2021-08-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Låter ju bra. Betala 40.000 i veckan till vårdpersonal för att täcka bemanningen som är underdimensionerad. Bra användning av våra skattepengar.
Det där visar hu pudelns kärna ser ut; Skattebetalarna vill inte betala för att hålla gamla människor vid liv.

Därför avled gamla patienter på äldreboenden 2020.
Citera
2021-08-23, 16:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast det går ut över turismen mm och därmed arbetstillfällena. Vem orkar sitta i karantän? Är det inte bättre att vaccinera riskgrupperna och sedan håller man öppet? Och de som är livrädda för covid kan stanna hemma.

Det här viruset måste vi tyvärr lära oss att leva med. Det kommer inte att försvinna.

Det bästa är att införa vaccinpass. Sedan kan de ovaccinerade stanna hemma. Bara se vilka som fyller vårdplatserna för covid nu. 99% är ovaccinerade.
Citera
2021-08-23, 16:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
FHM har kommit ut med scenarier där möjlig smittspridning under hösten tas upp.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/0f5da1a87e8b4da0a6225aaaf86f61f0/scenarier-for-fortsatt-spridning-delrapport-5.pdf

Jag tror de är för optimistiska vad gäller Delta-variantens smittsamhet. De räknar med en smittsamhet som ligger 70 procent över Alfa-varianten i sitt värsta scenario. Jag misstänker att den är 100-200 procent högre. Jag tror att folk kommer att skärpa till sig, rejält, vad gäller att t.ex hålla avstånd, i takt med att smittspridning ökar, kraftigt. Däremot så tror jag inte på utökade restriktioner, nu när vi har vaccinet.

Så räkna inte med minskade restriktioner i september. Räkna också med betydligt mer sjukhusinläggningar, IVA-fall och dödsfall i/med Covid-19, så vida inte alla över 39 år får en bosterdos, när de gått mer än sex månader sedan de fick sin andra dos.
Citera
2021-08-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Typ. Det är genuina frågor som är intressanta i en vetenskaplig bemärkelse idag.

Du tycker alltså att naturlig immunitet och dess roll inte är en genuin fråga?

Det märks att du inte har någon vidare koll på biologi.

Citat:
Naturlig immunitet är att föredra framför vaccininducerad

Naturlig immunitet är givetvis att föredra framför vaccin. Vaccinen ger ju knappt något skydd att tala om eftersom det avtar snabbt och är känsligt för varianter. Om man är frisk och yngre än 60 år så är risken minimal med infektion. Vinsten är >99% effektivt skydd som tål alla varianter hittills, och då slipper man ta någon spruta alls.

Citat:
På bitchute kan vem som helst lägga upp vad som helst. Och de som saknar kunskap har uppenbarligen extremt svårt för att avgöra om det är att betrakta som vetenskap. Huruvida en sådan fundering slutar handlar i regel endast om vad bitchutekonsumenten vill tro.

Och på flashback lägger lallare som du upp inlägg i ämnen du saknar kunskap i.

Du jobbar hårt för att polarisera. Inte svårt att gissa vem du jobbar åt.
Citera
2021-08-23, 16:36
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Och det har tyvärr hänt.

Dina siffror visade inte det.
Citera
2021-08-23, 16:59
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Klaus Schwab: "... it will change actually us.. our own identity". ... verkar vara en ljus framtid vi möter

Eller hur. Och självklart hade vi kunnat avfärda denne psykopat som "den galne professorn", som alla bara skakar på huvudet åt och inte låtsas om, om det inte vore för det faktum att han står väldigt högt i kurs hos alla regeringschefer, presidenter, generalseketerare och EU-ordföranden. Obegripligt högt i kurs. Dom avgudar ju professor Schwab och hans fantastiska livslånga arbete för vår planet. Vilket enbart kan förklaras med att dom allihopa har fått the offer they couldn't refuse.
Citera
2021-08-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där visar hu pudelns kärna ser ut; Skattebetalarna vill inte betala för att hålla gamla människor vid liv.

Därför avled gamla patienter på äldreboenden 2020.
Sjukvård är ett svart hål, även om 100% av skatteintäkterna skulle anslås till det skulle det inte anses vara tillräckligt. Så man bestämmer sig för vad som är rimligt och så får det vara bra med det. Och jag inbillar mig att det finns gott om utrymme för att använda de befintliga pengarna bättre.
Citera
2021-08-23, 17:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Postat citat:

1:a versionen av kritik.

2:a versionen av kritik:

Det här är är ren KFK och rent struntsnack runt. Du håller inte en rak linje utan tyder inläggen separat beroende på vinkeln av respons. Du har lagt ut ett påstående som TS aldrig sagt i quote om ovaccinerade och nu försöker du slingra dig ur den skit som du som vanligt presterat.
Du är enbart ute för att sabotera diskussionerna, jorden kan vara platt om det gagnar ditt syfte.
Inte alls. Det finns ytterligare anledning att diskutera detaljer i det ursprungliga inlägget som förtjänar kritik men jag valde att fokusera på det viktigaste i de respektive inläggen, nämligen att TS helt missade vad som var målet med studien och vilka slutsatser man kom fram till. I det här fallet hade resultatet ingenting att göra med påståendet att vaccinerade var superspridare eller att de spred smittan som en löpeld. Det var rent spekulativt för att inte säga en ren fabricering. Resultatet från rapporten visar att vaccinerade smittade ANDRA vaccinerade. Inget annat.
Citera
2021-08-23, 17:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
FHM har kommit ut med scenarier där möjlig smittspridning under hösten tas upp.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/0f5da1a87e8b4da0a6225aaaf86f61f0/scenarier-for-fortsatt-spridning-delrapport-5.pdf

Jag tror de är för optimistiska vad gäller Delta-variantens smittsamhet. De räknar med en smittsamhet som ligger 70 procent över Alfa-varianten i sitt värsta scenario. Jag misstänker att den är 100-200 procent högre. Jag tror att folk kommer att skärpa till sig, rejält, vad gäller att t.ex hålla avstånd, i takt med att smittspridning ökar, kraftigt. Däremot så tror jag inte på utökade restriktioner, nu när vi har vaccinet.

Så räkna inte med minskade restriktioner i september. Räkna också med betydligt mer sjukhusinläggningar, IVA-fall och dödsfall i/med Covid-19, så vida inte alla över 39 år får en bosterdos, när de gått mer än sex månader sedan de fick sin andra dos.

Drygt 70% ligger väl i linje med vad värdens övriga expertis säger avs smittsamheten?
Varför skulle den vara 200%?

För övrigt tror jag att den tredje dosen kommer ge ungefär samma resultat som den tredje dosen mot TBE. Man kickar upp skyddet ordentligt och får en mer varaktig immunitet.
Sen kan det bli samma nu. Att man inom fem år behöver en fjärde dos (eller var tredje för gamla med lite nedsatt immunförsvar)
Citera
2021-08-23, 17:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det bästa är att införa vaccinpass. Sedan kan de ovaccinerade stanna hemma. Bara se vilka som fyller vårdplatserna för covid nu. 99% är ovaccinerade.

Ovaccinerade tjockisar. Sedan är det trix och fix med siffror för att få ihop den logiken. Vilka tror du är på sjukan i fullvaccinerade israel?

Tro inte att du är frisk och att faran är över för att du är vaccinerad. Går du runt med hängmage är det dags att du gör dig av med den nu.
Citera
2021-08-23, 17:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ovaccinerade tjockisar. Sedan är det trix och fix med siffror för att få ihop den logiken. Vilka tror du är på sjukan i fullvaccinerade israel?

Tro inte att du är frisk och att faran är över för att du är vaccinerad. Går du runt med hängmage är det dags att du gör dig av med den nu.

Gissningsvis ungefär samma kategori som i Sverige. Antivaxare och konspirationsteoretiker som vägrat ta vaccinet. De är de som blir sjuka och dör nu.
Citera
2021-08-23, 17:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Nej det skiter jag fullständigt i. Det är väl toppen om barn får covid medan det är ofarligt. Varför ska barn vaccineras mot en ofarlig sjukdom med framhastade vacciner vi inte har en susning om de långsiktiga effekterna?

Hur kan du säga att viruset är ofarligt för barn, samtidigt som du varnar för dom långsiktiga effekterna av vaccinet? Viruset har inte studerats över så väldigt mycket längre tid än vaccinerna.

Jag tycker att det är obehagligt att utsätta barn för både experimentella virus och framhastade vacciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in