2021-08-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kommer givetvis inte att skicka något bevis till dig för då skulle jag outa mig själv. Vill du inte tro på det så står det dig fritt. Passa dig för att efterforska någons identitet på det här forumet, det ses inte med blida ögon.
Det är inom datorvetenskap.

Ja man använder det för att få en alternativ bild. Jag kan förstå det när det gäller politik exempelvis där allt är ett jäkla tyckande, men inom vetenskap, nej. Jag tittar på alternativa medier när det gäller politiken i Sverige, men i och med pandemins intåg så har mitt förtroende för dem rasat i botten då de framstår som foliehattar hela högen.

Det är absolut inte svårt att ta reda på vem som gömmer sig bakom tangentbordet. Det är olagligt och jag vill inte upp i rätten igen för olaga dataintrång.
Särskilt svår är det inte! Då är det enklare om du skickar bevis till istället.. men genom att det inte kommer att göras så väljer jag att inte tro dig alls på den punkten.

Det kan inte vara så att andra plattformar censurerar näst intill alla kritiska röster som går emot nartitivet? Är det rätt?
Citera
2021-08-23, 12:30
Medlem
Citat:
Vad är det för rosa elefant?

Ok så du menar att folk hamnar på sjukhus för att de har diabetes, inte för att de har smittats av sars-cov2?

Jag är också tveksam till att vaccinera barn.

Varför tveksam till att vaccinera barn? Viruset kan vara rätt allvarligt för barn också (bland annat sänkt IQ) även för dem som inte dör eller får MIS-C.

2-3% får myokardit av viruset (mot kanske 0.01% som får det av vaccinet) om det är anti-vaxarnas myokarditskräck som får dig att tveka.
Citera
2021-08-23, 12:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det här är inte en allt för ovanlig patient och att inte hon vaccinerat sig är förstås ren idioti.

https://www.fox2detroit.com/news/i-should-have-gotten-vaccinated-metro-detroit-woman-hospitalized-day-after-covid-19-diagnosis?

Det är kombinationen av underliggande sjukdom och covid som är farlig. För unga och friska är risken inte alls på samma nivå och därför så är inte risk/nyttabalansen lika för alla.

Bra att du förstår problematiken med det.

Hon verkade både överviktig och förståndshandikappad, ingen bra kombo. Kan ju också varit att hon var påverkad av sjukdomen iofs.

Vaccinet bidrar ju även till att minska smittspridningen, får man ner R under 1 så dör smittan ut.
Citera
2021-08-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Skulle inte hoppas för mycket tyvärr. Börjar tappa räkningen nu på alla ”mirakelmediciner” som hypats för att sedan visa sig vara i princip verkningslösa.
Som till exempel?
Citera
2021-08-23, 12:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja det är ingen brådis för dig. Var det inte denna vecka som FDA skulle ta bort nödgodkännandet? Då kan du få Pfizer istället.

Jag tar hellre aktier i pfizer för samma pengar. som för de flesta andra var covid inget speciellt virus. Fick fina antikroppar som verkar funka mycket bra. Gratis är godast.
Citera
2021-08-23, 12:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Det är absolut inte svårt att ta reda på vem som gömmer sig bakom tangentbordet. Det är olagligt och jag vill inte upp i rätten igen för olaga dataintrång.
Särskilt svår är det inte! Då är det enklare om du skickar bevis till istället.. men genom att det inte kommer att göras så väljer jag att inte tro dig alls på den punkten.

Det kan inte vara så att andra plattformar censurerar näst intill alla kritiska röster som går emot nartitivet? Är det rätt?

Det censureras på alla plattformar, vissa mer än andra. Knappt lönt att du frågar mig om det är rätt då du inte tror på mig ändå.
Citera
2021-08-23, 12:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varför tveksam till att vaccinera barn? Viruset kan vara rätt allvarligt för barn också (bland annat sänkt IQ) även för dem som inte dör eller får MIS-C.

2-3% får myokardit av viruset (mot kanske 0.01% som får det av vaccinet) om det är anti-vaxarnas myokarditskräck som får dig att tveka.

Hur vanligt är MIS-C? Jag hade varit mer orolig som förälder för trafiken än för covid. Barn ska inte ha några framhastade och icke långsiktigt testade vacciner. Nej tack!
Citera
2021-08-23, 12:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hon verkade både överviktig och förståndshandikappad, ingen bra kombo. Kan ju också varit att hon var påverkad av sjukdomen iofs.

Vaccinet bidrar ju även till att minska smittspridningen, får man ner R under 1 så dör smittan ut.

Att genomgå sjukdomen minskar också smittspridningen.

Den här tjejen är typexemplet på de som ligger på sjukan just nu i USA. Men gäller de alla ovaccinerade? nej nej..
Citera
2021-08-23, 12:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att genomgå sjukdomen minskar också smittspridningen.
På vilket sätt minskar det smittspridningen att vara smittsam?
Citera
2021-08-23, 12:38
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

1. Varför skriver du inte hjärtmuskelinflammation istället din pappskalle.. är det för att verka märkvärdigare än vad du är?

2. Så du menar på fullaste allvar att hela 2-3% av alla barn får hjärtmuskelinflammation efter en genomgången C19 infektion? Källa på det tack!
Citera
2021-08-23, 12:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Alltså mina barn är vuxna och vaccinerade så jag har inget egenintresse att vaccinera eller inte vaccinera barn. Jag tycker bara att vi ska vara extra försiktiga vad gäller barnen, speciellt med tanke på vad som hände med Pandemrix.

Är det verkligen så hög procentsats för myokardit hos barn vid infektion, inget jag läst? Jag vet inte hur återhämtningsfrekvensen ser ut hos barn som råkat ut för det. Just nu vaccinerar vi väl ned till 16 år. Vi har ju möjlighet att studera data från Israel och Usa innan vi tar beslut. Tror Tegnell är lite skraj för att släppa på ungarna.
Citera
2021-08-23, 12:41
Medlem
Citat:
Det censureras på alla plattformar, vissa mer än andra. Knappt lönt att du frågar mig om det är rätt då du inte tror på mig ändå.

Nej det gör det inte.. kolla tor nätverken så där har du fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in