2021-08-20, 22:12
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Carter som gör en 147.
Elliot lyckades ändå vinna vilket jag inte trodde på, 2 mycket bra vinster idag. Väldigt öppen turnering så här långt. Bäst av 7 och 11 (finalen) imorgon, det kan bli en överraskande vinnare på söndag.
Citera
2021-08-20, 23:20
Medlem
Nära ögat för Williams ikväll.

Lu Ning - J Robertson
Williams - Walden
Zhou Yuelong - Slessor
Gilbert - G Wilson/Vafaei

Färdiglottat nu. Jag har ordnat kvartsfinalerna så att det är som ett normalt turneringsträd. Williams mot Gilbert i final är väl mest sannolikt på pappret, men mtp bäst-av-7 imorgon ska vi nog inte vara alltför säkra på något.

Skönt att åskmolnen Carter och Maguire slogs ut, nu ska jag nog inte ha några problem att glädjas med vinnaren oavsett vem det blir.
Citera
2021-08-21, 00:23
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Gary Wilson har nämnts en del i de senaste inläggen. Han ångar på för fullt med ytterligare en 3-0-seger i tredje omgången.

Och efter en jämn match är han nu framme i kvarten. Kanske har han inspirerats av att det talas gott om han i landet i norr.
Citera
2021-08-21, 00:26
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Och efter en jämn match är han nu framme i kvarten. Kanske har han inspirerats av att det talas gott om han i landet i norr.

But of course! 😜
Citera
2021-08-21, 17:00
Medlem
Lite nervigt från Gilbert idag vilket Wilson drog nytta av och vann med 4-3. Möter Slessor i kvällens första semi. Slessor som besegrade Yuelong med 4-3 i en jämn match.

Proffsorganisationen har släppt ett dokument över disciplinära åtgärder under det senaste året. Jag visste redan att O'Neill är avstängd och jag har för mig att det är typiska konspirationsidéer och dylikt han postat på sociala medier.

Inte så mycket smaskigt egentligen. Skulle möjligen vara intressant att veta vad Burden gjort mot hotellpersonalen.
https://wpbsa.com/wp-content/uploads/WPBSA-Disciplinary-Outcomes-2020-to-2021.pdf
Citera
2021-08-21, 17:11
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Lite nervigt från Gilbert idag vilket Wilson drog nytta av och vann med 4-3. Möter Slessor i kvällens första semi. Slessor som besegrade Yuelong med 4-3 i en jämn match.

Proffsorganisationen har släppt ett dokument över disciplinära åtgärder under det senaste året. Jag visste redan att O'Neill är avstängd och jag har för mig att det är typiska konspirationsidéer och dylikt han postat på sociala medier.

Inte så mycket smaskigt egentligen. Skulle möjligen vara intressant att veta vad Burden gjort mot hotellpersonalen.
https://wpbsa.com/wp-content/uploads/WPBSA-Disciplinary-Outcomes-2020-to-2021.pdf
Förmodligen visat kön?
Står ju lite på O'Neill om Covid-relaterade protester och det kanske är reglementet kring det han yrat om. Säkert också det han spridit länkar om som ifrågasätter WSTs beslut.
Senast redigerad av Millediablo 2021-08-21 kl. 17:33.
Citera
2021-08-22, 00:49
Medlem
TilleyHats avatar
Spännande! Gary Wilson ska möta Mark Williams i finalen av British Open. Wilson har aldrig besegrat Williams och är i sin blott andra rankingfinal. Den förra i China Open 2015 blev han utklassad med 10-2 av Mark Selby. Lite skillnad mot Williams som är i sin 38:e final varav han har vunnit 23.
Citera
2021-08-22, 14:03
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Spännande! Gary Wilson ska möta Mark Williams i finalen av British Open. Wilson har aldrig besegrat Williams och är i sin blott andra rankingfinal. Den förra i China Open 2015 blev han utklassad med 10-2 av Mark Selby. Lite skillnad mot Williams som är i sin 38:e final varav han har vunnit 23.
Gary har vuxit en del sen 2015, Williams har varit riktigt illa ute i åtminstone 2 matcher där motståndaren schabblat eller haft oflyt i avgörande lägen. Jag hoppas och tror på Gary Wilson idag, det är dags nu.
Citera
2021-08-22, 20:30
Medlem
god.childs avatar
Håller också på Gary ikväll, och äntligen går vi se en någorlunda normallång match.
Citera
2021-08-23, 00:16
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Gary har vuxit en del sen 2015, Williams har varit riktigt illa ute i åtminstone 2 matcher där motståndaren schabblat eller haft oflyt i avgörande lägen. Jag hoppas och tror på Gary Wilson idag, det är dags nu.

Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Håller också på Gary ikväll, och äntligen går vi se en någorlunda normallång match.

Gary Wilson var hyfsat besviken efter matchen och det kan man förstå. Grattis Williams till en fin seger!
Citera
2021-08-23, 07:05
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Gary Wilson var hyfsat besviken efter matchen och det kan man förstå. Grattis Williams till en fin seger!
Han kom inte in i matchen alls, många av vinstframen var sådana som kunde gå åt andra hållet. Williams var klart starkare och förtjänade segern. Ingen topp-snooker direkt och Gary kan bättre.
Williams däremot lyckades lyfta sig ordentligt och det avgjorde.
Citera
2021-08-23, 11:40
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Han kom inte in i matchen alls, många av vinstframen var sådana som kunde gå åt andra hållet. Williams var klart starkare och förtjänade segern. Ingen topp-snooker direkt och Gary kan bättre.
Williams däremot lyckades lyfta sig ordentligt och det avgjorde.

Välförtjänt seger, som du också säger. När det väl gällde var det klasskillnad. Williams vann fyra av de fem sista framen.

Häftigt egentligen med sjuttiofemmorna. Jag trodde att Williams skulle vara borta från toppsnookern för flera år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in