2021-08-23, 14:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Läser du själv inläggen och länkarna innan du rp:ar ?

Exakt VAD i detta inlägg ovan i quote berör ovaccinerade !
Du hittar på en egen formel för utredningen här och blandar in ovaccinerade, det var inte rapportens syfte, inte heller TS syfte, han länkade till rapporten och jämförde med israels problem.
Jag refererade naturligtvis till TS påstående i trådstarten att det är VACCINERADE som är superspreaders och att "Vaccinerade sjukvårdsarbetare sprider delta som löpeld".

Det finns inga uppgifter alls om dylika mätningar. Jag gör ingen egen formel, jag påpekar bara att man inte gjot någon bedömning av i vilken omfattning vaccinerade sjukvårdsarbetare är "superspreaders".

Läste du inte rubriken och inlägget?
Citera
2021-08-23, 14:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
In vitro studie som visar på dess antivirala effekt

Fenofibrate decreased Covid-19 infection by up to 70% at concentrations that are safe and attainable with its standard clinical dose, the University of Birmingham noted.

https://www.clinicaltrialsarena.com/news/study-fenofibrate-covid-infection/

Man undrar ju om den kan användas vid positivt test tex då den är relativt ofarlig.

https://www.alldaychemist.com/fenolip-145-mg.html

Relativt ofarlig är ju relativt:
https://www.drugs.com/fenofibrate.html

Citat:
Warnings
You should not take fenofibrate if you have liver disease, gallbladder disease, severe kidney disease, or if you are breast-feeding a baby.

Fenofibrate can cause the breakdown of muscle tissue, which can lead to kidney failure. Call your doctor right away if you have unexplained muscle pain, tenderness, or weakness especially if you also have fever, unusual tiredness, or dark urine.
Citera
2021-08-23, 14:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hört talas om vaccinpass?
Något covidbevis har jag aldrig behövt visa någon någonstans hittills, men jag har förstått att du är livrädd för att man inte ska få handla mat om man inte är vaccinerad.
Citera
2021-08-23, 14:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fast det är nu det betalar sig. Ju fler som genomgår smittan naturligt desto fortare försvinner pandemin. Att gömma sig och köra med nedstängningar löser ingenting långsiktigt och fördyrar och fördröjer eländet bara, samtidigt som klyftorna ökar i världen.

Om du inte fattat det så går det bättre för sverige än de flesta länder i europa just nu.

Om man håller karantänen behöver man inte stänga ner någonting.
Citera
2021-08-23, 14:31
Medlem
Citat:
Det behöver nyanseras en smula. det är fortfarande en röd tråd vilka som hamnar på sjukhus som totalt mörkas i media och nu försöker man att skapa stridigheter mellan vaccinerade och ovaccinerade.

Du blir inte ett dugg friskare av att vaccinera dig och därför kan man inte göra en sådan uppdelning.

Sedan är jag lite nyfiken på vilka siffror som används i sammanhanget. Många med en dos vaccin räknas ju också som "ovaccinerade" och även personer med två doser vaccin där inte tillräckligt lång tid gått räknas också som "ovaccinerade".

Det går att trixa med siffror fram och tillbaka och det här verkar som att det är ren propaganda som sprids just nu om att ovaccinerade skulle vara "smittspridarna" som ska jagas och mobbas.

Är det någon i tråden som vet exakt hur detta är uträknat?

Statistiken från SIR när det gäller IVA-inläggningar är "Nej", "Ja, fullständigt", "Ja, ofullständigt", "Okänt"

Svårare än så är det inte.
Citera
2021-08-23, 14:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Du har räknat ut detta, redan. Exakt så, som du beskriver det, är det tänkt att utvecklas, enligt agendan. Alla ska vaccineras. Samtliga. Ingen ska slippa undan. Och det är vår egen familj, vår släkt och våra arbetskamrater som är garanten för att detta mål bir uppfyllt.

Splittringen och konflikterna kommer att fortsätta att eskalera och påhejas av media och myndigheter. Sedan om vaccinet fyller någon funktion för människors hälsa, saknar betydelse. Syftet med den globala massvaccinationen handlar knappast om människors hälsa. Varför skulle det göra det?

https://www.youtube.com/watch?v=7xUk1F7dyvI

https://www.weforum.org/press/2019/06/world-economic-forum-and-un-sign-strategic-partnership-framework/

Klaus Schwab: "... it will change actually us.. our own identity". ... verkar vara en ljus framtid vi möter
Citera
2021-08-23, 14:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
JA fast det håller inte i längden att hålla stängt något som exempelvis Island nu kommit på...

Att stänga ner kommer bara att förlänga pandemin helt i onödan. Efter riskgrupperna fått sitt vaccin är det dags att börja öppna upp och gå vidare.

http://www.islandsbloggen.com/2021/08/statsepidemiolog-vaccin-racker-inte-for.html

Citat:
På flygplatsen i Keflavík är situationen närmast kaotisk tidiga morgnar och eftermiddagar när avgångarna är som flest. Incheckningen tar betydligt längre tid eftersom alla resenärer måste checka in manuellt. Ännu längre tid tar det att lämna flygplatsen. Resenärer kan få köa i ett par timmar i väntan på att få visa upp de dokument som behövs för att resa in i landet.

Att ha en öppen flygplats med kökaos kallar inte jag för att hålla stängt.
Citera
2021-08-23, 14:36
Avstängd
"ALLA DANSKAR SKA ERBJUDAS TREDJE DOS

I Danmark pågår förberedelser för att alla ska kunna få en tredje dos vaccin, säger hälsominister Magnus Heunicke på en pressträff. Hur och när det ska genomföras undersöks för närvarande, rapporterar Ekstrabladet.

Ännu finns inga besked om en eventuell tredje dos i Sverige. I början av augusti gick dock Folkhälsomyndigheten ut med att det troligen blir aktuellt under nästa år."

Som vanligt är Sverige efter.

Är ni vaccinerade så säkra trots allt?
Inte enligt omvärlden.
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Något covidbevis har jag aldrig behövt visa någon någonstans hittills, men jag har förstått att du är livrädd för att man inte ska få handla mat om man inte är vaccinerad.

Ja, somliga tycker att fascistiska stater är något att eftersträva... varför lobbar du för en sådan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är samma sak med med antikropparna efter infektion. De börjar försvinna efter 3 månader. Alla får heller inte antikroppar efter en infektion, då det är väldigt olika hur hårt man drabbas. De som bara fått en mild infektion av covid har i allmänhet inte särskilt bra skydd.
De flesta artiklar jag har läst i ämnet talar för att genomgången infektion (även mild infektion) ger en bred och varaktig immunitet. Det finns förstås ingen garantier och säkert varierar det mellan individer, men generellt verkar människans immunsystem fungera bra mot covid-19. Det är ju därför bara några procent av alla smittade blir allvarligt sjuka eller dör.

Antikropparna i blodet försvinner efter ett tag, när det inte finns något virus att bekämpa, men istället lagrar kroppen minnesceller som känner igen viruset (även varianter av viruset) och är redo att starta nybildning av antikroppar vid behov.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9
Citera
2021-08-23, 14:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är ju också därför alltfler länder vaccinerar allt yngre individer. Även om barn oftast inte blir dödssjuka, så bidrar de till smittspridningen i samhället. Riskerna med vaccinen verkar få, i förhållande till konsekvenserna av en svår sjukdom.

Säkert, snart har vi färska data som visar hur det ser ut även på barnfronten. Jag är inte emot att vaccinera barn om det är riskfritt. Försiktighetsprincipen har jag propagerat hårt för redan från början, men den slängde Tegnell ut genom fönstret vad gäller viruset, han verkar ha hissat upp den igen.
Citera
2021-08-23, 14:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det jag svarade på var om vi avlidit äldre eller inte.

Och det har tyvärr hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in