Morsan har inget bank-ID eller internetbank. Är ett litet rent helvete att hjälpa henne med kontakter med diverse myndigheter och annat typ Telia. Senast i början av sommaren fick jag nästan högt blodtryck av att ringa till Telia och försöka få hjälp utan Bank-ID, blev bollad fram och tillbaka av deras jävla talsvarstjänster, tillslut blev jag bortkopplad!? Höll på brinna upp
Eftersom hon vägrar internet och Bank-ID så är det inte mycket att göra än att gilla läget, när hon skall förnya recept på medicin kliver hon upp 07 på morgonen och sitter i telefonkö till Vårdcentralen. Själv gör jag samma ärende på 1177.se mina vårdkontakter mitt i natten på två minuter.
Det mesta sköter hon själv men vissa saker behöver hon hjälp med och då blir det svordomar när jag skall prata med talsvarstjänster och bli kopplad fram och tillbaka. För övrigt hatar jag Telia av hela mitt hjärta och kom plötsligt ihåg varför jag inget har med dem att göra själv trots de har bäst täckning.
Edit: Har dock inte Mobilt bank-ID på luren jag bär med mig, orsaken är att om jag skulle bli rånad så skall ingen kunna tvinga mig att logga in och komma åt mina bankkonton, tar de bankkortet och tvingar ur mig pinkod så får de max tusen kr. Skulle de komma åt mina sparkonton och ISK konton så vore det inte roligt!