2021-08-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis det er slik at bilene/lysene som sees i nærhetene av S4 på morgenen den 31.10 har noe med saken og gjøre, kan det være at planen ble satt i verk akkurat den dagen fordi det ble observert at sperringen på gangveien ble flyttet dagen før.

Det kan ha vært viktig at gangveien ble benyttet for å unngå å kjøre "på parade" gjennom hele nabolaget.

Også noe merkelig at TH sier han ikke husker hvilken vei han kjørte til jobb den dagen. Tviler på at han varierte ruten så ofte at dette skulle være vanskelig å huske. Får meg til å mistenke at det er bilen hans man ser på videoene.

Grunnen til at man ikke ser bilen kjører ned igjen fra S4 var et kamera på andre siden tilfeldigvis ikke var aktivert på det tidspunktet (ble aktivert av bevegelser foran bygget det var festet på).
VE har tidligere jobbet i Polaris, som selger 4- hjulinger og motorsykler.
Citera
2021-08-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, det kan være tilfeldig. Har du grunn til å tro noe annet?
Nei, sikkert bare en merkelig tilfeldighet. Men dersom ryktene sier at han har gjort en del lyssky jobber for TH tidligere., er det en merkelig tilfeldighet, ikke noe annet.
Citera
2021-08-23, 13:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg mistenker også at det kan være Hagen selv som kjører på videoene.

Og som du sier, opptakene er avhengige av aktivitet foran bygget, det kan ha vært kjørt på gangveien mange ganger i løpet av natten. Uten at kameraet var aktivert.

TH selv, eller medhjelper? Virker uansett som om disse opptakene ikke passet
så godt inn i "bevisrekken" til TH for å sannsynliggjøre kidnappingsscenarioet.

Bruken av gangveien kan være gjort for å unngå kameraer på andre kjøreruter.
TH har nok skjønt at alt av kameraer i nærområdet ville bli saumfart, også dem
som er satt opp privat for å bevokte eiendommer.
Citera
2021-08-23, 13:49
Medlem
Citat:
"Kryptomannens» forsvarer etter nytt avhør: − På vei ut av saken"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6M9jX/kryptomannens-forsvarer-etter-nytt-avhoer-paa-vei-ut-av-saken
Citera
2021-08-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Isolert sett tror jeg først og fremst TEH ikke har kapasitet eller gjennomføringsevne, selv
om han hadde hatt et økonomisk motiv.

Vet du noe mer om TEH enn det som er kjent her i tråden? På hvilket område mangler han kapasitet?

For meg som ikke kjenner han så passer han rent teoretisk perfekt inn i saken. Det hadde vært fint å fått noen gode motargumenter, eller at politiet gikk ut i avisen og sa at han var helt utenfor mistanke.

Det kan jo fort bli mye spekulasjoner etter den nye TV2 serien blir sendt, hvis f.eks. badekarhistorien blir nevnt.
Citera
2021-08-23, 13:56
Medlem
Citat:
TH selv, eller medhjelper? Virker uansett som om disse opptakene ikke passet
så godt inn i "bevisrekken" til TH for å sannsynliggjøre kidnappingsscenarioet.

Bruken av gangveien kan være gjort for å unngå kameraer på andre kjøreruter.
TH har nok skjønt at alt av kameraer i nærområdet ville bli saumfart, også dem
som er satt opp privat for å bevokte eiendommer.

Hvis det ble kjørt på natten, tror jeg det var TH selv. Ingen medhjelper.

Ja, hvis han var ute og kjørte på natten har han unngått alt som finnes av kameraer og overvåkningsutstyr. Unngått hovedveier og redusert risikoen for å bli fanget på dash-kamera.

Hvordan er det med resten av gangveien rundt Langvannet? Er det sperresteiner og vinterbrøyting hele gangveien. Er det fysisk mulig å kjøre bil der? Eller ligger bebyggelsen så tett på gangveien at en bil på natten mest sannsynlig ville blitt både hørt og sett.
Citera
2021-08-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6M9jX/kryptomannens-forsvarer-etter-nytt-avhoer-paa-vei-ut-av-saken
Merkelig at han ble arrestert i Barcode. Bopel?
Ganske fancy bopel i så fall
Citera
2021-08-23, 14:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vet du noe mer om TEH enn det som er kjent her i tråden? På hvilket område mangler han kapasitet?

For meg som ikke kjenner han så passer han rent teoretisk perfekt inn i saken. Det hadde vært fint å fått noen gode motargumenter, eller at politiet gikk ut i avisen og sa at han var helt utenfor mistanke.

Det kan jo fort bli mye spekulasjoner etter den nye TV2 serien blir sendt, hvis f.eks. badekarhistorien blir nevnt.

Jeg vet ikke mer om TEH enn det som har kommet frem i tråden, nei.
Men det er blitt skrevet at han var svært glad i sin mor. Dette ser jeg
som det sterkeste argumentet mot at han ville utsette henne for vold.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis det ble kjørt på natten, tror jeg det var TH selv. Ingen medhjelper.

Ja, hvis han var ute og kjørte på natten har han unngått alt som finnes av kameraer og overvåkningsutstyr. Unngått hovedveier og redusert risikoen for å bli fanget på dash-kamera.

Hvordan er det med resten av gangveien rundt Langvannet? Er det sperresteiner og vinterbrøyting hele gangveien. Er det fysisk mulig å kjøre bil der? Eller ligger bebyggelsen så tett på gangveien at en bil på natten mest sannsynlig ville blitt både hørt og sett.

Det er ikke kontinuerlig gangvei rundt Langvannet. Sjekk på google. Det går en sti
ned gjennom begyggelsen lenger inne, men den smalner inn der den krysser en
bekk via en liten trebro, som er altfor smal og spinkel for biler.

Uansett tenker jeg at det viktigste kan ha vært å unngå å bli filmet eller observert i Sl*rav*ien.

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Merkelig at han ble arrestert i Barcode. Bopel?
Ganske fancy bopel i så fall

Han er visstnok en fattiglus og har vært det bestandig. Men han liker jo å henge
med flashy folk, så han har kanskje venner eller kontakter i strøket?
Citera
2021-08-23, 14:40
Medlem
Citat:

VG har fått litt hetta nå som de skjønner at det går mot henleggelse, regn med flere sånne artikler framover fra ulike media. I denne saken har media ikke gjort jobben sin for å si det sånn. Verst er selvsagt tv2 som har laget bok og tv-serie "på oppdrag" fra politiet midt under en etterforskning, ikke helt etter pfu-paragrafen. Karianne Solbrække må gå av.
Citera
2021-08-23, 14:49
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke mer om TEH enn det som har kommet frem i tråden, nei.
Men det er blitt skrevet at han var svært glad i sin mor. Dette ser jeg
som det sterkeste argumentet mot at han ville utsette henne for vold.

Kanskje det ikke var meningen at det skulle skje noe med AE. Jeg synes det er flere tegn i saken på ungdommelig overmot og naivitet. Kanskje man så for seg at hun skulle sette seg fredelig i en bil, og bli kjørt til et annet hus, og ikke hadde regnet med at AE gjorde stor motstand.

Tror dere TH, som mange av dere mener så på AE som verdiløs, hadde tenkt at et løsepengekrav på 90 millioner for AEs liv ville være et realistisk krav? Passer ikke det bedre med en som bokstavelig talt satte veldig stor pris på henne?
Citera
2021-08-23, 14:57
Medlem
Citat:
Et godt tegn for saken i såfall. Andre kandidater må ansees som mer aktuelle.
Citera
2021-08-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Et godt tegn for saken i såfall. Andre kandidater må ansees som mer aktuelle.

Jeg tror ikke på dette.

Du sletter ikke informasjon på et internettforum hvis du ikke har noe å gjøre med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in