2021-08-23, 23:51
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
USAs underrättelserapport om möjlig labbläcka förväntas släppas i morgon. Brittiska channel 4 har gjort en dokumentär som kan ses här i sin helhet
https://www.youtube.com/watch?v=S2sg_cwu6LY

Tack. Den är bra.
Lol konspirationsteorier kallar dom det fast det är labb som hade dessa virus och forskade på dom.

Konspirationen är väl att dom inte har meddelat allmänheten om att viruset släpptes ut lol men visst är viruset utsläppt.
Citera
2021-08-23, 23:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kurt-sune är viruset som via AI kopplat upp sig och sprider pro-virus propaganda för sin fortlevnad.
Verkar bara jag som är intresserad av att få väck viruset for good. Men det kommer att innebära att ni hypokondriker måste låta er smittas med det

Citat:
Det skulle i alla fall förklara hans inställning och antivaxx.
Antivaxx? Jag är absolut inte antivaxx. Däremot är jag väldigt emot medicinska experiment. Och i synnerhet på människor och barn som inte ens är i riskzonen för allvarlig covid. Vaccinfascister är de värsta sortens människor som hör hemma bakom galler anser jag.

Citat:
Det är faktiskt lite lustigt hur man sätta upp försiktighetsprincipen mot ett vaccin men inte ett virus.
Om försiktighetsprincipen är farligare och skadligare än viruset självt så bör den inte tillämpas. Tack gode gud för att vi bor i sverige och synd att somliga inte förstår vilken lyx det är.

Citat:
Dessutom ett virus som fullständigt vänt upp och ner på vår värld.
Stäng av TV:n och ta en promenad på stan vetja. Det har inte hänt ett jävla skit för de allra flesta av oss.
Citera
2021-08-23, 23:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kom gärna med en källa till ditt intressanta påstående.

Ja du vad sägs om att ta en titt på hur det går i israel ?
Citera
2021-08-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja du vad sägs om att ta en titt på hur det går i israel ?

Vad sägs om att ta en titt på Stockholms covidsjukvård där majoriteten som är inlagda ej är vaccinerade/fullvaccinerade?
Citera
2021-08-24, 00:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Verkar bara jag som är intresserad av att få väck viruset for good. Men det kommer att innebära att ni hypokondriker måste låta er smittas med det

Antivaxx? Jag är absolut inte antivaxx. Däremot är jag väldigt emot medicinska experiment. Och i synnerhet på människor och barn som inte ens är i riskzonen för allvarlig covid. Vaccinfascister är de värsta sortens människor som hör hemma bakom galler anser jag.

Om försiktighetsprincipen är farligare och skadligare än viruset självt så bör den inte tillämpas. Tack gode gud för att vi bor i sverige och synd att somliga inte förstår vilken lyx det är.

Stäng av TV:n och ta en promenad på stan vetja. Det har inte hänt ett jävla skit för de allra flesta av oss.

Du vill ju att alla ska smittas, det är iofs en god tanke om man bortser från de som avlider.

Viruset är nog det största medicinska experimentet som träffat mänskligheten på 100 år.

Försiktighetsprincipen är bra och något alla intelligenta människor tillämpar.

Jag har varit ute i skogen hela dagen och plockat massor med kantareller kan jag meddela, även en del Karl Johan slank med i korgen samt några blodsoppar. Så någon tv är det inte tal om. Jag träffade inte en jävel dessutom då mitt kantarellställe är hemligt! Sen tog jag ett dopp i en sjö också, det var härligt! Dock kunde jag inte bada naken då en barnfamilj uppehöll sig på stranden. Jävla pandemi, gå och jobba för helvete så jag får vara ifred!
Citera
2021-08-24, 00:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad sägs om att ta en titt på Stockholms covidsjukvård där majoriteten som är inlagda ej är vaccinerade/fullvaccinerade?

Jag skulle vilja titta närmare på den statistiken. Har du någon spännade info om exempelvis:

Ålder?
BMI?
Bakomliggande sjukdomar?
Bukfetma?
Etnicitet?
Socioekonomisk status?

Jag tror inte att det är så enkelt att man kan skylla på de ovaccinerade. Det är en alldeles för onyanserad bild.

Vad hela pandemin har handlat om är de ständiga bakomliggande faktorerna och inte själva viruset i sig som nästan inte dödat någon alls ensamt.
Citera
2021-08-24, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fyfan vad många artiklar jag har sett nu som handlar om att vaccinerna inte ger något skydd lol.

Vad konstigt att mystiska vacciner som togs fram på rekordtid inte fungerar.

Lite sjukt att dom vaccin-hetsade så mycket när bara en liten % av befolkningen riskerar att ta skada av viruset. Varför stressa fram ett vaccin som inte fungerar när de flesta inte ens riskerar ta skada av viruset.

Lixom tat lungt och gör ett riktigt vaccin istället. LOL

Jag tycker du ska posta dessa artiklar så vi andra får läsa om det. Nej, bitchute är inte ok, Lancet mfl är ok.

Edit
Vad säger du till doktorn precis innan han stoppar in dig i respiratorn för att du inte vill vaccinera dig? Det är en retorisk fråga.
Senast redigerad av revodneb 2021-08-24 kl. 00:23.
Citera
2021-08-24, 00:08
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja titta närmare på den statistiken. Har du någon spännade info om exempelvis:

Ålder?
BMI?
Bakomliggande sjukdomar?
Bukfetma?
Etnicitet?
Socioekonomisk status?

Jag tror inte att det är så enkelt att man kan skylla på de ovaccinerade. Det är en alldeles för onyanserad bild.

Vad hela pandemin har handlat om är de ständiga bakomliggande faktorerna och inte själva viruset i sig som nästan inte dödat någon alls ensamt.

Det var inte det frågan handlade om i det ursprungliga inlägget. Frågan gällde om det fanns någon källa till en annan skribents påstående att de vaccinerade sprider smittan. Har du ingen sådan källa behöver du inte skriva dina tröttsamma och förutsägbara inlägg som svar.
Citera
2021-08-24, 00:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du vill ju att alla ska smittas, det är iofs en god tanke om man bortser från de som avlider.
Nej det har jag aldrig sagt. Däremot går detta virus inte att skydda sig emot långsiktigt så det är viktigt att alla riskgrupper vaccineras givetvis. Men vi kommer aldrig bli av med viruset utan att en större majoritet smittas naturligt är min bestämda uppfattning. Enbart dessa vacciner som finns tillgängliga kommer inte räcka på långa vägar som vi nu ser i Israel och på Island.

Citat:
Viruset är nog det största medicinska experimentet som träffat mänskligheten på 100 år.
Ja det beror ju på var det kom ifrån. Det vi inte ännu helt säkert.

Citat:
Försiktighetsprincipen är bra och något alla intelligenta människor tillämpar.
Du är fri att låsa in dig själv så länge du behagar. Men att kalla auktoritära och maktfullkomliga politiker för "intelligenta människor" gör mig oerhört mörkrädd.

Citat:
Jag har varit ute i skogen hela dagen och plockat massor med kantareller kan jag meddela, även en del Karl Johan slank med i korgen samt några blodsoppar. Så någon tv är det inte tal om. Jag träffade inte en jävel dessutom då mitt kantarellställe är hemligt! Sen tog jag ett dopp i en sjö också, det var härligt! Dock kunde jag inte bada naken då en barnfamilj uppehöll sig på stranden. Jävla pandemi, gå och jobba för helvete så jag får vara ifred!
Låter bra det. Kanske lite vitamin D i svamparna om du har tur, annars fick du dig kanske en dos av solen?
Citera
2021-08-24, 00:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Tack. Den är bra.
Lol konspirationsteorier kallar dom det fast det är labb som hade dessa virus och forskade på dom.

Konspirationen är väl att dom inte har meddelat allmänheten om att viruset släpptes ut lol men visst är viruset utsläppt.

Viruset är här och det våldtar oss alla, mer eller mindre.
Citera
2021-08-24, 00:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det var inte det frågan handlade om i det ursprungliga inlägget. Frågan gällde om det fanns någon källa till en annan skribents påstående att de vaccinerade sprider smittan. Har du ingen sådan källa behöver du inte skriva dina tröttsamma och förutsägbara inlägg som svar.

Men det kanske är någon annan som har tips på var man kan hitta info om vilka som faktiskt ligger inne på sjukan just nu. Jag tror inte att det är helt rättvist att beskylla ovaccinerade rent generellt.

Vilka är dessa vore väl ändå intressant att få veta? Det skulle inte förvåna mig om det finns en röd tråd.
Citera
2021-08-24, 00:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej det har jag aldrig sagt. Däremot går detta virus inte att skydda sig emot långsiktigt så det är viktigt att alla riskgrupper vaccineras givetvis. Men vi kommer aldrig bli av med viruset utan att en större majoritet smittas naturligt är min bestämda uppfattning. Enbart dessa vacciner som finns tillgängliga kommer inte räcka på långa vägar som vi nu ser i Israel och på Island.

Ja det beror ju på var det kom ifrån. Det vi inte ännu helt säkert.

Du är fri att låsa in dig själv så länge du behagar. Men att kalla auktoritära och maktfullkomliga politiker för "intelligenta människor" gör mig oerhört mörkrädd.

Låter bra det. Kanske lite vitamin D i svamparna om du har tur, annars fick du dig kanske en dos av solen?

Du har varit en förespråkare för naturlig smitta sen dag ett, det går inte att förneka.

Enligt mig är det ett labbvirus, men jag kan ha fel.

Jag behöver inte låsa in mig längre då jag är vaccinerad. Jag undviker ff folk, vad fan ska jag med dem till, om jag inte får knulla dem? Jag tror faktiskt inte att jag har kallat auktoritära och maktfullkomliga politiker för intelligenta. Men om de vinner med det så är de väl det? Att du är rädd vet vi, särskilt rädd för vaccinet är du.

Ja jag har faktiskt solat en timme i dag också, plus att jag tar mina D3 vitamintabletter. Jag kanske avlider av en D-vitamine overdoze?
Senast redigerad av revodneb 2021-08-24 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in