2021-08-23, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag har läst ganska många av dina inlägg. Du är en mycket engagerad virus-anhängare. Du är motståndare till åtgärder mot viruset. Ja, restriktionerna har hälsorisker. Dom hälsoriskerna är priset man betalar för att man ha varit så dum att man har välkomnat ett nytt och okänt virus.

Jo, jag anser att man ska tillämpa försiktighet med vacciner. Men jag vill tillämpa samma försiktighet med virus. Du är väldigt ivrig att framställa viruset som ofarligt, enbart baserat på andelen överlevare. Men du är inte villig att bedömma vaccinet på samma sätt. Då blir försiktigheten viktig för dig.

Vad är orsaken till denna extremt selektiva försiktighet? Är virusets välbefinnande din högsta prioritet? Eller tramsar du bara?

Nu är det för sent att undvika viruset. Det skulle ha gjorts i början av 2020. Men redan i ett mycket tidigt skede, så bestämde Folkhälsomyndigheten att viruset skulle välkomnas till Sverige. Dom ansåg att det var en vetenskaplig strategi.

Kurt-sune är viruset som via AI kopplat upp sig och sprider pro-virus propaganda för sin fortlevnad. Det skulle i alla fall förklara hans inställning och antivaxx.

Det är faktiskt lite lustigt hur man sätta upp försiktighetsprincipen mot ett vaccin men inte ett virus. Dessutom ett virus som fullständigt vänt upp och ner på vår värld.

Detta inlägg kan omöjligt falla under användares identitet, såvida inte ett virus kan vara en användare.
Citera
2021-08-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Trots att artiklar som denna publiceras med jämna mellanrum, denna från förra veckan:
https://science.sciencemag.org/content/early/2021/08/16/science.abh0117
Det där är ingen studie. Det är markerat "Perspektive", vilket innebär att det är ett vetenskapligt blogginlägg.

Dessutom fullt av logiska fel, som detta:
Spillover events are not so unusual in locations where more frequent human-animal contacts take place. This is indicated by serology studies showing evidence for SARSr-CoV–specific antibodies in people living in rural locations (12), and even higher rates recorded in people living near bat caves (7)
Man säger "titta här, naturlig spillover är supervanligt", och refererar till en studie som visade att man förhållandevis enkelt hittade antikroppar mot SARS i befolkningen. Men man lämnar ett vidöppet logiskt hål genom att inte diskutera varför SARS-antikroppar kan hittas överallt, men SARS-CoV-2 antikroppar finns ingenstans. Trots att Kina förbättrat sina spårningsmetoder något enormt sedan SARS.

Slutklämmen är att man "nu måste testa djur och människor i Kina efter antikroppar, för att lösa gåtan". Vilken sten har de sovit under. Kina har redan gått ut med att de testat 50,000 djur från i stort sett varenda provins, hundratals olika djurarter, med 100% negativa testsvar. Man har masstestat blodprover från personer med luftvägssymtom som uppsökt vård innan pandemin, med 100% negativa testsvar. Det berättade man på WHO:s gemensamma presskonferens.

Det här viruset kan uppenbarligen bäras av hundratals djurarter. Sannolikheten att världens ledande SARS-forskningsland inte kan hitta en enda organism med antikroppar från spillovern av "SARS 2", på nästan två år, den sannolikheten finns inte.
Citera
2021-08-23, 23:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
De vaccinerade slarvar med att tvätta händerna och hålla avstånd så de smittar ner de ovaccinerade.

Jag är vaccinerad, håller avstånd och tvättar/spritar händerna så jag inte ska få något annat skit.
Citera
2021-08-23, 23:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har läst ganska många av dina inlägg. Du är en mycket engagerad virus-anhängare.
Jag är ingen anhängare till viruset, bara en realist. Det här viruset är här för att stanna vare sig du vill det eller inte. Gömma sig går inte längre med den spridning som nu finns i världen. Det positiva är att ju fler som får viruset på naturlig väg desto fortare kommer pandemin att klinga av i världen. Och numera finns det ett vaccin som getts till alla riskgrupper och gamlingar. Då är det dags att gå vidare. I annat fall finns det ingen tro på vaccinet och varför skulle man då vaccinera folk överhuvudtaget?

Citat:
Du är motståndare till åtgärder mot viruset.
Jag är absolut motståndare till direkt skadliga åtgärder som utegångsförbud, masktvång allmän fascism, stanna hemma-regler osv osv. Hur i hela fridens namn kan man inte vara det?

Citat:
Ja, restriktionerna har hälsorisker. Dom hälsoriskerna är priset man betalar för att man ha varit så dum att man har välkomnat ett nytt och okänt virus.
Nej det är absolut inget pris man måste betala. Det är ett pris som någon idiot till makthavare hittat på. Ju fler som säger nej och protesterar mot vansinnet desto bättre. NU har vi tur som bor i sverige där vi behandlats ok av vår regering. Jag tänker snarare på de som just nu sker ute i europa, australien, nya zealand och kanada etc.. Fruktansvärd obehaglig uteveckling vi ser just nu.

Citat:
Jo, jag anser att man ska tillämpa försiktighet med vacciner. Men jag vill tillämpa samma försiktighet med virus.
Problemet är att försiktighet mot ett virus skapar enorma skador på samhället på andra sätt. det lönar sig inte på långa vägar att ta till drakoniska åtgärder.

Citat:
Du är väldigt ivrig att framställa viruset som ofarligt, enbart baserat på andelen överlevare.
Nej det kan vara farligt för tjockisar. Det är därför jag rekommenderat folk att gå ner i vikt istället för att tro att big pharma är din bästa kompis som vill ditt och allas bästa.

Citat:
Men du är inte villig att bedömma vaccinet på samma sätt. Då blir försiktigheten viktig för dig.
Jag anser att jag inte behöver det då viruset var milt för mig. Har dessutom fina antikroppar sist jag kollade samt även t-celler.

Citat:
Vad är orsaken till denna extremt selektiva försiktighet? Är virusets välbefinnande din högsta prioritet? Eller tramsar du bara?
Jag är emot att ta ej beprövade och framhastade läkemedel. Och det är min fulla rätt att bestämma över min egen kropp. Gör vad du vill så gör jag vad jag vill. Och om du är rädd för mig, varför gick du då och vaccinerade dig?

Citat:
Nu är det för sent att undvika viruset. Det skulle ha gjorts i början av 2020. Men redan i ett mycket tidigt skede, så bestämde Folkhälsomyndigheten att viruset skulle välkomnas till Sverige.
Nej så var det inte alls. Viruset finns spritt hela världen. Ingen har välkomnat något virus någonstans.

Citat:
Dom ansåg att det var en vetenskaplig strategi.
Ja det stämmer. Det var bara sverige som följde vetenskapen medan alla andra tillämpade den ovetenskapliga "försiktighetsprincipen". En kopia på kinesiska kommunistpartiets initiala strategi.
Citera
2021-08-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Samhället var stängt på de flesta håll för ett år sedan.
Folk verkar ha glömt det.

Hur många pubar var öppna i Uk tex. Hur många diskotek i Israel osv osv.

Delta+öppet samhälle+trött befolkning= dagens situation
Utan vaccin vill jag inte ens föreställa mig hur det ser ut.
Samma sak i Sverige. Hur många 65+ var runt på ens hemester förra året? I år verkar det flesta släppt helt på hämningarna.
Att detta inte skulle märkas vore ju fullständigt galet

Jo. Tycker som du att detta glöms rätt friskt nu. Eller "glöms""...
Citera
2021-08-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Hehe,vaccinen är inte 100%, kanske dax att skriva vaccinerna är inte ens 20%!

Inte 100% kan väl betyda inte 20%?

Om du hänvisar mig till lite källor som menar att vaccinet inte ens ger 20% skydd så kan jag läsa om det.
Citera
2021-08-23, 23:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det är stor skillnad. Vi befinner oss i ett akut skede av en pandemi där personer som väljer att inte vaccinera sig riskerar driva sjukvården till kollaps.
Absolut inte. Feta och överviktiga människor driver vården till kollaps, inte ovaccinerade i gemen.

Citat:
Går inte att jämföra med rökning, som leder till en mer konstant belastning på vården, som vi lätt kan planera kring.
Jo det gör det absolut. Röker du kommer du att belasta vården mer än om du inte röker. Och äter du dessutom dålig mat och är fet är du riktigt dyr i drift. Och inte nog med det, du riskerar att bli riktigt risig i covid.

Citat:
Vaccinet (Pfizers) har ju gått igenom kliniska studier och är fullt godkänt av FDA https://www.bbc.com/news/world-us-canada-58309254
Det skiter jag fullständigt i. Jag är inte intresserad av det där framhastade vaccinet och de korrupta tjänstemännen på FDA som godkänt det så snabbt.

Citat:
Hundratals miljoner personer har ju vaccinerats redan.
Ja det är på kort sikt. Men hur påverkas vi på lång sikt och vad händer med booster shot på booster shot? Ingen som vet, ingen som vet...

Citat:
Hade inte riskerna med covidinfektion med stora mått övervägt riskerna med vaccination, så hade FDA naturligtvis inte godkänt vaccinet.
Det hade inte blivit godkänt om profylaxmedicinerna godkänts för behandling av covid-19. Det bästa vaccinet enligt mig är att se till att inte vara överviktig om man nu är det och tänka lite på hälsan nu när det råder pandemi.
Citera
2021-08-23, 23:38
Medlem
USAs underrättelserapport om möjlig labbläcka förväntas släppas i morgon. Brittiska channel 4 har gjort en dokumentär som kan ses här i sin helhet
https://www.youtube.com/watch?v=S2sg_cwu6LY
Citera
2021-08-23, 23:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthetrolls
Barn drabbas hårt av vaccinet: NEW SYNDROME IN CHILDREN CALLED MIS-C
https://www.bitchute.com/video/oiGptN6qX6XL/

Här har vi ännu ett snille som först inleder med att påpeka att Corona-viruset är ett väldigt litet hot mot barn, för att sedan klaga på hur farliga spikeproteinerna som skapas av vaccinerna.

Vi känner igen retoriken från vaccin-motståndarna: spikeproterinerna är farliga när dom alstras av vaccinerna, men ofarliga när dom alstras av viruset.

Personen i videon säger att över 4200 fall av MIS-C har rapporterats sedan vaccinationerna inleddes, men han säger inte vad som orsakade sjukdomen. Personen antyder att det skulle vara av vaccinerna, genom att mäta från vaccinationernas inledning, men han säger det inte rakt ut.

Snillet i videon går sedan vidare med att betona att det är vaccinerade människor som avger spikeproteiner och antikroppar som påverkar barnen.
Citera
2021-08-23, 23:47
Avstängd
KungPungPats avatar
Fyfan vad många artiklar jag har sett nu som handlar om att vaccinerna inte ger något skydd lol.

Vad konstigt att mystiska vacciner som togs fram på rekordtid inte fungerar.

Lite sjukt att dom vaccin-hetsade så mycket när bara en liten % av befolkningen riskerar att ta skada av viruset. Varför stressa fram ett vaccin som inte fungerar när de flesta inte ens riskerar ta skada av viruset.

Lixom tat lungt och gör ett riktigt vaccin istället. LOL
Citera
2021-08-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fyfan vad många artiklar jag har sett nu som handlar om att vaccinerna inte ger något skydd lol.

Vad konstigt att mystiska vacciner som togs fram på rekordtid inte fungerar.

Lite sjukt att dom vaccin-hetsade så mycket när bara en liten % av befolkningen riskerar att ta skada av viruset. Varför stressa fram ett vaccin som inte fungerar när de flesta inte ens riskerar ta skada av viruset.

Lixom tat lungt och gör ett riktigt vaccin istället. LOL
Det handlar om att få ekonomin i rullning, inget land har råd med restriktioner i längden
Citera
2021-08-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är vaxxarna som står för en stor del av smittspridningen.

Kom gärna med en källa till ditt intressanta påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in