2021-08-23, 20:20
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inte om det är CL. Han är inte gift.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det tror jag faktiskt inte någon i denna tråd kan hjälpa dig att reda ut. C.L tycks iaf leva ensam. Så om han är den anhållne så är din granne oskyldig till detta brott.

Finns säkert fler 60-åringar som anhållits idag än den misstänkte i just detta specifika fall.

Bjud över granntanten på en kopp te och trösta henne.

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ge någon mer vink om adress namn etc

Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Bor du i Mariestad tar vi gärna namnet på mannen.
Knappast 2 60åringar som hämtas in i lilla Mariestad samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Snälla tråddeltagare, gå inte på allt ni läser här! Det har alltid funnits trådförstörare som vill förvilla eller bara söka uppmärksamhet. Sorgligt nog fortsätter det till och med idag. Sitt lugnt i båten så ger det sig snart vem de har plockat in.
Jag bor i Mariestad, tydligen var dom inte gifta utan det var hennes bror som är häktad/anhållen.
Citera
2021-08-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Så mycket har de nog inte om han är skäligen misstänkt. Om han bara håller tyst så är han snart ute.

en del=mer än spekulation och mer än de vaga indicier som verkar funnits innan. Det tror jag.
Citera
2021-08-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alosaf
Dom ska gräva i radbyn,
Cl*s le**n

Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Har inte staten/vården rätt att frikänna mördaren eftersom han redan fått sitt straff i praktiken? Kan inte vara roligt att leva med ett mord på sitt samvete.

Ny registrerade Alosaf; du kommer in och kastar in ett namn och ett påstående och sen försvinner utan någon förklaring. Privattaxi du är också en ny registrerad användare som efter ditt tredje inlägg i Helena tråden plötsligt har en granne vars man sitter anhållen och är i 60års åldern… Zzzz Snark. Medvetna om att det väldigt lätt kan uppfattas som att det skriker lite desperat desinformation här.
Annars får ni gärna utveckla detta om ni vill bli trovärdiga.
Citera
2021-08-23, 20:22
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag gissar att dom fått en dna-träff på någon från hennes tillhörigheter. Denne har sedan nekat till att ha träffat henne och då häktats. Men ska ju mkt till att få någon dömd för mord efter 30 år om denne inte erkänt o visat var kroppen finns.
häktad? Vem?

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Släktforskningsträff?
Läste jag i tråden att HA var gravid? Då finns väl DNA från pappan/mgm genom fostret?

Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Häktad på den lägre misstankes graden . Ja då gäller det att personen börjar snacka 🤔
Förhoppningsvis så gör han det pga skuldkänslor .Polisen har till på Torsdag på sitt att besluta om häktning och då behöver de lite mer att komma med än den vita bilen för åklagaren . Kalla fall tog över -20 och polisen har haft detta fall till och från i 28 år 🙄
Fel #1! Ingen är häktad. En är anhållen.
Fel #2 = det är inte polisen som beslutar om häktning. Det är Tingsrätten efter att en åklagare begär det.
Citera
2021-08-23, 20:22
Medlem
Ja då kan man ju än en gång fundera över ” hund vittnet om att två män varit inblandad och att det var Helena som skulle skrikit ?
Har inte trott så hårt på detta vittne eftersom hon vid de första två förhören så nämde hon inte att det va Helena hon hörde utan detta kom vid det tredje då hon hade fått reda på att det var just Helena som var borta . Hon kan absolut hört något men i efterhand kan man tyckas sig hört saker som skulle kunna stämma in bra 🤔 idag vägrar ju vittnet överhuvud taget uttala sig om vad hon hörde denna natt med att …. Det var för hemskt att berätta .
En ensam man som inte har ett stort umgänge eller en familj skulle kunna hålla detta hemligare än en person som har familj och vänner , det tar nog på psyket och som person att bära omkring på en sådan hemsk händelse ..
En ” halv skum individ och ensamvarg uppfattas nog densamma vad som än har hänt … knäpp skalle som knäppskalle .
Nu är det bara att hålla tummarna att polisen har rätt man och han erkänner och berättar var Helena ligger ? Utan kropp kan ingen lagföras … som förundersöknings ledaren sa .
Citera
2021-08-23, 20:23
Medlem
Cla*s Lev*n bor på Akaciastigen 11 i bottenvåningen. Stämmer bra överens med fotografiet i Expressen på en bild tagen där det varit husrannsakan. Mina föräldrar såg hur balkongdörren var öppen tidigare idag och den är alltid stängd annars. Det var folk i lägenheten och det stod packade påsar med grejer på golvet. Hemtjänsten öppnar aldrig balkongdörren enligt vad vi sett tidigare. Stökig uteplats med fullt av ogräs mm. Används inte. Kan inte bekräfta att han är anhållen, men med tanke på hans namn droppats i tråden, fotot i Expressen och öppen dörr med folk där inne och packade påsar tycks mönstret stämma bra
Citera
2021-08-23, 20:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Min granne är jätteledsen för hennes man sitter häktad/anhållen, han är i 60-årsåldern. Kan det ha med detta att göra?

Jäkla respektlöst att ”skoja”i en sån här tråd. Du tramsar gärna om man ska döma av din posthistorik.
Senast redigerad av T34Panzer 2021-08-23 kl. 20:32.
Citera
2021-08-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
häktad? Vem?

Läste jag i tråden att HA var gravid? Då finns väl DNA från pappan/mgm genom fostret?

Fel #2 = det är inte polisen som beslutar om häktning. Det är Tingsrätten efter att en åklagare begär det.

Nej såklart ! Anhållen i 72 Tim sedan måste åklagaren begära att den misstänkte blir häktad . Sedan kan man i princip omhäktas hur länge som helst och det medans polisen samlar mer bevis bla . Har de inget mer att komma med och åklagare inte anser att det ligger grund för en häktning efter 72 Tim släpps han , men kan fortfarande vara intressant för utredningen och misstänkt . Kan sättas med restriktioner att denne inte får lämna Sverige tex ..
så nu har jag rättat hoppas jag mina fel skrivningar
Citera
2021-08-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
en del=mer än spekulation och mer än de vaga indicier som verkar funnits innan. Det tror jag.
Hoppas du har rätt.
Citera
2021-08-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baggana22
Cla*s Lev*n bor på Akaciastigen 11 i bottenvåningen. Stämmer bra överens med fotografiet i Expressen på en bild tagen där det varit husrannsakan. Mina föräldrar såg hur balkongdörren var öppen tidigare idag och den är alltid stängd annars. Det var folk i lägenheten och det stod packade påsar med grejer på golvet. Hemtjänsten öppnar aldrig balkongdörren enligt vad vi sett tidigare. Stökig uteplats med fullt av ogräs mm. Används inte. Kan inte bekräfta att han är anhållen, men med tanke på hans namn droppats i tråden, fotot i Expressen och öppen dörr med folk där inne och packade påsar tycks mönstret stämma bra
Är detta en känd knäppis i området? Vad vet du om honom?
Citera
2021-08-23, 20:32
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggana22

Var det bruna förslutna papperspåsar?
Citera
2021-08-23, 20:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
häktad? Vem?

Hur skulle det gå till utan kropp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in