2021-08-23, 11:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så, för att obildade analfabeter från tredje världen inte vaccinerar sig måste övriga befolkningen stå ut med förlängda och utvidgade restriktioner? Kan man inte bara låta dem dö, då skulle man dessutom ha färre obildade analfabeter från tredje världen som belastade skattebetalarna.

Nog många humanister som inte delar din uppfattning.
Citera
2021-08-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Självklart, blandade ihop det. Men titta gärna på videon vilket fall som helst, jag tycker det han säger låter rimligt, men som sagt är inte medicinskt utbildad vilket du kanske är?

Han blev välkänd foliehatt när han började kritisera hur dem hanterade pandemin, och numera vaccinet. Angående Bitchute och Rumble så är det svårt att föra en diskussion på andra ställen utan att bli censurerad, vilket också kan ha åsikter om. Men återigen, ge det en chans och kolla på den.

Edit: Ok, så då har han blivit skogstokig. Men i den andra filmen är det fler forskare som säger samma sak, har dem också förlorat förståndet?

Om du lyssnar på en person som har haft en sådan position på Pfizer så är det helt ok att även lyssna på han som har den positionen idag, eller hur? Mikael Dolsten har ett sommarprat på SR som du kan lyssna på där han berättar på en nivå som gör att till och med du förstår vad han pratar om, hur samtalen gick innan vaccinet var på tal och vad som hände under framtagandets gång och under test.

Om vi nu ska prata om vad som låter rimligt och inte bör du lyssna på han som har varit forskningschef på Pfizer under hela din livstid.

Tacka mig sen.
Citera
2021-08-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du skrev själv:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag tycker du gör dig löjlig när du vill omvandla vetenskapen till ett tyckande. Det är liksom inte så att du har ett tolkningsföreträde när det gäller vetenskapen, fakta är fakta, tyckande är just det tyckande.

Personligen umgås jag bara med vaccinerade, har inget intresse av att umgås med antivaxxare och deras krumbuktande för att rättfärdiga sin existens.

Jag tycker som jag gör oavsett vad du anser.. du är knappast utbildad innom någon form av vetenskap

Dessutom besvarade du inte mina frågor alls utan undvek dem.

Hur kan du veta att du bara umgås med vaccinerade? Kräver du att man ska visa intyg på att umgås med dig? Annars kan ju folk ljuga för dig eller hur. Så det är ett lamt påstående som jag inte tror alls på utan där ljuger du rätt upp och ned.

Dessutom så kan du inte umgås med folk som vaccinerade sig för mer än 8 månader sedan då skyddet inte är tillräckligt. Eller är det helt orelevan enligt dig?
Citera
2021-08-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Om du lyssnar på en person som har haft en sådan position på Pfizer så är det helt ok att även lyssna på han som har den positionen idag, eller hur? Mikael Dolsten har ett sommarprat på SR som du kan lyssna på där han berättar på en nivå som gör att till och med du förstår vad han pratar om, hur samtalen gick innan vaccinet var på tal och vad som hände under framtagandets gång och under test.

Om vi nu ska prata om vad som låter rimligt och inte bör du lyssna på han som har varit forskningschef på Pfizer under hela din livstid.

Tacka mig sen.
Kan tack dig redan nu, ska lyssna på han. Som sagt är inte vaccinmotståndare, förhållandevis allmänutbildad och läst på universitet i 4 år vilket egentligen inte säger nånting, men tycker lockdown och hysterin för förhållandevis lågt dödstal är överdrivet jämfört med hur många som dör i luftföroreningar tex.

Dock är det väl så att nuvarande VD:n har ett visst eget intresse att prata väl om vaccinen, vilket inte en fördetta VD inte har, eller?

Edit: Gjorde bara en snabb googling, men dem officiella siffrorna från döda i Covid är ca 4,5 miljoner och dem räknar med att mer än 10 miljoner dör av luftföroreningar varje år. Så även om vi dubblerar antalet döda i Covid så kommer man inte upp i dem siffrorna, varför ser vi inga nedstängningar pga av luftföroreningar?
Senast redigerad av gunnar76 2021-08-23 kl. 11:39.
Citera
2021-08-23, 11:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Tror ni att det faktum att en del barn drabbades av narkolepsi i samband med svininfluensavaccineringen för cirka 10 år sedan påverkar folk och inte minst Folkhälsomyndighetens inställning till att vaccinera barn?

I många andra länder vaccinerar man ju barn i en betydligt högre utsträckning än vad vi gör i Sverige.

Jag tror man i andra länder inser att barn spelar en större roll i smittspridningen än vad man gör i Sverige. Ska man uppnå flockimmunitet är det säkerligen helt nödvändigt att även vaccinera barnen. Här i Sverige tycks det finns ett obegripligt motstånd mot detta. En kanske inte helt grundad rädsla för vaccin? Jag tror i vart fall det. Det gör också att vi i Sverige riskerar att hamna på efterkälken vad gäller att lämna pandemin bakom oss. Risken är ju nu att vi går en svår höst och vinter tillmötes.
Citera
2021-08-23, 11:41
Medlem
I början av juli sa immunologen och smittskyddsexperten Anthony Fauci, att 99,2 procent av dem som nu dör med covid är ovaccinerade.
Citera
2021-08-23, 11:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Jag tycker som jag gör oavsett vad du anser.. du är knappast utbildad innom någon form av vetenskap

Dessutom besvarade du inte mina frågor alls utan undvek dem.

Hur kan du veta att du bara umgås med vaccinerade? Kräver du att man ska visa intyg på att umgås med dig? Annars kan ju folk ljuga för dig eller hur. Så det är ett lamt påstående som jag inte tror alls på utan där ljuger du rätt upp och ned.

Dessutom så kan du inte umgås med folk som vaccinerade sig för mer än 8 månader sedan då skyddet inte är tillräckligt. Eller är det helt orelevan enligt dig?

Nu har jag ju en filosofie magisterexamen, så viss utbildning har jag.

Till din frågor, vaddå vaccinerade mig för en minoritet? Jag har vaccinerat mig för att skydda mig själv och andra. Jag vet att genombrottsinfektioner förekommer. Vad avser vad som stämmer eller ej är inte en tolkningsfråga, om du länkar till en artikel publicerad i lancet exempelvis och argumenterar utifrån den, fine, men att länka till bitchute och lyssna på dravel för att sen bli rädd för vaccinet är ju trams.

Jag umgås inte med lögnare, har en snäv vänkrets då jag ogillar folk i största allmänhet. Jag är inte intresserad av nya vänner heller. Ljuga gör jag inte heller då jag anser det som uselt, kanske därför jag har en snäv vänkrets för jag säger vad jag tycker, utan filter.
Citera
2021-08-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja jag förstår inte logiken hos vaccinsekten. Varför är man så intresserad av hur andra väljer att göra? Det är ett helt sinnessjukt beteende.

Jo det kan jag berätta för dig din anti-vaxxer.

10% av Sveriges befolkning kommer inte vaccinera sig, om deltan får fäste och många av er blir sjuka så kommer vården ändå ta hand om er - ni kommer att belasta en redan ansträngd vård.

Hade jag fått bestämma hade man nekat sjukhusvård till alla galenpannor som vägrar ta vaccinet.
Citera
2021-08-23, 11:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Då kan du ju börja presentera lite av den vetenskapen, tror faktiskt inte jag sett en enda länk från dig till något vetenskapligt forum under din tid här.

Jo det finns hur mycket som helst där ute med seriösa forskare från de bästa universiteten som har en helt annan bild än de som får prata i mainstream media.

Inom normal vetenskap förekommer debatt, men när det gäller denna pandemi verkar det vara envägskommunikation som gäller med bara en lösning: Vaccinera allt som rör sig.

Hur mycket jag än skulle länka till dessa skulle du avfärda det som "antivaxx", vilket det absolut inte är. Att ha en nyanserad bild av vaccinering och att kanske inte alla behöver vaccineras har noll med antivaxx att göra.
Citera
2021-08-23, 11:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror ni att det faktum att en del barn drabbades av narkolepsi i samband med svininfluensavaccineringen för cirka 10 år sedan påverkar folk och inte minst Folkhälsomyndighetens inställning till att vaccinera barn?

I många andra länder vaccinerar man ju barn i en betydligt högre utsträckning än vad vi gör i Sverige.

Jag tror man i andra länder inser att barn spelar en större roll i smittspridningen än vad man gör i Sverige. Ska man uppnå flockimmunitet är det säkerligen helt nödvändigt att även vaccinera barnen. Här i Sverige tycks det finns ett obegripligt motstånd mot detta. En kanske inte helt grundad rädsla för vaccin? Jag tror i vart fall det. Det gör också att vi i Sverige riskerar att hamna på efterkälken vad gäller att lämna pandemin bakom oss. Risken är ju nu att vi går en svår höst och vinter tillmötes.

Pandemrix har strulat till det, många är rädda pga det. Med det sagt är jag själv lite tveksam till att vaccinera barn. Vi har haft alla möjligheter att förbereda och virussäkra inför skolstart och jag vet att de gjort lite grejor som mindre grupper osv men hur effektivt det är vet jag inte.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jo det kan jag berätta för dig din anti-vaxxer.

10% av Sveriges befolkning kommer inte vaccinera sig, om deltan får fäste och många av er blir sjuka så kommer vården ändå ta hand om er - ni kommer att belasta en redan ansträngd vård.

Hade jag fått bestämma hade man nekat sjukhusvård till alla galenpannor som vägrar ta vaccinet.
Då borde det rimligtvis även införas skattelättnader för de som inte är vaccinerade.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nä jag tror på vetenskapen. Bra tips, ska nog sätta upp en sådan.

De som tror på "vetenskapen" verkar vara de mest hjärntvättade individerna. Inom normal vetenskap förekommer olika teorier och debatt. Du lyssnar bara på en sida, men missar den viktigaste och som är närmare en lösning på pandemin. Enbart vaccinering kommer inte att räcka för att få stopp på detta virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in