Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag har läst ganska många av dina inlägg. Du är en mycket engagerad virus-anhängare.
Jag är ingen anhängare till viruset, bara en realist. Det här viruset är här för att stanna vare sig du vill det eller inte. Gömma sig går inte längre med den spridning som nu finns i världen. Det positiva är att ju fler som får viruset på naturlig väg desto fortare kommer pandemin att klinga av i världen. Och numera finns det ett vaccin som getts till alla riskgrupper och gamlingar. Då är det dags att gå vidare. I annat fall finns det ingen tro på vaccinet och varför skulle man då vaccinera folk överhuvudtaget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du är motståndare till åtgärder mot viruset.
Jag är absolut motståndare till direkt skadliga åtgärder som utegångsförbud, masktvång allmän fascism, stanna hemma-regler osv osv. Hur i hela fridens namn kan man inte vara det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ja, restriktionerna har hälsorisker. Dom hälsoriskerna är priset man betalar för att man ha varit så dum att man har välkomnat ett nytt och okänt virus.
Nej det är absolut inget pris man måste betala. Det är ett pris som någon idiot till makthavare hittat på. Ju fler som säger nej och protesterar mot vansinnet desto bättre. NU har vi tur som bor i sverige där vi behandlats ok av vår regering. Jag tänker snarare på de som just nu sker ute i europa, australien, nya zealand och kanada etc.. Fruktansvärd obehaglig uteveckling vi ser just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jo, jag anser att man ska tillämpa försiktighet med vacciner. Men jag vill tillämpa samma försiktighet med virus.
Problemet är att försiktighet mot ett virus skapar enorma skador på samhället på andra sätt. det lönar sig inte på långa vägar att ta till drakoniska åtgärder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du är väldigt ivrig att framställa viruset som ofarligt, enbart baserat på andelen överlevare.
Nej det kan vara farligt för tjockisar. Det är därför jag rekommenderat folk att gå ner i vikt istället för att tro att big pharma är din bästa kompis som vill ditt och allas bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Men du är inte villig att bedömma vaccinet på samma sätt. Då blir försiktigheten viktig för dig.
Jag anser att jag inte behöver det då viruset var milt för mig. Har dessutom fina antikroppar sist jag kollade samt även t-celler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Vad är orsaken till denna extremt selektiva försiktighet? Är virusets välbefinnande din högsta prioritet? Eller tramsar du bara?
Jag är emot att ta ej beprövade och framhastade läkemedel. Och det är min fulla rätt att bestämma över min egen kropp. Gör vad du vill så gör jag vad jag vill. Och om du är rädd för mig, varför gick du då och vaccinerade dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Nu är det för sent att undvika viruset. Det skulle ha gjorts i början av 2020. Men redan i ett mycket tidigt skede, så bestämde Folkhälsomyndigheten att viruset skulle välkomnas till Sverige.
Nej så var det inte alls. Viruset finns spritt hela världen. Ingen har välkomnat något virus någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Dom ansåg att det var en vetenskaplig strategi.
Ja det stämmer. Det var bara sverige som följde vetenskapen medan alla andra tillämpade den ovetenskapliga "försiktighetsprincipen". En kopia på kinesiska kommunistpartiets initiala strategi.