2021-08-23, 08:13
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Bortförklaring.

■ 2: ) Bortförklaring.

■ 3: ) Bortförklaring.

■ @Gracefulmind, det här handlar inte om någon förbénad lekstuga för mig, det här är på fullständigt allvar men du tycks sakna den förståelsefunktionen i dina hjärnceller som krävs för att begripa detta. Jag varken spekulerar eller antar, jag vet ! att det var fler personer involverade i det tidigare mordet på L*na Wesstr*m utöver St*fan Davidss*n.

■ Jag har tidigare i L*na Wesstr*m-tråden deklarerat vid ett antal olika tillfällen, att jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 vilket helt och hållet har förbigått dina ögon.

■ Om jag bara får svaren på mina frågor som jag nu söker samt att jag därtill kan få en, eller två personer att våga berätta för polisen vad den, eller de tvenne vet och känner till, så vet jag redan nu på förhand att en, person som står St*fan Davidss*n närma, kommer att bli förhörd av polisen, sedan skall både du och övriga medlemmar begripa, att vad detta i sådant fall kommer att leda till, det har jag överhuvudtaget ingen aning om.

■ Jag vet även ! om, att både Yodinnan [HD] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG läser skrivna och postade inlägg på Forumet Flashback.

■ Får jag den minsta lilla chans till att kunna daska Yodinnan [ HD ] på stjärten eller knäppa JG på nosen så kommer jag inte tveka en, enda sekund, det vill säga, får jag chansen till att kunna avslöja deras tidigare involveranden i mordet på L*na Wesstr*m 2018 så kommer jag att göra sålunda oavsett om jag själv kommer att råka illa ut.

Jag har bland annat läst L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privata dagboksanteckningar, jag har träffat många av L*na Wesstr*m:s vänner och bekanta samt mycket mer därtill, detta, vilket jag helt enkelt sagt inte vågar, gå ut med i L*na Wesstr*m-tråden, dels på grund av att jag vet ! att Yodinnan [ HD ] och JG läser skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden och det andra får du själv försöka förstå.

Mvh/JM.

Men jösses så du tramsar. Om det nu var så att dina vittnen existerande på riktigt och att dom inte "vågar berätta för polisen vad dom vet" känns det ju jättesmart att skriva om dom i en tråd som JG och HD läser. 👍

Man undrar ju när det var du fick kännedom om dessa. Var det redan i början av din "karriär" här i tråden, då din benämning på LW var "Den Koreanska Kvinnan", eller lyckades du gräva fram dom i samband med att du upptäckte att "Hjärstakvinnan" (en ytterligare benämning) i själva verket var din "goda vän"?

Nä, dina "vittnen" är sannolikt lika verkliga som "The three Mållgans", bilden på JG:s bajs, eller historien om HD:s tallriksattack.

Om du nu verkligen skulle ha ert "seriöst intresse av fallet" hade du slutat tramsa sönder tråden. Misstänker att jag knappast är ensam om att finna det rätt tröttsamt att behöva scrolla förbi dina självupptagna, långrandiga inlägg. Påhitt eller gammal skåpmat, repeterat in absurdum.

Av din frustration över att inte bli betraktad som trådens centralakuktoritet att döma gissar jag att vi snart får bevittna en ny cykel av treårstrotsigt "jag hade fel, HD och JG är oskyldigast i världen, och alla som påstår något annat är dumma i huvudet".
Citera
2021-08-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

■ HD borde inte vara så svår att knäcka i förhör.

■ Tyvärr blev det så att Yodinnan [ HD ] helt enkelt sagt blev en för svår nöt för polisen att kunna knäcka.

■ Faktumet var, att vid de olika polisförhören, behandlade man Yodinnan [ HD ] som en liten hundvalp med silkeshandskar på och lät henne förtiga. Hur man överhuvudtaget kunde nöja sig med HD:s alla förtigelser är en gåta.

■ Yodinnan [ HD ], .......... Genom sina förtigelser lyckades hon med att kunna smita ut bakvägen och sedan därtill stänga igen dörren efter sig, mitt framför näsan på poliserna tillika sagt, mitt framför näsan på åklagarna.

■ Hade Peter Springare och Jonas Rydén fått mjuka upp Yodinnan [ HD ] under ett par vändor, kanske att man seden därefter åtminstone hade lyckats med att få en liten spricköppning i HD:s nöt.

■ Yodinnan [ HD:s ] tidigare förtigelser genom olika då gjorda polisförhör, talar sitt tydliga klarspråk i detta fallet.

■ Den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n ljög inte ensam, det gjorde även Yodinnan [HD] för att sålunda skydda sin mycket älskade Yodánske Riddare av Nya Hj*rsta. St*fan Davidss*n:s kamrat JG var också han sin Yodánske polare behjälplig och skyddande genom sina lögner.

■ Sotarmästaren SOA som även han fanns med i St*fan Davidss*n:s stora beskyddargäng och som också var osannfärdig med sina påstående och utsagor.

Citat Sotarmurren SOA: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/ Frågan är om SOA även hade mord i sina tankar då han vid det aktuella tillfället uttryckte sig ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-23, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men jösses så du tramsar. Om det nu var så att dina vittnen existerande på riktigt och att dom inte "vågar berätta för polisen vad dom vet" känns det ju jättesmart att skriva om dom i en tråd som JG och HD läser. 👍

Man undrar ju när det var du fick kännedom om dessa. Var det redan i början av din "karriär" här i tråden, då din benämning på LW var "Den Koreanska Kvinnan", eller lyckades du gräva fram dom i samband med att du upptäckte att "Hjärstakvinnan" (en ytterligare benämning) i själva verket var din "goda vän"?

Nä, dina "vittnen" är sannolikt lika verkliga som "The three Mållgans", bilden på JG:s bajs, eller historien om HD:s tallriksattack.

Om du nu verkligen skulle ha ert "seriöst intresse av fallet" hade du slutat tramsa sönder tråden. Misstänker att jag knappast är ensam om att finna det rätt tröttsamt att behöva scrolla förbi dina självupptagna, långrandiga inlägg. Påhitt eller gammal skåpmat, repeterat in absurdum.

Av din frustration över att inte bli betraktad som trådens centralakuktoritet att döma gissar jag att vi snart får bevittna en ny cykel av treårstrotsigt "jag hade fel, HD och JG är oskyldigast i världen, och alla som påstår något annat är dumma i huvudet".

Du har fortfarande inte svarat på frågan beträffande SDs och LWs tidigare sexuella förhållande. Med anledning av att du tidigare påstått att du är sexualpsykolog, vilket jag absolut tror på, så förväntar jag mig nu att du vill berätta åtminstone lite grann om vad du ansett om SDs och LWs tidigare samt långvariga sexuella förhållande.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-23, 10:04
Medlem
Om jag minns rätt nu, visst var det väl Backman som sa ung att: jag vet att det inte är Stefan som har mördat Lena?
Citera
2021-08-23, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilken är prioritetsordningen för reversen till HD?
Går den före eller efter bankskulder och skadestånd?

Reversen går efter bankskulder men före skadestånd.
Citera
2021-08-23, 10:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Om jag minns rätt nu, visst var det väl Backman som sa ung att: jag vet att det inte är Stefan som har mördat Lena?

Det var säkerligen ett missförstånd.
IB citerades: ”Vet att han inte är mördaren.”
IB menade med all säkerhet: Min klient säger att han vet att han inte är mördaren.

Ett utryckt citat mao.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-23 kl. 11:13.
Citera
2021-08-23, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, det behövs riktigt mycket belägg och fakta för att döma någon till mord i ett incidentmål. Det som saknas just i det målet är just belägg och fakta.

Fakta finns det, belägg är indicierna som av varierande stryka kan tala för att det är SD som är den skyldige. När man inte själv deltagit under rättegången, är det svårt att bilda sig en upfattning riktigt hur bevisningen har lagts upp av åklagarna. Jag är så färgad av allt jag läst i FUP, vilket ju inte rätten är. Det är den sk "omedelbarhetsprincipen" som gäller, dv senbart det som presenteras i rätten är det som ska beaktas och bedömas.
Däremot har jag lyssnat på förhören, om inte exakt alla, så många.

Av den direktrapportering vi fick via NA från HR- förhandlingarna, uppfattade jag det som att åklagarna hade stramat upp indicierna genom att täta till luckor av missuppfattningar och felaktighetr som TR hade gjort. De hade även stärkt delar så att indicierna blev starkare och tydligare.

I HR var det ändå tre domare som dömde förutom två nämndemän (?), vilket ju gör en sådan förhandling säkrareän TR. De är insatta i hur den komplexa indiciebevisningen fungerar och vad som krävs, även om det förstås alltid är människor som dömer. Det är inte ett starkt case, det kan jag hålla med om. Men jag tvivlar inte en sekund på att det är rätt man som dömdes.

Citat:
Apropå varför SD ljugit i vissa sammanhang då måste man ta i beaktande hur åkl försökt lägga upp bevisningen.
Åkl påstår bland annat att SD en natt ringt till polisen och berättat om tre skumma typer i skogen. Åker tillbaka till platsen med pannlampa och träffar polismännen.
Träffat en granne som rastar sin hund mitt i natten. Småpratat med grannen och samtidigt mitt i alltihopa planerat ett mord och ville mörda LW samma natt !!! Vilket är totalt befängt.
Sen när har man börjat kontakta polisen och bemöta dem och efteråt åka iväg och slå ihjäl sin flickvän?!
Det är en del av åkl motivering för överklagan till HR.

Den 11-12 maj fanns även med i TR:s förhandling.
Jag vet att det är flera i tråden som tvivlar på at den natten skulle varit en tilltänkt mordnatt, vilket jag i viss mån kan förstå. Samtidigt är det många underligheter där, som att mobilen inte var med, att SD i förhör har hur många versioner som helst om han hade kontakt med Lena eller inte och om han hade barn hemma eller inte. Eftersom Lena blev mördad i närområdet bara 48 timmar senare, sticker den kvällen ut också. Grannen träffade han på sent, så ett ev mord skulle nog ha inträffat innan dess. Jag tror inte hellr att han tänkt sig att polsien skulle komma dit när han ringde, utan fick avstyra sin planer. Det är min tro.

Citat:
Resten av bevisningen har ingen bättre kvalitet än den här biten.
En sån bevisföring provocerar att den misstänkte går i försvarsposition och inte berättar hela sanningen.

Där tror vi helt olika. Jag har svårt att se att en oskyldig ljuger i tre år. Även nya versioner i rättssalen. Särskilt om man ser att man blivit överbevisad vid några allvarliga lögner.

Jag skulle också säga att det inte är sannolikt att man går till en sådan ytterligeht i sina lögner, att man dra helt osannolika hitsorier om "litervis med blod i ansiketet", sadelsex och sex överallt i hela huset då Lena kan ha blött ner exakt var som helst. Även att involvera sin fru i de här lögnerna som i sin tur försöker (liksom du själv) till andra i omgiviningen. Det är inte en vanlig lögnare som gör dt här, utan en lögnare som har slipat på sitt sätt att bedra människor under åratal. Det säger en del om den personen och hans trovärdighet.

Citat:
Om det är så här att SD är GM varför skulle han vända på kroppen och leta i LWs ficka?
Han skulle rimligtvis veta i förväg i vilken ficka LW brukar lägga telefonen.
Det är ingenting att leta efter eller vända kroppen för.
Dagens mobiltelefoner är ganska stora och det finns ingen anledning att vända ut och in en ficka för att leta efter luren!
Om det ligger inte till på det viset att GM letade faktiskt efter nåt annat än telefonen.
Det knappast nån motiv för SD att logga in på LWs mejl konto fem på morgonen.
Framförallt att ta den stora risken att befinna sig i LWs lägenhet 5 på morgonen och logga in på hennes mejl konto från hennes hemdatorn som åkl påstår.
Utan att väcka barnet eller bli upptäckt av grannarna.
Logga in på mejl kontot för att ta bort vad ?
Vad är det för super viktig mejl som behöver tas bort ?!
Det finns hur många luckor som helst i bevisningen.

Ja, det kanske faktiskt var så att han visste i ficka mobilen fanns. Det mesta av våldet har skett med huvudet i riktning mot stammen och mot Gunnebostänslet på låg höjd. Det får mig att tro att det var så hon föll mot marken. Hon kan alltså ha fallit så att den fickan låg under hennes kropp.

Men forsensikern kunde inte avgöra huruvida den andra fickan varit öppen eller inte under våldet, då det var på den sidan (höger) som hon låg. Det hade runnit blod och kroppvätskor och även fukt från marken hade påverkat så att den inte var ren.

Vi vet alltså inte om gm hade kollat i båda fickorna.

A 145/232

"De båda sidofickorna på fleecetröjan vad vid undersökningen öppna
Den vänstra sidofickans innertyg, den som var belägen överst på kroppen (i
anträffningspositionen), gav intrycket om att vara "renare" än övriga tröjan, se nedan
bild 14. Tröjan uppvisade en fläckvis jämn smutsig/blodig yta över hela den i luften
friliggande delen. Innertyget på den vänstra fickan är förhållandevis ren. Detta
förhållande tyder på att fickan varit stängd vid tidpunkt när smuts/blod i övrigt hamnat
på tröjan. Att den nu, vid undersökningen, var öppen kan tyda på att fickan öppnats efter
att kroppen utsatts för våld och hamnat på platsen.

Även den högra sidofickan var helt öppen. Denna ficka låg mot marken och var
besudlad av blod, kroppsvätska och fukt från marken. Det går här inte att avgöra om den
varit öppen vid händelsen som föranlett kroppens skador och död.
Fleecetröjans och kjolens fickor var tomma, dvs några föremål anträffades inte i
kläderna.
"

Men när hon hittades låg hon med fötterna åt stammens håll och jackan/tröjan låg i ett spänt läge så att ena armen låg i en konstig position med rak vinkel ut från axeln medan handen låg i baken pga av att tyget spände.

Det mest logiska är att mobilen är i den högra fickan om man är högerhänt? Lite underligt är det ju att hon hittas på höger sida sedan, men möjligen kan han

Jag tänker kanske att du har rätt här ändå, att han kan ha kollat bägge fickorna?

I stressen och mörkret kanske det inte var givet i vilken ficka han skulle leta, och möjligen flyttade han kroppen för att ta av henne den omlottring som daknas. den satt på vänster pekfinger:

https://www.bildtagg.se/bild/lu5ytlattsnl4glt130f55ud

Här kan man se på en översiktsbild hur mörkt det är bakom planket. Gatulyktan är riktad ut mot gatan och gav förmodligen ingen vägledning därifrån.

På Rättarevägen kan man se att det finns gatubelysnng, men de ser inte heller ut att täcka området bakom planket särskilt väl:

https://www.google.se/maps/@59.2890724,15.1860205,3a,35.3y,207.74h,84.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1srSAulHFgYypqKP2f8wuyZQ!2e0!7i1 3312!8i6656
Citera
2021-08-23, 10:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag förstår inte tjaffset.
HD ville absolut att huset skulle finnas kvar,
Stefan kunde inte lösa ut henne från huset, så de gjorde upp en deal med hennes föräldrar och Stefan blev försatt i skuld till HD genom det.
HD var mycket angelägen om att huset skulle finnas kvar för flickornas skull, de hade växt upp där blablabla

Tjafset för mig handlar om att visa hur man drar slutsatser och varifrån man fått det.

HD verkar ha velat ha huset kvar, det är ju inte det det hanslar om.

Hur vet vi att HDs föräldrar är med på en deal här t ex?
Varifrån kommer det?

Jag har ännu inte sett något bevis för att det är HD som fixar att huset förblir kvar.
För mig ser det ut som att det är en gissning/spekulation.

Inte fakta.
Citera
2021-08-23, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var säkerligen ett missförstånd.
IB citerades: ”Vet att han inte är mördaren.”
IB menade med all säkerhet: Min klient säger att han vet att han inte mördaren.

Ett utryckt citat mao.

Det rättades till i NA senare.
Det var alltså en felskrivning.
Citera
2021-08-23, 11:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det rättades till i NA senare.
Det var alltså en felskrivning.

Tack.
Jag var var inte säker på om man fick läsa artikeln för att förstå, och jag kom inte heller ihåg hur det hanterades av NA, men då är det utrett!
Citera
2021-08-23, 12:16
Medlem
Jag undrar om FU gällande Ice of Queen /NurseHax kan begäras öppnas igen för att hon var så medicinpåverkad vid förhören? Hon svarade smack, vet inte, minns inte eller inga kommentarer på frågor under förhören då även jävig satt i medlyssning.

Idag ser Hax ut att vara frisk som en nötkärna. Kanske minnet fungerar igen och hon kan skilja på planterat och upplevt?

Har någon tagit plats efter Steffe och Fiskegubben? Hur var/är det med Kocko C?
Citera
2021-08-23, 12:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag undrar om FU gällande Ice of Queen /NurseHax kan begäras öppnas igen för att hon var så medicinpåverkad vid förhören? Hon svarade smack, vet inte, minns inte eller inga kommentarer på frågor under förhören då även jävig satt i medlyssning.

Idag ser Hax ut att vara frisk som en nötkärna. Kanske minnet fungerar igen och hon kan skilja på planterat och upplevt?

Har någon tagit plats efter Steffe och Fiskegubben? Hur var/är det med Kocko C?
Det skulle också vara intressant att veta om HD jobbar igen eller om hon är sjukskriven som hon ofta brukar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in