2021-08-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag förstår inte tjaffset.
HD ville absolut att huset skulle finnas kvar,
Stefan kunde inte lösa ut henne från huset, så de gjorde upp en deal med hennes föräldrar och Stefan blev försatt i skuld till HD genom det.
HD var mycket angelägen om att huset skulle finnas kvar för flickornas skull, de hade växt upp där blablabla

Vore kanske förståeligt om barnen var små, men nu är de väl 15 resp 17 och 17- åringen ska plugga 1 år i USA. De bryr sig knappast om barndomshemmet längre? Kanske har jag fel. Önskan är nog främst HDs egen, gissar jag. Bor HD där nu? Har hon sålt lägenheten?
Citera
2021-08-23, 00:15
Medlem
Citat:
Allra sämst var C, det var nåwgot av det tråkigaste mest patetiska jag genomlevt att lyssna på hans sävliga långsamma bortförklaringar om hur man ska ha i åtanke att det skulle möjligtvis troligast kunna vara som så att det blabla.. sövande. Så urbota dumt att jag blev förbannad, men knöt handen i fickan.
Det är jäkligt synd att inte hela rättegångspromemorierna och försvarstal spelas in. Det skulle vara otroligt bra, styrka samt få fram sanningen och allt dumt trams som möjligen skulle kunna ha hänt om nu inte det vore så att Stefan inte skulle hunnit ta sig mellan brottsplatsen och hemmet samt gjort sig av med eventuellt mordvapen och hunnit tvätta av blod och sanerat, samtidigt som han hade lite måsten, tvättade, klippte gräset, vattnade gräset, det är inte rimligt att han skulle hunnit.
Värst var när han påstod att detinte gick att säkra att det var just Lenas skrik som hördes, för varför hörde ingen annan det? Det skulle varit ett skrik som pågick i flera minuter och så längekan ingen människa skrika, så det faller på sin egen orimlighet. Varför skulle de på andra sidan motorvägen hört Kenas dödsskrik ochinte de som bodde närmre?
Han, CO, är ta mig fan dum i huvudet.

Just detta med skriken tyckte jag också var korkat. Som om han inte begrep hur ett bullerplank fungerar.
Citera
2021-08-23, 00:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Allra sämst var C, det var nåwgot av det tråkigaste mest patetiska jag genomlevt att lyssna på hans sävliga långsamma bortförklaringar om hur man ska ha i åtanke att det skulle möjligtvis troligast kunna vara som så att det blabla.. sövande. Så urbota dumt att jag blev förbannad, men knöt handen i fickan.
Det är jäkligt synd att inte hela rättegångspromemorierna och försvarstal spelas in. Det skulle vara otroligt bra, styrka samt få fram sanningen och allt dumt trams som möjligen skulle kunna ha hänt om nu inte det vore så att Stefan inte skulle hunnit ta sig mellan brottsplatsen och hemmet samt gjort sig av med eventuellt mordvapen och hunnit tvätta av blod och sanerat, samtidigt som han hade lite måsten, tvättade, klippte gräset, vattnade gräset, det är inte rimligt att han skulle hunnit.
Värst var när han påstod att detinte gick att säkra att det var just Lenas skrik som hördes, för varför hörde ingen annan det? Det skulle varit ett skrik som pågick i flera minuter och så längekan ingen människa skrika, så det faller på sin egen orimlighet. Varför skulle de på andra sidan motorvägen hört Kenas dödsskrik ochinte de som bodde närmre?
Han, CO, är ta mig fan dum i huvudet.

Vilken jävulsk tur att ”skrikvittnena” inte bara gav sej ut för att kolla, utan även ringde polisen.
Så blev det åtminstone den utdelning av samtalet att det finns dokumenterat. Åtgärdat blev det ju inte, skamligt nog.
Citera
2021-08-23, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vilken jävulsk tur att ”skrikvittnena” inte bara gav sej ut för att kolla, utan även ringde polisen.
Så blev det åtminstone den utdelning av samtalet att det finns dokumenterat. Åtgärdat blev det ju inte, skamligt nog.

Dom ringde även ytterligare en gång eftersom ingen från polisen hörde av sig!
Citera
2021-08-23, 01:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom ringde även ytterligare en gång eftersom ingen från polisen hörde av sig!

Ja, det är rent makalöst vilka luckor det funnits i utredningen.
Citera
2021-08-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ja, det är rent makalöst vilka luckor det funnits i utredningen.

Ja, mordet skulle kunnat fått en snabb lösning. Vilken dundertabbe!!!

Polisen kanske tänkte "säkert dårfinken som ringde om Mållgans - gäller samma område".
Senast redigerad av Remark 2021-08-23 kl. 01:58.
Citera
2021-08-23, 01:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, mordet skulle kunnat fått en snabb lösning. DÅ hade inte brist på bevis uppstått. Vilken dundertabbe!!!

Polisen kanske tänkte "säkert dårfinken som ringde om Mållgans - gäller samma område".

Tur att dom skärpte till sej och krattade runt brottsplatsen X antal månader senare… 😖
Citera
2021-08-23, 06:56
Avslutad
Citat:
Ja, mordet skulle kunnat fått en snabb lösning. Vilken dundertabbe!!!

Ja, antagligen den där viktigpettern med stor ficklampa som ser faror.. inget att bry sig om. Ett orginal som söker uppmärksamhet, ringde häromkvällen, rikspucko.
Citera
2021-08-23, 06:57
Avslutad
Citat:
Tur att dom skärpte till sej och krattade runt brottsplatsen X antal månader senare… 😖
Kanon att polisen tog itu med Lenas digitala spår efter 1 År!
Citera
2021-08-23, 07:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Bankskulder går före skadestånd har jag för mej, men LWs familj kan ansöka om att skadeståndet betalas ut av Brottsofferfonden.
Vilken är prioritetsordningen för reversen till HD?
Går den före eller efter bankskulder och skadestånd?
Citera
2021-08-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, antagligen den där viktigpettern med stor ficklampa som ser faror.. inget att bry sig om. Ett orginal som söker uppmärksamhet, ringde häromkvällen, rikspucko.

Det var kvinnan i sällskapet som ringde ang skriken...
Citera
2021-08-23, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var kvinnan i sällskapet som ringde ang skriken...
Jag var ironisk...
Polisen i Örebro verkar inte sköta sitt jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in