2021-08-23, 15:30
Medlem
Häktad på den lägre misstankes graden . Ja då gäller det att personen börjar snacka 🤔
Förhoppningsvis så gör han det pga skuldkänslor .Polisen har till på Torsdag på sitt att besluta om häktning och då behöver de lite mer att komma med än den vita bilen för åklagaren . Kalla fall tog över -20 och polisen har haft detta fall till och från i 28 år 🙄
Citera
2021-08-23, 15:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Enligt "Propparn" hade MRö en vit SAAB 900, kan det vara den bilen som sågs inne på cykelvägen?
Citera
2021-08-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
TS vad hade han för koppling till Helena? Var han på stadt?

Stog i Mariestads tidningen att de inte hittad någon koppling mellan Helena och den misstänkte
Citera
2021-08-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Enligt sin facebook är MiRö: "Mikael Hjorten Rönnlund is at Café Baltzar von Platen." för 3 minuter sedan...
https://www.facebook.com/mikael.h.r*nnlund (o)

Då kan vi avfärda mrö
Citera
2021-08-23, 15:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan det inte vara så att det ena spåret på skon har kunnat identifieras till exempelvis den nu anhållne, men att man inte har kunnat fastslå att spåret avgivits just under den aktuella kvällen/natten? Och därav den lägre misstankegraden.

Jag tänker att om polisen är igång med masstopsningar, så borde väl snacket gått, och även nått tråden?
Citera
2021-08-23, 15:32
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Stog i Mariestads tidningen att de inte hittad någon koppling mellan Helena och den misstänkte

Vilket Radio skaraborg också hade i sitt inslag
Citera
2021-08-23, 15:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Jag upprepar:det finns viktig info som bara JAG vet! Berättar jag det för polisen så vet GS att det är jag om de konfronterar honom med det!

Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Som sagt, du har redan outat dig rätt bra. Om den du menar är gärningsman läser här vill säga.

1. Är denne GS den eftersökte mannen med pilotglasögon? Eller inte?

2. Hör GS hemma i Mariestadstrakten?

3. Var GS på Stadt?

4. Varför dödade han Helena?

5. Han mördade alltså sin flickvän runt 1977? Det borde vara en lätt sak för polisen att hitta vem som mördades då och vem som var hennes pojkvän. Så du har redan gett dem en del information (om man utgår från att de läser här vilket jag hoppas).

Någon här i tråden som har koll på kvinnomord från den tiden?

Vem är egentligen GöSa. Detta är vad jag finner i tråden om honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Japp men det stod att mannen är i 60-års åldern idag och i det intervallet passar MRö perfekt in. Dom är sällan klockrena när dom anger åldern på misstänkta.

Jag hittar då ingen MRö boendes i Mariestad. Det verkar inte ens finnas någon man i rätt åldersspann i Mariestad vars efternamn börjar på Rö*.

"På måndagen tog polisen in en Mariestadsbo i 60-årsåldern för förhör om Helena Anderssons försvinnande i Mariestad för 29 år sedan."

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-efter-29-ar-ny-misstankt-i-helenafallet
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
-92 försvann hon ! Alltså 29 år sedan

Du citerar ett inlägg från 2007...
Citera
Medlem
Citat:
Häktad på den lägre misstankes graden . Ja då gäller det att personen börjar snacka 🤔
Förhoppningsvis så gör han det pga skuldkänslor .Polisen har till på Torsdag på sitt att besluta om häktning och då behöver de lite mer att komma med än den vita bilen för åklagaren . Kalla fall tog över -20 och polisen har haft detta fall till och från i 28 år 🙄

Och på torsdag släpps troligtvis denna individen då
Får familjen veta vilka som varit anhållna? Måste vara tufft när de helt plötsligt är någon som är misstänkt med så räcker inte bevisen till...
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Enligt sin facebook är MiRö: "Mikael Hjorten Rönnlund is at Café Baltzar von Platen." för 3 minuter sedan...
https://www.facebook.com/mikael.h.r*nnlund (o)
Japp är inte han, stämde inte ens in på åldern.
Uppdaterat på Facebook för 6 minuter sen.
Citera
2021-08-23, 15:35
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag hittar då ingen MRö boendes i Mariestad. Det verkar inte ens finnas någon man i rätt åldersspann i Mariestad vars efternamn börjar på Rö*.

"På måndagen tog polisen in en Mariestadsbo i 60-årsåldern för förhör om Helena Anderssons försvinnande i Mariestad för 29 år sedan."

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-efter-29-ar-ny-misstankt-i-helenafallet

Det finns det.. Men vederbörande inte aktuell för dagens ämne då det nyss uppdaterades på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in