika.
Tack. Men jag föredrar "PEER REVIEWED!!11".
https://www.nature.com/nature/for-authors/other-subs
Det är ett perspective.
Försöker du seröst göra det argumentet?
Det är ju precis det som avses med SARSr-CoV virus. De är närbesläktade med virus som SARS-CoV-1 och SARS-CoV-2. Och finns överallt eftersom man hittar antikroppar mot dem i människor lite överallt.
Ja, när du får avgöra vad som är närbesläktat blir det ju inte så svårt att avgöra. För dig. Jag skulle säga att detta också stödjer hypotesen om zoonotiskt ursprung eftersom SARS-CoV-2 och SARS-CoV-1 också är förhållandevis närbesläktade. Det försvagar åtminstone inte den hypotesen.
Du sitter ju bara och hittar på med dina egna idéer om vad som är att betrakta som lika och olika.
Tack. Men jag föredrar "PEER REVIEWED!!11".
https://www.sciencemag.org/authors/science-information-authors
[perspectives] are meant to express a personal viewpoint
Citat:
Att det kommer från labbet går inte att bevisa nej, eftersom Kina stängde den dörren redan i början av pandemin.
Vet du vad jag mer inser?
Jag inser att dessa hypoteser om virusets ursprung i stort sett inte är falsifierbara. Ska det komma evidens som pekar på att det kommer från ett labb, så kommer denna att bestå av dokumentation som rör forskningen på virus där det framgår vad man gjort för att utveckla detta virus. Det är vad som krävs. Varken mer eller mindre för att öka säkerheten i din slutsats här.
Jag inser att dessa hypoteser om virusets ursprung i stort sett inte är falsifierbara. Ska det komma evidens som pekar på att det kommer från ett labb, så kommer denna att bestå av dokumentation som rör forskningen på virus där det framgår vad man gjort för att utveckla detta virus. Det är vad som krävs. Varken mer eller mindre för att öka säkerheten i din slutsats här.
Däremot finns alla möjligheter i världen att bevisa att det kom från naturen. En spillover av ett virus som sprids genom luftvägarna uppstår på ett mycket säreget sätt. Det är ett resultat av att människor andats in andedräkten från tiotusentals sjuka djur under lång tid, och bildar antikroppar mot det. Det är inte en händelse som går att missa. Alla spillovers lämnar omfattande serologiska spår, där människorna och djuren finns mitt ibland oss. Det var inga problem att spåra MERS eller SARS med en bråkdel av insatsen.
SARS-CoV-2 har inte lämnat några serologiska spår alls i naturen. Man har sekvenserat miljontals infektioner i människa och testat hundratusentals djur utan att hitta det man förväntar sig vid en spillover. Alltså talar alla kvantitativa data för att det inte är någon spillover. Det är obegripligt att man fortfarande publicerar kvalitativa analyser som säger att det kommer från naturen, när alla kvantitativa data pekar i motsatt riktning. Det är inte naturvetenskap.