Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
Egentligen är det inte min personliga uppfattning utan vad en försvarsadvokat skulle säga vid en rättegång. Och det är ju det som räknas i slutändan.
Jag ramade in vad jag menade. Skulle dock varit fetat, sry.
"ganska hårt" är ett understatement om hennes kommentarer, det är en löpande röd tråd ang hennes hat.
Vilket ger henne motiv och hennes beteende är suspekt.
Hon prövades knappast ang anstiftan och HD Inkl bråk om cacher for ut med badvattnet.
Att folk inte döms på motiv behöver vi inte diskutera, att det saknas digital bevisning vet vi likaväl.
Det är många upprepningar från HD om att hon hoppas att LW försvinner ur deras tillvaro vilket SD tolkar redan sept 2016 som att hon hoppas att LW vore död.
"Nej, hon får leva"" är hennes absurda svar.
2017-05-02 15: 13 - SD till LW drygt ett halvår senare:
"Du vet, både från mig och direkt från tg, att hon ser dig som en som ljugit och förstört för henne (jag vet ditt svar. Du behöver ej skriva).
Att hon helst skulle vilja se att du inte fanns. Då är följderna rätt logiska."
Det kulminerar i just en sån önskan när LW försvinner så han hade nog fog för sina tolkningar:
15 maj:
"Hoppas hon är död." Ab 149
"Egoist Hanna hoppas hon har försvunnit för alltid." Ab 165
8 april:
"Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med. " Ab 165
8 maj:
"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar. " LWs wig.
Ab 165
HD 19 maj:
(..) .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."
(..) Jag vet bara att .. hon har förstört flera år av mitt liv. Så är det. Genom trakasserier. Eh .. genom hot. Framstår i allas ögon som väldigt väldigt fin människa, omtänksam människa .. ödmjuk, gör allt för alla .. men eh .. tyvärr inte mot mig."
(..) .. jag ville bara komma vidare från henne .. jag ville bara .. att hon inte .. skulle påverka mitt liv (suckar)." Ab 149
SD: Ja .. Åsa försöker ju få det till nån slags .. svartsjuke .. jag ve .. jag förstod inte riktigt vad
hon tänkte att jag skulle ha för .. ha
FL2: Vad menar du när du säger det?
SD: Ja att eh .. Hanna ser ju att det är jag och Lena som har förstört Hannas och mitt liv. Så
om Hanna skulle vilja göra sig av med Lena .. ah .. det skulle .. det är helt orimligt men .. men
det skulle kunna finnas nått psykologiskt samband en linje att dra
FL2: Hur då, förklara här nu.
SD: Ja att.. nu är det ju inte Lenas fel eh .. jag är liksom en stor del i det hela men nu pratar vi
om Lena .. eh .. Lena har förstört Hannas liv .. genom att vara med mig. Och tar man bort det som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra .. men .. nej .. jag vet givetvis att Hanna inte har mördat Lena. Men ... men hon skulle kunna ha ett motiv.
FL2: Hade hon ett motiv?
SD: Näe ... allts .... det är klart på pappret så kan man väl få det till det men .. näe .. jag vet inte liksom .. hur vill du att jag ska svara på det.." Ab 147
Hur skyldig och hur korkad än SD är så har han rätt på den punkten.
Han kan försöka krumbukta, men han kan även vara insinuant.
.... men om så vore fallet är han drömkvinnan trogen på den punkten. Sexuellt kunde hon dock inte erhålla hans lojalitet.
Hur mycket övervakning, kontroll, krav och regler hon än satte.
Så sensmoralen är att oavsett om SD är dömd för mord, vilket är helt rätt IMO, så berör diskussionen en ev inblandning och motiv.
Det lär inte finnas nån som inte vet beviskrav.
Att ens resonera i ordval att bedragna kvinnor uttalar sig på det sätt som HD gör är att trivialisera.
Speciellt när det kokar ner i att hon helt känslokallt tar hennes cacher som brutalt ihjälslagen.
Speciellt när man ser hur gravt hennes hat är, att hon är fortsatt fixerad och att hon utan problem ljuger SD rätt i trynet och kör dubbelt med två män.
Hon påstås må väldigt illa av LWs cacher, men hon tycks inte ha problem att ränna dit för att skriva kryptiska meddelanden strax innan mordet, med intention att förfalska att SD medverkat.
Hon väljer ut Sottern då SD häktas - trots att hon mår så psykiskt illa.
Hon framstår inte så fragil som det ges sken av och är dubbelbottnad.
Därav mitt ifrågasättande när HDs uttryck kommer på tapeten, inte bara dig.
För att det är
kringomständigheter likaväl som gör henne suspekt. Inte bara lösryckta uttalanden i stundens hetta eller som svinsur.
Det sitter i ett betydligt större sammanhang bland reaktioner, cacher och annat.