2021-08-23, 10:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Hur kommer det sig att du var emot pandemrix och inte detta?

Vi hade väldigt få fall av svininfluensa. Danmark exempelvis vaccinerade bara riskgrupperna och hade ändå lägre fall än oss. Tegnell ropade varg, men den kom inte. Då mörkade man att man hade förhandlat bort det medicinska tillverkaransvaret, det gjorde man inte nu. Jag läste rapporter och höll mig uppdaterad, det fanns många varningar om Squalene vilket ingick i Pandemrix. Tyska regeringen köpte in Pandemrix till folket och ett annat vaccin (utan Squalene) till sig själva. Det är många faktorer som spelade in och gjorde mig negativ till det. Som kuriosa kan jag nämna att en bekants bekant åkte in på akuten förra året med förmodad covid19, det var svininfluensa. Min mormor dog 2 dagar efter att ha fått Pandemrix. Att Tegnell sitter kvar är helt ofattbart, två fel gör ju inte ett rätt.
Citera
2021-08-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Det gäller att varken förminska eller förstora saker och ting. Jo retoriken är väl extremt viktig i krissituationer, använder du fel retorik kan det skapa hat åt båda håll,

Som ni gör att slänga med antivaxxare , det handlar om att totalt nedvärdera sådana som faktiskt är genuint räds för detta vaccin, det skapar hat mot folk som inte kan vaccinera sig

Så ser jag på detta, och ja det gäller båda sidor

Det har använts ett öknamn på okritiska vaccinförespråkare i tråden också såg jag. Sprutluder. De blev rejält kränkta av det.

Det är lathet som gör att de slänger sig med öknamn, och brist på argument.
Citera
2021-08-23, 10:15
Medlem
Tog första sprutan för tre timmar sedan, pfizer. Känner absolut ingenting. Inte ens något i armen. Hoppas det fortsätter så...
Citera
2021-08-23, 10:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Det gäller att varken förminska eller förstora saker och ting. Jo retoriken är väl extremt viktig i krissituationer, använder du fel retorik kan det skapa hat åt båda håll,

Som ni gör att slänga med antivaxxare , det handlar om att totalt nedvärdera sådana som faktiskt är genuint räds för detta vaccin, det skapar hat mot folk som inte kan vaccinera sig

Så ser jag på detta, och ja det gäller båda sidor

Jag använder det uttrycket för att de kommer med desinformation och för fram det som en sanning. När man sen för fram fakta så kallas man för globalist och betald lakej. Jag är varken eller. Om du är rädd för vaccinet så ska du läsa på, kontrollera fakta och inte gräva ner dig i antivaxxpropaganda. Du ska också vara medveten om att ingen tvingar dig att vaccinera dig, det är frivilligt i Sverige. Men fundera både en och två gånger på vad du säger till läkaren när hans sista ord är, "nu måste vi lägga in dig i respiratorn för att rädda ditt liv".

Det är väldigt få som inte kan vaccinera sig av medicinska skäl. Jag har vaccinerat mig för deras skull, och min egen såklart.
Citera
2021-08-23, 10:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Pandemrix räddade inga liv. Länder som inte vaccinerade hade inte fler dödsfall.

Nä det är ju det där lilla kruxet som säkert gör att folk är tveksamma nu. Som sagt, Tegnell ropade varg för tidigt.
Citera
2021-08-23, 10:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag klickade på länken och såg videon, han var en anti-vaxxer och det fick han betala det yttersta priset för. Det är inget jag hittar på liksom. På dödsbädden blev han pro-vaxxer. Du kan se videon själv, bara att klicka på länken.

Att inte vilja ta covidvaccin är inte samma sak som antivaxx. När ska du lära dig det?

Du ska ta vaccinet för att skydda dig själv och att för att du vill ta det, inte för någon annans skull.

Var och en måste få välja själv hur de gör och ska inte behöva uppleva att de stängs ute från övriga samhället.
Citera
2021-08-23, 10:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att inte vilja ta covidvaccin är inte samma sak som antivaxx. När ska du lära dig det?

Du ska ta vaccinet för att skydda dig själv och att för att du vill ta det, inte för någon annans skull.

Var och en måste få välja själv hur de gör och ska inte behöva uppleva att de stängs ute från övriga samhället.

Det är en sak att inte vilja ta vaccinet (exempelvis för att man är rädd) och att hålla käften om det. Det är en helt annan sak att propagera öppet mot vaccinet för att man är en rädd okunnig idiot och slänger sig med anivaxxpropaganda! Ser du skillnaden?
Citera
2021-08-23, 10:39
Medlem
Citat:
Jag använder det uttrycket för att de kommer med desinformation och för fram det som en sanning. När man sen för fram fakta så kallas man för globalist och betald lakej. Jag är varken eller. Om du är rädd för vaccinet så ska du läsa på, kontrollera fakta och inte gräva ner dig i antivaxxpropaganda. Du ska också vara medveten om att ingen tvingar dig att vaccinera dig, det är frivilligt i Sverige. Men fundera både en och två gånger på vad du säger till läkaren när hans sista ord är, "nu måste vi lägga in dig i respiratorn för att rädda ditt liv".

Det är väldigt få som inte kan vaccinera sig av medicinska skäl. Jag har vaccinerat mig för deras skull, och min egen såklart.

Nu vart det lite tokigt...när yttrade jag att jag var rädd att vaccinera mig? Lägg ner det tack för du vet inte det alls..
Varför vaccinerade du dig för en minoritet? Du vet att du kan sprida skiten ändå så då är det hugget som stucket.
Däremot är det bättre om du håller dig borta från riskgrupper helt.

Men sak samma, desinformation har du faktiskt visat sig vara korrekt vissa gånger, hur är det då desinformation? Hur kan du vara 100% att desinformation inte i vissa fall stämmer? Hur kan du avgöra vad som stämmer eller inte när forskarvärlden inte riktigt vet själva? Det är väl därför det kallas "rön"

Jag tycker att du gör dig löjlig när du kasta merd nedvärderande epitetet ,det är fakta från källan som uttalar det.
Citera
2021-08-23, 10:39
Medlem
Postade samma svar i en annan tråd, men tänker att det är fler som läser här.

Till att börja med så är jag ingen vaccin-skeptiker överhuvudtaget, och var helt inne på att ta vaccinet. Men min sambo har varit tveksam ända från början med tanke på fågelinfluensa-vaccinet och biverkningarna därifrån, även om det rent procentuellt var ganska få som fick det så var det rätt förödande för dem individer som fick det.

Men efter att ha sett dem här två videorna så blir även jag skeptisk, och vad jag förstått så är han en ganska framstående forskare och före detta chef på Pfizer som deltar. Eftersom jag inte är medicinskt utbildad har jag svårt att veta om han bara har blivit total galen, eller om det kan finnas sanning i de påståenden som han ger här. Har svårt att köpa alla konspirationsteorier som dem slänger ut i dem här två filmerna, men det dem säger om själva viruset och vaccinet tycker jag, utan att veta mer, låter rätt vettigt.

Som perspektiv så läste jag på twitter, kommer inte ihåg vem, att det dör fler per år pga av luftföroreningar än vad det gjort i covid, och inte ser man några nedstängningar av samhället pga av det och då kan man undra över den totala panik som man ser nu i samhället över dem här dödsfallen.

https://rumble.com/vitcgn-following-the-science.html
https://www.bitchute.com/video/BqOlM6uIGP7G/
Citera
2021-08-23, 10:41
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/kronikorer/amina-manzoor/maste-vi-tvinga-manniskor-att-vaccinera-sig/

Senast i raden som påstår att vi måste vaccineras för att få slut på pandemin.
Så var väl planen från början men stämmer detta verkligen fortfarande?
Vaccinerade blir fortfarande sjuka och sprider smitta.
Vacciner hjälper dåligt eller inte alls mot mutation.
Livslängd på immunitet via vaccin är okänt (?)
Så, stämmer påstående I artikeln?
För mig ser det ut som att covid-19 blir kvar med eller utan vaccinerade befolkningar.
Citera
2021-08-23, 10:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är en sak att inte vilja ta vaccinet (exempelvis för att man är rädd) och att hålla käften om det. Det är en helt annan sak att propagera öppet mot vaccinet för att man är en rädd okunnig idiot och slänger sig med anivaxxpropaganda! Ser du skillnaden?

Jag tycker man får säga emot vaccinet hur mycket man vill. Vi bor väl inte i Nordkorea?
Citera
2021-08-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det har använts ett öknamn på okritiska vaccinförespråkare i tråden också såg jag. Sprutluder. De blev rejält kränkta av det.

Det är lathet som gör att de slänger sig med öknamn, och brist på argument.

Jo det kan jag hålla med om, men lite kittlande är det att ge igen! Det håller inte i längden då det skapar osämja .. bättre att ifrågasätta men lugn och sansad ton istället

Jag står för att all har rätt till en åsikt , ett val och en ska inte diskrimineras... men fan jag har så svårt att acceptera vissa extream grupper. solen har sina fläckar med ( mänskligt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in