2021-08-23, 11:55
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Välförtjänt seger, som du också säger. När det väl gällde var det klasskillnad. Williams vann fyra av de fem sista framen.

Häftigt egentligen med sjuttiofemmorna. Jag trodde att Williams skulle vara borta från toppsnookern för flera år sedan.
Det är det där med att få ut sitt bästa spel eller åtminstone 90% i en final. Williams verkar ha en rätt schysst lägstanivå😁
Det finns ju en handfull såna spelare idag. Någon av dessa,går alltid långt och vinner nog i mer än 50% av fallen mot för dagen vekare motstånd. Undantag finns t.ex Jordan Brown som slog Ronnie med 9-8 i Welsh Open.

Garys spel kan också nå den nivån men så var ju inte fallet igår. Bäst när det gäller är ju en klyscha som är lättapplicerad i snooker.
Higgins hade ju en sån också i en hel turnering dessutom. Hade han haft det spelet i dom VM-finaler han förlorat så hade det stått än fler bucklor i prisskåpet.

Nästa turnering är väl Iriska Öppna? Många kvalturneringar dessförinnan som jag förstår.
Citera
2021-08-23, 13:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Nästa turnering är väl Iriska Öppna? Många kvalturneringar dessförinnan som jag förstår.

Kvalet till Northern Ireland Open börjar idag. Huvudturneringen är i oktober.

Mark Williams borde ha sköna minnen från den turneringen. Det var som bekant hans definitiva återkomst till toppen härom året.
Citera
2021-08-23, 16:27
Medlem
Kände mig tvungen att ta igen sömn igår kväll, så skönt att matchen slutade ungefär som man förväntade sig. Som nämnts, 75orna fortsätter imponera. Känns som att Higgins blir farlig nu när han börjat gymma.

Angående kvalet till Home Nations-turneringarna tror jag inte någon här nämnt förändringen att första omgången för de flesta spelarna spelas som "kvalomgång" på annan ort innan turneringarna. Men som jag förstått det, egentligen ingen skillnad på formatet. Topp-16-spelarna får dessutom spela sina första matcher på plats när det är dags för huvudturneringen.
Citera
2021-08-23, 18:37
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Kände mig tvungen att ta igen sömn igår kväll, så skönt att matchen slutade ungefär som man förväntade sig. Som nämnts, 75orna fortsätter imponera. Känns som att Higgins blir farlig nu när han börjat gymma.

Angående kvalet till Home Nations-turneringarna tror jag inte någon här nämnt förändringen att första omgången för de flesta spelarna spelas som "kvalomgång" på annan ort innan turneringarna. Men som jag förstått det, egentligen ingen skillnad på formatet. Topp-16-spelarna får dessutom spela sina första matcher på plats när det är dags för huvudturneringen.
OK då blir det kanske bara 64 spelare på plats i huvudturneringen eller tänker knasigt nu?
Citera
2021-08-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
OK då blir det kanske bara 64 spelare på plats i huvudturneringen eller tänker knasigt nu?
Lite fler eftersom det flyttas kvalmatcher dit. (Eller om det nu är huvudturneringsmatcher som spelas som kval denna vecka. )

De 16 seedade spelarna + några nordirländska spelare har fått matcherna flyttade. Så 45 matcher spelas denna vecka och 19 matcher i samband med huvudturneringen. Borde alltså bli 83 spelare på plats då...
Citera
2021-08-23, 23:31
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Lite fler eftersom det flyttas kvalmatcher dit. (Eller om det nu är huvudturneringsmatcher som spelas som kval denna vecka. )

De 16 seedade spelarna + några nordirländska spelare har fått matcherna flyttade. Så 45 matcher spelas denna vecka och 19 matcher i samband med huvudturneringen. Borde alltså bli 83 spelare på plats då...
Ja förmodligen publikmagneter och spelare med lokal anknytning.
Citera
2021-08-30, 16:35
Medlem
Xiao Guodong anklagar Peter Lines för olämpligt beteende efter förra veckans kvalmatch. Tydligen ville han slåss. https://www.globaltimes.cn/page/202108/1232782.shtml

Citat:
The incident has been considered "a very ungentle scene at a gentle event" on Sina Weibo and in media reports. Chinese netizens strongly condemned Lines for not accepting defeat and insulting Xiao.

Xiao beat Lines by 4-3 and qualified for the Northern Ireland Open on Thursday. After the match, Lines abused Xiao in the lounge in front of other witnesses using "swear words."

"Peter was also threatening Xiao to step outside the arena for a fight in front of a referee, which is not acceptable and quite intimidating for a player who is coming here from a different country," according to a letter to the WCBS Xiao posted on his Sina Weibo account.
Citera
2021-08-30, 16:51
Medlem
Citat:
Xiao Guodong anklagar Peter Lines för olämpligt beteende efter förra veckans kvalmatch. Tydligen ville han slåss. https://www.globaltimes.cn/page/202108/1232782.shtml

Han har ändå några snäpp kvar till Alex Higgins.

Citat:
A controversial figure, Higgins was banned from five tournaments and fined £12,000 in 1986 when he headbutted UK Championship tournament director Paul Hatherell.

https://www.smh.com.au/sport/how-hurricane-higgins-blew-himself-away-20100726-10rw3.html
Citera
2021-08-30, 16:56
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Onekligen en intressant nyhet. Sen kan man undra vad sanningen egentligen är. Finns det några mer tillförlitliga källor till incidenten?
Citera
2021-08-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Onekligen en intressant nyhet. Sen kan man undra vad sanningen egentligen är. Finns det några mer tillförlitliga källor till incidenten?
WST undersöker saken. (Som jag förstått det har de bara kommunicerat det på kinesiska sociala medier...)

Nej, det är svårt att veta vad som är sant. Spontant kändes det lite oväntat att Peter Lines av alla spelare anklagas för något sådan. Xiao påstår att det finns vittnen, bla. Slessor och två kinesiska spelare, vilket nämns i artikeln.

Vissa som sett matchen tror att det kan vara domaren som gjort någon felaktig återplacering som gynnat Xiao och Lines ska tyckte att Xiao försökte dra fördel av det... Mycket osäkert händelseförlopp, men om Lines och Xiao överhuvudtaget råkat i luven på varandra lär det handla om (upplevt) osportsligt uppförande.
Citera
2021-08-30, 17:43
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
WST undersöker saken. (Som jag förstått det har de bara kommunicerat det på kinesiska sociala medier...)

Nej, det är svårt att veta vad som är sant. Spontant kändes det lite oväntat att Peter Lines av alla spelare anklagas för något sådan. Xiao påstår att det finns vittnen, bla. Slessor och två kinesiska spelare, vilket nämns i artikeln.

Vissa som sett matchen tror att det kan vara domaren som gjort någon felaktig återplacering som gynnat Xiao och Lines ska tyckte att Xiao försökte dra fördel av det... Mycket osäkert händelseförlopp, men om Lines och Xiao överhuvudtaget råkat i luven på varandra lär det handla om (upplevt) osportsligt uppförande.

Fortsättning följer, med andra ord.
Citera
2021-09-03, 18:47
Medlem
Millediablos avatar
Citat:

Lite så stod det på engelska forum. Peter anklagade Xiao för fusk verbalt det är vad som framkom. Vad som hände bakom kulisserna vet bara dom som var där. Finns det vittnen så lär straffet bli ganska hårt med lite extra krydda p.g.a att Xiao är ung och utomeurope.

Jag har inte hört att just Peter Lines har sånt här för sig, väldigt konstigt med tanke på hans ålder, rutin och det faktum att han har en son på touren.

Mitt i all nyhetstorka så har tydligen Neil Robertson gått ut med att han önskar förändringar i självaste VM. Tydligen så orkar han inte se färdigt en 35-frames match.
För egen del hoppas jag att det aldrig händer och att Neil borde bli bättre så att han får spela istf att titta på😀

https://www.balls.ie/snooker/neil-robertson-world-snooker-championship-changes-482621
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in