2021-08-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kan vi inte veta. Hur ska jag kunna veta det? Det jag däremot vet är att de flesta jag känner har haft viruset och exakt noll blev allvarligt sjuka.

Och ingen har blivit sjuk mer än en gång.

Ok, om du inte vet så bör du inte presentera dina spekulationer som "fakta". Bara för att din omgivning haft viruset i stor utsträckning så behöver det inte vara detsamma i andra miljöer.
Citera
2021-08-24, 09:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Det här är ju lite lustigt.... Hur sjutton kan vaccinerades status uppvärderas så enormt på bekostnad de som genomgått naturlig infektion?

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/309762

Jag kan inte få det till något annat än att vaxxpropagandan går varm just nu.

Citat:
By contrast, Israelis who were vaccinated were 6.72 times more likely to get infected after the shot than after natural infection, with over 3,000 of the 5,193,499, or 0.0578%, of Israelis who were vaccinated getting infected in the latest wave.
Citera
2021-08-24, 09:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Man kan inte bli beroende av frukt så det blir väldigt svårt att trycka i sig "för mycket" naturligt socker från frukter. Annat är det med vitt beroendeframkallande socker från fabriker.

Covid precis som alla andra virus behöver en ohälsosam människas kropp att infektera.. men dessa virus kan inte göra nånting mot nån som har ett fungerande immunförsvar och ett blod som sprudlar av livsenergi från levande frukter och grönsaker.

Det borde inte vara några konstigheter gällande faktumet att vissa inte ens märker covid medans andra får stora problem.. och det har såklart med deras immunförsvar att göra.
Vissa har klena immunförsvar efter ett helt liv utan råkost.

Andra har varit duktigare med att äta sina frukter , så dom märker knappt covid när dom blir infekterade.

Jag vill först tacka dig för att du återlänkade till en intressant dokumentär. Jag hade inte blivit uppmärksam på den annars, pga all övrig "konspirationsbrus"

Sedan några basala fakta.

I hela världen och hos allt levande, formligen vimlar så mycket olika slags virus, att du inte ens kan föreställa dig det.

Många virus som vi bär på är helt ofarliga för oss och troligen, i vissa fall, nyttiga för oss.

Att om man får Covid-19 asymptomatiskt eller med mer eller mindre svåra symptom har absolut, inget att göra med hur mycket frukt eller juice man äter/dricker. Själv känner jag en person som fick Covid-19 helt asymtomstiskt, ( konstaterat med antikroppstest några månader senare), och som äter mycket lite frukt och dricker ingen juice.

Ej topic:

Och slutligen: Fruktsocker är, i sig, lika ohälsosamt som raffinerat socker, om det inte vore för antioxidanterna, som förhindrar att sockret ger upphov till inflammation i olika delar av kroppen. Däremot så innehåller frukt och grönt nyttiga vitaminer. Det gör iof t.ex kött också, fast, i många fall, andra slags vitaminer och mineraler. Men letar du efter riktigt näringsriktig mat så är t.ex sardiner och kycklinglever att föredra. Men detta är inte ämne för denna tråd
Citera
2021-08-24, 09:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
För att de vill ha digitala hälsopass. Det har inte så mycket med viruset att göra, utan om att få kontroll över människor. Tyvärr förstår majoriteten fortfarande inte faran med detta system.

Jag tror de farligaste är de vaccinerade eftersom de inte känner av sin sjukdom men smittar ändå. Ovaccinerade stannar sannolikt hemma om de känner sig sjuka.

Statistiken från israel tyder på att så är fallet. Varför skulle annars både fallen och dödsfallen öka där?

Munskydd är rent trams. Det funkar inte och har aldrig funkat. Den enda funktion munskydden har är att fördröja pandemin och skapar en dystopisk stämning.
På vilket sätt går det att få kontroll på människor med ett covidbevis?
Citera
2021-08-24, 09:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
På vilket sätt går det att få kontroll på människor med ett covidbevis?

Det är plattformen som det kan spinnas vidare på och användas på alla möjliga och omöjliga obehagliga sätt. Sådan där skit ska vi inte ha i ett öppet och demokratiskt samhälle. Jag kan köpa att kina håller på sådär, men inte fan kan man i ett demokratiskt land tvinga folk att visa upp ett vaccinpass för få köpa en liter mjölk på ica. Dessutom har ingen utomstående med att göra vilka vacciner du tagit eller inte tagit.
Citera
2021-08-24, 09:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Om man vill lägga till en funktion i ett virus som gör att viruset kan smittas genom luften så är ju knappast tandläkar-nivån den säkerhetsnivå som krävs för att viruset inte ska börja smitta genom luften efter att man har lagt till den funktionen i viruset. Högsta säkerhet hade varit ett minimumkrav om sån forskning ens ska göras.. men 99,9% av befolkningen kan nog hålla med om att sån forskning inte ska utföras öht.
Jag tror att syftet med forskning på coronavirus är att lära sig så mycket som möjligt om dessa virus eftersom man vet att de kan överföras till människor.
Om ingen vet något om coronavirus, eller om andra virus som kan överföras till människan, ökar ju risken för en katastrof den dag viruset tar sig in i en människa.

Om SARS-CoV-2 spreds från labbet blev det ju lite kontraproduktivt den här gången, men om det spreds från djurmarknaden var det väldigt bra att det redan fanns mycket kunskap om coronavirus.
Citera
2021-08-24, 09:36
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Det är plattformen som det kan spinnas vidare på och användas på alla möjliga och omöjliga obehagliga sätt. Sådan där skit ska vi inte ha i ett öppet och demokratiskt samhälle. Jag kan köpa att kina håller på sådär, men inte fan kan man i ett demokratiskt land tvinga folk att visa upp ett vaccinpass för få köpa en liter mjölk på ica. Dessutom har ingen utomstående med att göra vilka vacciner du tagit eller inte tagit.

Så den plattformen omfattas inte av Gdpr?
Hur tänker du kring 1177 ? Öppet såll med ?
Citera
2021-08-24, 09:38
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Immunologist Sai Reddy, of the federal technology institute ETH Zurich, said a "super variant" will inevitably emerge next year and new vaccinations will need to be developed for years to come

Covid-22

https://www.edinburghlive.co.uk/news/uk-world-news/new-dangerous-super-variant-covid-21382749

Sai Reddy förekommer flitigt inom Bill Gates Foundation.
Så tyvärr är han partisk, jag blev misstänksam när han ville vaccinera alla ungdomar i skolan rakt av inför kommande Covid-22, som enligt honom nästan blir som gamla pesten från medeltiden.
Citera
2021-08-24, 09:43
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror att syftet med forskning på coronavirus är att lära sig så mycket som möjligt om dessa virus eftersom man vet att de kan överföras till människor.
Om ingen vet något om coronavirus, eller om andra virus som kan överföras till människan, ökar ju risken för en katastrof den dag viruset tar sig in i en människa.

Om SARS-CoV-2 spreds från labbet blev det ju lite kontraproduktivt den här gången, men om det spreds från djurmarknaden var det väldigt bra att det redan fanns mycket kunskap om coronavirus.

Javisst. Dom tyckte att det var logiskt att lägga till funktioner som att viruset ska kunna spridas genom luften och skada.. så att dom kan forska på det... men dom har ju skapat ett monster dock genom att göra deras forskning på det viset.. "i förebyggande syfte".. men nu gick det ju snett efter att dom troligen la till funktionen som gjorde att viruset kunde smittas genom luft.. och då var det inga problem att smita från labbet längre.

Totalt oansvarig forskning som såklart alla människor hade protesterat mot.
Citera
2021-08-24, 09:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns artiklar som beskriver fenomenet. Sydsvenskan har följt upp det väl.

Kan du länka?
Citera
2021-08-24, 09:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Menar du att du tror att syftet är att hindra de som inte är immuna eller har ett negativt test från att handka mjölk på ICA???????

Sedan kan jag tycka att det är just i öppna demokratier man absolut kan ha en electronisk plattform för immuniteter, vaccinationer, negativa tester, etc.
Nu är ju inte jag rädd för någon överstatlig makt som ska tvinga alla världens länder att kuva sin befolkning, utan jag tror faktiskt på Sverige som en demokratisk stat som kommer att fortsätta att vara demokratisk under överskådlig framtid.
Många är rädda för att SD ska föra Sverige i en odemokratisk riktning, men det är inte jag.

Om vi får en elektronisk vaccinationsbok till följd av corona så är detta mycket uppskattat av mig. Då slipper jag själv hålla reda på min vaccinationsbok när jag reser.
Citera
2021-08-24, 09:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Javisst. Dom tyckte att det var logiskt att lägga till funktioner som att viruset ska kunna spridas genom luften och skada.. så att dom kan forska på det... men dom har ju skapat ett monster dock genom att göra deras forskning på det viset.. "i förebyggande syfte".. men nu gick det ju snett efter att dom troligen la till funktionen som gjorde att viruset kunde smittas genom luft.. och då var det inga problem att smita från labbet längre.

Totalt oansvarig forskning som såklart alla människor hade protesterat mot.
Finns det något som styrker att viruset försetts med nya funktioner som gör att det sprids genom luften, eller är det bara något du hittat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in