Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Det skal litt til å gjennomføre et slikt opplegg. Heller ikke rus- og affektrelatert gitt forutgående planlegging og gjennomføring. Det er rart politiet ikke klarer å finne ut hvilke dekk, kjøretøyets tyngde osv når bakken var fuktig etter snøfall. Er hele veien til huset via gangveien asfaltert. Mulig mange biler kjørte gangvei denne dagen. Kan en leiemorder ha iført seg sko som tilhører personer som har vært i boligen siste dagene. Sko er ikke på avveie så vidt jeg vet så det må være th som i så fall må ha ordnet dette. Hvis det kan kjøres helt til bolig og brukes overtrekk i flere lag og vaskes grundig kan kanskje spor fjernes. Det kan feks ha vært flere sproxavtrykk, men at de er vasket bort, evt at overtrekk har hindret spor i starten av aksjonen, men fått gjennomslag etter mye tråkk. Vi leter da høyst trolig etter en person som har begått drap tidligere. Hvem er neste mann ut etter TB. Alle utskiftningene i etterforskningsledelsen er et tegn på at politiet sliter med å komme videre. Er fortsatt usikker på hvorfor politiet er så sikre på ths alibi, men det er nok ingen grunn til å betvile dette. Hvis aeh svimte av i trappa pga gift ville ikke tlf havnet på bordet. Jeg tror aeh hadde besittelsen av tlf når hun ble angrepet i 2.etg og at den fikk et svalestup ned trappa. Gm la den deretter fra seg på bordet da ths telefon ringte og forlot åstedet. Vaskingen kan jeg ikke helt se for meg at leiegm har utført. Viktigste er rask tilbaketrekking etter aksjonen. Åstedet tyder på hastverktverk. Vaskingen må th ha utført.
Min tanke har hele tiden vært at Sprox-skoene er en del av villedningen, og at de ikke
nødvendigvis trenger å ha vært på noens føtter da sporene ble avsatt. At det kun er
funnet få avtrykk, kan være fordi man ønsket å forvirre politiet. Om det har vært brukt
overtrekk tror jeg GM har vært ekstra påpasselig for at de ikke skulle falle av. TH som
"vaskehjelp" må nødvendigvis også ha brukt overtrekk, for det ville være fellende om
de kunne bevise at han sto for vaskingen. Jeg vil anta at skoene han brukte den dagen
har vært undersøkt nøye for å sammenligne hans avtrykk med andre i huset. Men han
tabbet seg ut da han ikke gikk inn i huset da han sa han gjorde det. Jeg tror ikke det
brevet nødvendigvis lå på stolen slik han fortalte.
Mener også at man må holde muligheten åpen for at hun ble drept og fjernet fra huset
før han dro på jobb, dvs. at telefonsamtalene er falske. Hvordan det er gjort vet jeg ikke.
Men det virker som om TH fikk nerver da disse bilene dukket opp i videomaterialet hos politiet.
Endringen i forklaring om morgenrutinene kan tyde på det. Første bil kjører ned gangveien -
vekk fra huset. Andre bil rygger opp gangveien - mot huset - rett før TH kjører til jobb.
Var det TH i bilen(e) på gangveien? Kan han ha vært ute for å kvitte seg med et lik, skyndet
seg tilbake for å bytte til vanlige klær i hui og hast så han skulle rekke å bli sett av kameraet
på Futurum? Men hvem tok da de to telefonene fra AEHs telefon? MB? Var hun i stand til å
lure TEH til å tro det var AEH som ringte?