Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Man kan inte bli beroende av frukt så det blir väldigt svårt att trycka i sig "för mycket" naturligt socker från frukter. Annat är det med vitt beroendeframkallande socker från fabriker.
Covid precis som alla andra virus behöver en ohälsosam människas kropp att infektera.. men dessa virus kan inte göra nånting mot nån som har ett fungerande immunförsvar och ett blod som sprudlar av livsenergi från levande frukter och grönsaker.
Det borde inte vara några konstigheter gällande faktumet att vissa inte ens märker covid medans andra får stora problem.. och det har såklart med deras immunförsvar att göra.
Vissa har klena immunförsvar efter ett helt liv utan råkost.
Andra har varit duktigare med att äta sina frukter , så dom märker knappt covid när dom blir infekterade.
Jag vill först tacka dig för att du återlänkade till en intressant dokumentär. Jag hade inte blivit uppmärksam på den annars, pga all övrig "konspirationsbrus"
Sedan några basala fakta.
I hela världen och hos allt levande, formligen vimlar så mycket olika slags virus, att du inte ens kan föreställa dig det.
Många virus som vi bär på är helt ofarliga för oss och troligen, i vissa fall, nyttiga för oss.
Att om man får Covid-19 asymptomatiskt eller med mer eller mindre svåra symptom har absolut, inget att göra med hur mycket frukt eller juice man äter/dricker. Själv känner jag en person som fick Covid-19 helt asymtomstiskt, ( konstaterat med antikroppstest några månader senare), och som äter mycket lite frukt och dricker ingen juice.
Ej topic:
Och slutligen: Fruktsocker är, i sig, lika ohälsosamt som raffinerat socker, om det inte vore för antioxidanterna, som förhindrar att sockret ger upphov till inflammation i olika delar av kroppen. Däremot så innehåller frukt och grönt nyttiga vitaminer. Det gör iof t.ex kött också, fast, i många fall, andra slags vitaminer och mineraler. Men letar du efter riktigt näringsriktig mat så är t.ex sardiner och kycklinglever att föredra. Men detta är inte ämne för denna tråd