2021-08-21, 11:03
Medlem
urverksapelsins avatar
Pazerfuhrergeneral Arnstad briljerar igen på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=VUMvzV4H2TA Hit med alla afghaner!
Citera
2021-08-23, 15:44
Medlem
Måste Henrik Arnstad vara okunnig inom ämnet historia bara för att han råkat slira på sanningen lite?

Att en högerextrem blaska som Fria Tider avslöjar honom säger inte mig nåt.
Citera
2021-08-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Måste Henrik Arnstad vara okunnig inom ämnet historia bara för att han råkat slira på sanningen lite?

Slira på sanningen kom igen nu vår statsminister ansåg att han var en expert och det visade sig att han var en lögnhals som såg fascister överallt.
Citera
2021-08-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Slira på sanningen kom igen nu vår statsminister ansåg att han var en expert och det visade sig att han var en lögnhals som såg fascister överallt.
Oavsett om SD är fascister idag eller inte så är det ett obestridligt faktum att Sd är grundat av nazister. Så vad man än anser om Arnstad så har han faktiskt rätt i sak vad gäller det.
Citera
2021-08-23, 15:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:

Absolut inte, och han är i gott sällskap där även renommerade historiker säger dumma saker och gör tokiga prognoser ibland. Eller ganska ofta till och med.

Det som gör att Arnstad sticker ut är hans klena akademiska meriter kombinerat med de ofta bombastiska utsagorna ("mitt egenkonstruerade fascistindex visar") och en svårfångad dårfaktor som man känner igen när man ser den.

Citat:

En höger-Arnstad hade slitits i stycken av mer etablerade medier, men till vänster är man som bekant lite mer skyddad (se Gardell, Mattias och Hübinette, Tobias för att bara nämna några) och då blir det källarmedierna som får göra jobbet.

Vill dock tillägga att Arnstads bågskyttegrejor på Youtube är helt okej. Han kanske behöver minst 500 års avstånd till fascismen för att lugna ned sig.
Senast redigerad av Ankdammsman 2021-08-23 kl. 16:18.
Citera
2021-08-23, 15:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Fria Tider är "högerextrem" på samma nivå som Aftonbladet är vänsterextrem.
Citera
2021-08-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fria Tider är "högerextrem" på samma nivå som Aftonbladet är vänsterextrem.

Inte ens jämförbart. Fria Tider är en satirsida och ett plattform för folk som inte gillar fakta. Hämtar man sina sina "källor" från Fria Tider ska man inte klaga på att folk inte vet vad källkritik är.
Citera
2021-08-23, 16:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Inte ens jämförbart. Fria Tider är en satirsida och ett plattform för folk som inte gillar fakta. Hämtar man sina sina "källor" från Fria Tider ska man inte klaga på att folk inte vet vad källkritik är.
Men Aftonbladet (och även Arnstads utsagor) är alltså då att betrakta som objektiv fakta?
Citera
2021-08-23, 16:04
Medlem
Citat:
Men Aftonbladet (och även Arnstads utsagor) är alltså då att betrakta som objektiv fakta?
Jag säger inte att Aftonbladet är pålitliga alla gånger men det är snudd på pajasnivå att ens jämföra Aftonbladet med högerextrema satiriska Fria Tider. Aftonbladet är dessutom inte särskilt vänster längre. Inte någon av dom andra större medierna heller för den delen.
Citera
2021-08-23, 16:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag säger inte att Aftonbladet är pålitliga alla gånger men det är snudd på pajasnivå att ens jämföra Aftonbladet med högerextrema satiriska Fria Tider. Aftonbladet är dessutom inte särskilt vänster längre. Inte någon av dom andra större medierna heller för den delen.
Uppgifterna om Arnstads lögner om examen & liknande har verifierats med registerutdrag & liknande här i tråden, så även hans övriga lögner. Så Fria Tider hade helt rätt om Arnstad.. Vilket är det den här tråden handlar om.

Eller du menar kanske att objektivt observerbar & verifierbar fakta blir ogiltig för att Fria Tider skriver om det?
Citera
2021-08-23, 16:12
Medlem
Citat:
Uppgifterna om Arnstads lögner om examen & liknande har verifierats med registerutdrag & liknande här i tråden, så även hans övriga lögner. Så Fria Tider hade helt rätt om Arnstad.. Vilket är det den här tråden handlar om.

Eller du menar kanske att objektivt observerbar & verifierbar fakta blir ogiltig för att Fria Tider skriver om det?

Nåja kul att fria Tider för en gångs skull hade rätt om nånting. Troligtvis första och sista gången. Jag tar inte ställning till om SD är fascister idag eller inte det råder delade meningar om det. Jag försvarar inte folk som ljuger men helt fel ute är Arnstad ändå inte. ALLA som inte är totalt allergiska mot fakta VET att SD är grundat av nazister. Det behöver man varken vara sosse eller vänster för att känna till. Att sedan SD-folk knappt kan stava till fakta är en annan sak
Citera
2021-08-23, 16:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nåja kul att fria Tider för en gångs skull hade rätt om nånting. Troligtvis första och sista gången. Jag tar inte ställning till om SD är fascister idag eller inte det råder delade meningar om det. Jag försvarar inte folk som ljuger men helt fel ute är Arnstad ändå inte. ALLA som inte är totalt allergiska mot fakta VET att SD är grundat av nazister. Det behöver man varken vara sosse eller vänster för att känna till. Att sedan SD-folk knappt kan stava till fakta är en annan sak
Men inget av detta efterblivna dillande har något som helst med Arnstads bevisade fuskande att göra. Det får du ta på Expos forum eller liknande. Den här tråden handlar om Arnstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in