2021-08-23, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
FHM har redan öppnat för att ge gamlingarna på det särskilda boenden en bosterdos. Utökar man sedan det till hela priogrupp 1 och 2 samt sträcker sedan ut det till alla som är 40 år eller äldre, så lär sjukvården klara högsäsongen 2021/22 för SARS-COV2 bra.

De under 40 år utgör en mycket liten andel av de som blir svårt sjuka i/med Covid-19 eller som dör i/med Covid-19. Men helt säker kan man aldrig vara. Vi har inte sett Delta-varianten in action under högsäsong och SARS-COV2 har överraskat tidigare. Så trodde väl aldrig jag, och för den delen de flesta andra att smittspridningen skulle kunna öka mer än förra sommaren, trots en omfattande vaccinering.

FHM har öppnat för att extrema riskgrupper ska få en tredje dos.
Mm.

Inget att göra med det jag skrev.
Citera
2021-08-23, 10:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Nu vart det lite tokigt...när yttrade jag att jag var rädd att vaccinera mig? Lägg ner det tack för du vet inte det alls..
Varför vaccinerade du dig för en minoritet? Du vet att du kan sprida skiten ändå så då är det hugget som stucket.
Däremot är det bättre om du håller dig borta från riskgrupper helt.

Men sak samma, desinformation har du faktiskt visat sig vara korrekt vissa gånger, hur är det då desinformation? Hur kan du vara 100% att desinformation inte i vissa fall stämmer? Hur kan du avgöra vad som stämmer eller inte när forskarvärlden inte riktigt vet själva? Det är väl därför det kallas "rön"

Jag tycker att du gör dig löjlig när du kasta merd nedvärderande epitetet ,det är fakta från källan som uttalar det.

Du skrev själv:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Citat:
Som ni gör att slänga med antivaxxare , det handlar om att totalt nedvärdera sådana som faktiskt är genuint räds för detta vaccin, det skapar hat mot folk som inte kan vaccinera sig

Jag tycker du gör dig löjlig när du vill omvandla vetenskapen till ett tyckande. Det är liksom inte så att du har ett tolkningsföreträde när det gäller vetenskapen, fakta är fakta, tyckande är just det tyckande.

Personligen umgås jag bara med vaccinerade, har inget intresse av att umgås med antivaxxare och deras krumbuktande för att rättfärdiga sin existens.
Citera
2021-08-23, 10:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tycker man får säga emot vaccinet hur mycket man vill. Vi bor väl inte i Nordkorea?

Absolut får du det, men ingen kommer att ta dig på allvar om du inte lägger fram vetenskaplig fakta som stödjer ditt tyckande, men det förstår du nog.
Citera
2021-08-23, 10:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Absolut får du det, men ingen kommer att ta dig på allvar om du inte lägger fram vetenskaplig fakta som stödjer ditt tyckande, men det förstår du nog.

Jo det finns massvis med vetenskap bakom att inte ta vaccinet men det censureras tyvärr.

Det är vaccin och bara vaccin som kan lösa pandemin enligt propagandaapparaten och big pharma.
Citera
2021-08-23, 10:54
Medlem
Citat:

Om du har tid, så kolla gärna på videon som jag postade och återkom efter det. Michael Yeadon som tidigare var chefsforskare och vice ordförande för avdelningen för allergi och andningsforskning på Pfizer, så frågan är han om han bara är bitter, blivit totalt galen eller om det faktiskt ligger något i det han säger. Kan posta den här igen så behöver du inte leta upp det.
https://rumble.com/vitcgn-following-the-science.html
Citera
2021-08-23, 11:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Postade samma svar i en annan tråd, men tänker att det är fler som läser här.

Till att börja med så är jag ingen vaccin-skeptiker överhuvudtaget, och var helt inne på att ta vaccinet. Men min sambo har varit tveksam ända från början med tanke på fågelinfluensa-vaccinet och biverkningarna därifrån, även om det rent procentuellt var ganska få som fick det så var det rätt förödande för dem individer som fick det.

Men efter att ha sett dem här två videorna så blir även jag skeptisk, och vad jag förstått så är han en ganska framstående forskare och före detta chef på Pfizer som deltar. Eftersom jag inte är medicinskt utbildad har jag svårt att veta om han bara har blivit total galen, eller om det kan finnas sanning i de påståenden som han ger här. Har svårt att köpa alla konspirationsteorier som dem slänger ut i dem här två filmerna, men det dem säger om själva viruset och vaccinet tycker jag, utan att veta mer, låter rätt vettigt.

Som perspektiv så läste jag på twitter, kommer inte ihåg vem, att det dör fler per år pga av luftföroreningar än vad det gjort i covid, och inte ser man några nedstängningar av samhället pga av det och då kan man undra över den totala panik som man ser nu i samhället över dem här dödsfallen.

https://www.bitchute.com/video/BqOlM6uIGP7G/

Sverige har inget vaccin mot fågelinfluensa, vi avlivar stora besättningar varje år pga det. Jag antar att du tänker på svininfluensan. Michael Yeadon är en välkänd foliehatt som är rädd för lockdown. Bitchute och Rumble är inte vetenskapsforum.
Citera
2021-08-23, 11:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jo det finns massvis med vetenskap bakom att inte ta vaccinet men det censureras tyvärr.

Det är vaccin och bara vaccin som kan lösa pandemin enligt propagandaapparaten och big pharma.

Då kan du ju börja presentera lite av den vetenskapen, tror faktiskt inte jag sett en enda länk från dig till något vetenskapligt forum under din tid här.
Citera
2021-08-23, 11:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om du har tid, så kolla gärna på videon som jag postade och återkom efter det. Michael Yeadon som tidigare var chefsforskare och vice ordförande för avdelningen för allergi och andningsforskning på Pfizer, så frågan är han om han bara är bitter, blivit totalt galen eller om det faktiskt ligger något i det han säger. Kan posta den här igen så behöver du inte leta upp det.

Jag har sett den för länge sen, karln har blivit skogstokig. Innan presenterades han som VD för Pfizer innan byxorna drogs ner.
Citera
2021-08-23, 11:07
Medlem
Citat:
Sverige har inget vaccin mot fågelinfluensa, vi avlivar stora besättningar varje år pga det. Jag antar att du tänker på svininfluensan. Michael Yeadon är en välkänd foliehatt som är rädd för lockdown. Bitchute och Rumble är inte vetenskapsforum.

Självklart, blandade ihop det. Men titta gärna på videon vilket fall som helst, jag tycker det han säger låter rimligt, men som sagt är inte medicinskt utbildad vilket du kanske är?

Han blev välkänd foliehatt när han började kritisera hur dem hanterade pandemin, och numera vaccinet. Angående Bitchute och Rumble så är det svårt att föra en diskussion på andra ställen utan att bli censurerad, vilket också kan ha åsikter om. Men återigen, ge det en chans och kolla på den.

Edit: Ok, så då har han blivit skogstokig. Men i den andra filmen är det fler forskare som säger samma sak, har dem också förlorat förståndet?
Citera
2021-08-23, 11:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Censurerad vetenskap och big pharma. Kanske borde du skriva i konspirationsdelen istället för vetenskapsdelen?

Det känns utan tvekan som att restriktioner behöver förlängas och utvidgas. Vaccineringen behöver breddas och man behöver nå ut. Det har visat sig i undersökningar att det främst är obildade analfabeter från tredje världen som inte tar vaccin. Hur ska vi nå ut till dessa grupper?
Citera
2021-08-23, 11:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Självklart, blandade ihop det. Men titta gärna på videon vilket fall som helst, jag tycker det han säger låter rimligt, men som sagt är inte medicinskt utbildad vilket du kanske är?

Han blev välkänd foliehatt när han började kritisera hur dem hanterade pandemin, och numera vaccinet. Angående Bitchute och Rumble så är det svårt att föra en diskussion på andra ställen utan att bli censurerad, vilket också kan ha åsikter om. Men återigen, ge det en chans och kolla på den.

Edit: Ok, så då har han blivit skogstokig. Men i den andra filmen är det fler forskare som säger samma sak, har dem också förlorat förståndet?

Jag har sett videon med Yeadon förra året, den andra orkade jag inte ens igenom introt, dramatisk musik, cover up bla bla. Jag förstår redan där att den är emot all vetenskap. Som sagt Rumble och Bitchute är inte vetenskap. Du kan diskutera här utan att bli censurerad.

Jag har viss medicinsk utbildning, har arbetat för big pharma en gång i tiden dock inte inom medicin.
Citera
2021-08-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Censurerad vetenskap och big pharma. Kanske borde du skriva i konspirationsdelen istället för vetenskapsdelen?

Det känns utan tvekan som att restriktioner behöver förlängas och utvidgas. Vaccineringen behöver breddas och man behöver nå ut. Det har visat sig i undersökningar att det främst är obildade analfabeter från tredje världen som inte tar vaccin. Hur ska vi nå ut till dessa grupper?
Så, för att obildade analfabeter från tredje världen inte vaccinerar sig måste övriga befolkningen stå ut med förlängda och utvidgade restriktioner? Kan man inte bara låta dem dö, då skulle man dessutom ha färre obildade analfabeter från tredje världen som belastade skattebetalarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in