2021-08-24, 00:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så är det, det bara en person som polisen nu verkar inrikta sig på. Men mitt enda aber är: Om "Hanna" ska få plats, måste det ha varit två personer. Därför tänker jag mig till exempel "mannen med pilotglasögon" som komplement. Men: Om "Hanna" skulle ha hört fel ... - ja, då kommer ju saken i helt annat läge. Självklart.

Jag har alltid varit lite försiktig med att placera in "Hanna" och hennes berättelse i fallet, då det är mycket som verkar ordentligt osäkert med hennes vittnesmål. Jag tror att man inte ska vara helt fast i en tankegång innan man testat olika potentiella scenarier. Tar man bort "Hannas" vittnesmål, då kan ett helt annat scenario ta plats. Därmed inte sagt att hon ljög om sina upplevelser, jag bara tänker att hon av olika anledningar inte behöver ha lämnat ett vittnesmål som är korrekt. Hon kan ha tagit fel. Jag vet inte.
Citera
2021-08-24, 00:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag tycker att den här mannen som nu är anhållen passar bra i gm-profilen med tanke på hur många år det har gått. Enstöring. Få vänner. Taskig ekonomi you name it.

Får mig osökt att tänka på Linköpingsfallet. Just ovanstående drag samt att man inte har en koppling till offret, är kanske de "två bästa" ingredienserna för att ett mord eller annan handling skall hamna på hyllan.
Ja. Faktiskt. Hade det varit "vänner" eller folk som på olika sätt stod HA nära eller umgåtts i samma kretsar så tror jag ärligt talat att det inte skulle tagit såhär lång tid. Det var ju det kändes så märkligt och otroligt att det liksom inte fanns ett spår eller att det inte snackats något spritt sig eller kommit fram förr eller senare då, exempelvis bland flera av personerna som återkommande nämnts inte minst i denna tråden.

Detta här förefaller ju mer logiskt. Även om han figurerat lite innan i utredningen så verkar han ha gått helt under radarn som verkligt misstänkt GM om jag fattat det rätt?
Citera
2021-08-24, 00:48
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej jag har absolut inga problem med det, jag tror bara inte på KM's inblandning. Men det verkar du ha grova problem med.

Börja inte kalla mig öknamn nu också bara för att vi har olika åsikter om detta. Var för en gångs skull en riktig man - som Clintan på din avatar - och visa att du kan ta att jag är av en annan åsikt. Annars för du sätta på dig en tvångsblöja, barnrumpa..
Inser du och Ugglan att ni sabbar hela tråden med er privata catfight?

Och skriv för fan ut namnen på de ni pratar om, med EN asterisk. Helt omöjligt att sätta sig in i detta med era egna pixlingar, tolkningar, förkortningar och omskrivningar.

Tack för ordet.
Citera
2021-08-24, 00:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har alltid varit lite försiktig med att placera in "Hanna" och hennes berättelse i fallet, då det är mycket som verkar ordentligt osäkert med hennes vittnesmål. Jag tror att man inte ska vara helt fast i en tankegång innan man testat olika potentiella scenarier. Tar man bort "Hannas" vittnesmål, då kan ett helt annat scenario ta plats. Därmed inte sagt att hon ljög om sina upplevelser, jag bara tänker att hon av olika anledningar inte behöver ha lämnat ett vittnesmål som är korrekt. Hon kan ha tagit fel. Jag vet inte.

Tro mig, jag har brottats med alla dessa "om" och "men" nätter igenom ibland.
Citera
2021-08-24, 01:02
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Faktiskt. Hade det varit "vänner" eller folk som på olika sätt stod HA nära eller umgåtts i samma kretsar så tror jag ärligt talat att det inte skulle tagit såhär lång tid. Det var ju det kändes så märkligt och otroligt att det liksom inte fanns ett spår eller att det inte snackats något spritt sig eller kommit fram förr eller senare då, exempelvis bland flera av personerna som återkommande nämnts inte minst i denna tråden.

Detta här förefaller ju mer logiskt. Även om han figurerat lite innan i utredningen så verkar han ha gått helt under radarn som verkligt misstänkt GM om jag fattat det rätt?

Precis. Verkligen som att leta efter en nål i en höstack. Sen kan det ju vara så att gm (om det nu är han) faktiskt gjort ett misstag. Säg den människa som går igenom knappa 30 år utan att göra ett misstag?

Sen har vi ju kategorin gm som gillar att nästla sig in i utredningar. Deltar i varenda sökning. Väldigt intresserade av oklar anledning m.m. O det kan ju hända att han fastnat i något dera?

Som sagt, ingen är felfri oavsett om det är på goda eller dåliga grunder.
Citera
2021-08-24, 01:36
Medlem
Steff83s avatar
Sen det här med GW. Jag vet inte, men han är ju mer och mer gaggig faktiskt dock så var han väl med och hjälpte till och jobbade specifikt med detta fallet när det begav sig. Det känns mer som att han är sur för att han också snurrat in på fel spår. Ligger prestige i detta är min känsla.
Citera
2021-08-24, 01:45
Medlem
Citat:
Sen det här med GW. Jag vet inte, men han är ju mer och mer gaggig faktiskt dock så var han väl med och hjälpte till och jobbade specifikt med detta fallet när det begav sig. Det känns mer som att han är sur för att han också snurrat in på fel spår. Ligger prestige i detta är min känsla.
Absolut...värsta sandlådebråket!
GW har haft sina glansdagar och tänker mest på sina barnbarn, samt pengar. Det är viktigt för Professorn😌
Citera
2021-08-24, 01:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Absolut...värsta sandlådebråket!
GW har haft sina glansdagar och tänker mest på sina barnbarn, samt pengar. Det är viktigt för Professorn😌
Ja. Såhär..jag litar och har mer förtroende för folk i KallaFall-gruppen med dess erfarna poliser som jobbar här och nu med fallet än en halvt senil GW som hasplar ur sig något när tidningarna ringer och stör.
Citera
2021-08-24, 02:03
Medlem
Kan inte Claes Le*vin vara pilot?
Klas Malm*gren kanske bara va full och har aldrig varit inblandad🤔
C.L kanske hade ”flottiga” pilotbrillor (slipade)...som en riktigt otäck WT-psykokiller...och rantade runt efter Helena inne på Stadt..hon fick mynt till telefonen av honom och då överhörde han Helenas (sista) samtal hem till Ulrika. Han fick då info att hon avsåg att promenera hem dvs. inte åka taxi hem. Han drar från Stadt med sin ljusa bil och lurpassar sen på Helena där vid lekplatsen! Han kanske hade någon kompis med sig, eller bror sin🥸
Citera
2021-08-24, 02:04
Medlem
Sockerhalss avatar
Nån skrev om en husrannsakan på Akaciastigen i tråden. De bar ut bruna påsar osv. Nån skrev att det syntes på bilden att det var bråten. Jag har letat, kan inte hitta nån sån bild. Expressen tydligen. Kan nån länka in den?
Citera
2021-08-24, 02:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja det sket sig ju rejält när GW var med -96 och man misstänkte PR. Sen dök han upp med sitt nya scenario för ett par år sedan och nu riskerar han alltså dubbelfel den stackars professorn.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-24 kl. 02:14.
Citera
2021-08-24, 02:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Detta känns för mig precis som när motorcykelåkare drabbas av "target fixation" och åker av vägen. Var utomordentligt försiktig med att väga denna "Hannas" vittnesmål alldeles för tungt. Standardvärdet för enskilda vittnesmål är att de är otillförlitliga. Sanningen dyker oftast upp där det finns konsensus bland vittnen. Annars skulle vi sitta där med konspirationsteorier som den bästa förklaringen i alla brottsmål. Inom data science finns termen "fence". Man kastar helt enkelt bort värden utanför "fencen", och får allt som oftast en bättre och enklare modell som resultat.
Är verkligen konsensus rätt ord? Det får mig att tänka att bara en åsikt får råda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in