2021-08-20, 01:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Okej, det är ett okänt fenomen för dig att män glatt bjuder på sprit i förhoppning om att det ska resultera i ligg. Det är ett okänt fenom för dig att många män sexuellt utnyttjat fulla kvinnor.

Har du någon sorts statistik att hänvisa till som pekar på att kvinnor som dricker gratis/super sig fulla på mäns bekostnad är barnlösa singlar i 30-40 års åldern?

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Sedan har kvinnorna självklart ett ansvar men faktum kvarstår, vissa män är gränslösa i sin jakt på sex.

Är det därför dom är barnlösa singlar? För att dom inte vill ha sex?
Citera
2021-08-20, 01:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Dom orsaker du nämner kanske stämmer på en del, men andra tänkbara orsaker är att dom vet att många män är svin, och att dom inte känner att dom träffat rätt, och hellre är ensamma än lägger tid på män dom inte känner för.

Många av de barnlösa singelkvinnorna mellan 30-40 år har helt uppenbart orealistiska förväntningar på hur män ska vara, se ut och uppträda. Kvinnorna har ofta inte heller mycket annat att erbjuda än sitt utseende som blir sämre med åren.

Deras vikt tenderar tyvärr också att öka med åren, hur sexigt och attraktivt är det på en skala från 1-10? De män som finner detta intressant lär ju inte vara jättemånga?

Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Många kvinnor drabbas av psykisk ohälsa, t.ex. utbrändhet, pga av att arbetsmiljön och stressen från arbetsliv är väldigt hög. Är man utbränd eller deprimerad så orkar man nog inte lägga energi på att leta partner. Utbränd=utmattningsdepression.

Du menar alltså att kvinnor tål stress sämre än män? Det återspeglas väl i statistiken över sjukskrivningar? Kan allt detta vara roten till det onda, dvs att många kvinnor i 30-40 år åldern är barnlösa singlar?
Citera
2021-08-20, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Många av de barnlösa singelkvinnorna mellan 30-40 år har helt uppenbart orealistiska förväntningar på hur män ska vara, se ut och uppträda. Kvinnorna har ofta inte heller mycket annat att erbjuda än sitt utseende som blir sämre med åren.

Deras vikt tenderar tyvärr också att öka med åren, hur sexigt och attraktivt är det på en skala från 1-10? De män som finner detta intressant lär ju inte vara jättemånga?

Du menar alltså att kvinnor tål stress sämre än män? Det återspeglas väl i statistiken över sjukskrivningar? Kan allt detta vara roten till det onda, dvs att många kvinnor i 30-40 år åldern är barnlösa singlar?
Du kan ha rätt i att många barnlösa singelkvinnor har uppenbart orealistiska förväntningar. Beror ju på vad man värdesätter och vad som är viktigt, osv. Kan instämma i att kvinnors utseende blir sämre med åren, oftast, men det samma gäller väl oftast också män, antagligen i lika hög grad.

Viktökning gäller nog män också. Personligen tycker jag överviktiga och feta kvinnor är avtändande och ointressanta, men det finns ju män som gillar feta kvinnor, antagligen inte så många dock.

Män och kvinnor tål nog stress ungefär lika bra i grunden, men kvinnor (som grupp) utsätts nog eller utsätter sig själva, för mer stress än män. Kvinnoyrken som vård, skola, omsorg, det blir mer psykologisk stress som är svår att släppa, det blir mycket mer insyn i andra mänskors liv och lidande och man ser systemets fula och dåliga sidor tydligare, vilket antagligen bidrar till känsla av ökad stress eller maktlöshet.
När det gäller kvinnor som har barn så är det ju en klart ökad stressfaktor också och kvinnor brukar vanligtvis ta mycket större ansvar för barn och även anhöriga och män är lite mer åt hållet att dom känner sig befriade från det.

Det finns mycket annat som är roten till det onda. Tror inte singelkvinnor utgör någon särskilt stor del.
Citera
2021-08-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Framför allt så ligger det i människans natur att rationalisera. Vilken vettig människa skulle gå omkring och säga "Nä, jag klarar inte av det här med barn och förhållanden, så det är lika bra att jag är en gammal nucka"?
Nej så är det förstås - men jag känner mig rätt tveksam till att någon kommer nå någon framgång med dejtandet, om det nu är någons ambition, om de går runt och ljuger för sig själva istället för att ta itu med grundproblemen (de med otrygg anknytning verkar ju vara rätt extremt överrepresenterade bland de med relationsproblem t.ex)

Citat:

Både för sin egen och andras skull så väljer man nog att se det som aktivt livsval, som man valt för att man mår bra av det.
Och varför inte? Man har sin lott i livet, så varför inte acceptera den?
Man får nog ta andra människors utsagor om sig själva med en nypa salt.
Men vänta nu ena stunden ska man altså ljuga för sig själv för sen acceptera sin lott i livet på bs-grunder? Jag tror ej båda dessa saker är möjligt samtidigt.
Citera
2021-08-20, 13:06
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du någon sorts statistik att hänvisa till som pekar på att kvinnor som dricker gratis/super sig fulla på mäns bekostnad är barnlösa singlar i 30-40 års åldern?

Är det därför dom är barnlösa singlar? För att dom inte vill ha sex?

Min och Mertillens dialog grundas i inlägg 75, som Mertillen inte fattade, så om du har några frågor så läser du inlägg 75 och ställer frågor som grundas på det som är skrivet i det inlägget.
Citera
2021-08-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Nej så är det förstås - men jag känner mig rätt tveksam till att någon kommer nå någon framgång med dejtandet, om det nu är någons ambition, om de går runt och ljuger för sig själva istället för att ta itu med grundproblemen (de med otrygg anknytning verkar ju vara rätt extremt överrepresenterade bland de med relationsproblem t.ex)

Men vänta nu ena stunden ska man altså ljuga för sig själv för sen acceptera sin lott i livet på bs-grunder? Jag tror ej båda dessa saker är möjligt samtidigt.
Nåja, psykologer gillar ju att tjata om den där anknytningsteorin in absurdum, handlar nog lika mycket om medfödd känslighet osv, än att gnälla på föräldrar hit och dit. Barn till knarkare och liknande som borde ha dålig anknytning klarar sig ofta bra och skaffar många partners och ungar. Medan moderna samhället verkar få fler som isolerar sig och inte skapar några djupare förhållanden.. Även de som kastar sig in i förhållanden efter förhållanden påstås ju ha "felaktig" anknytning och "klängiga".
Citera
2021-08-23, 07:27
Medlem
Inget större fel - det är bidragsmöjligheterna ink VAB o Bostadsbidrag som är felet

OM jag har fel - hur ser livet ut för singelmamz/frånskilda kvinnor med barn i andra länder
Citera
2021-08-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nåja, psykologer gillar ju att tjata om den där anknytningsteorin in absurdum, handlar nog lika mycket om medfödd känslighet osv, än att gnälla på föräldrar hit och dit. Barn till knarkare och liknande som borde ha dålig anknytning klarar sig ofta bra och skaffar många partners och ungar. Medan moderna samhället verkar få fler som isolerar sig och inte skapar några djupare förhållanden.. Även de som kastar sig in i förhållanden efter förhållanden påstås ju ha "felaktig" anknytning och "klängiga".

Jo, så klart förklaras nog en stor del av det med vilka förutsättningar man föds med rent genetiskt förstås. Barn till knarkare behöver ej av någon slags automatik få otrygg anknytning, men ser man på det rent statistiskt så kommer ju chansen för dem att vara högre än för någon som växer upp i ett tryggt hem med två vettiga och närvarande föräldrar.
Citera
2021-08-23, 10:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Står inte ut med tanken att vara någons flickvän. Att umgås med honom och folk bara japp där är hans flickvän. Och att inte kunna göra vad jag vill.
Dessutom vill jag ha bra sex
Citera
2021-08-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Står inte ut med tanken att vara någons flickvän. Att umgås med honom och folk bara japp där är hans flickvän. Och att inte kunna göra vad jag vill.
Dessutom vill jag ha bra sex

Kan du inte ha bra sex om du är "någons flickvän"?
Citera
2021-08-23, 11:24
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Kan du inte ha bra sex om du är "någons flickvän"?
De jag träffat som velat vara ihop har inte varit så himla bra på sex. De har inte varit så kåta av sig eller velat veta vad jag gillar. Utan mer att man gör på "det vanliga sättet".
Det är även så att jag får vara väldigt inställsam för att min personlighet ska passa dem, och det är inte alltid så givande för mig.
Citera
2021-08-23, 11:26
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Trådar på FB ger en insikten att:

En kvinna i 30-års åldern som har barn och är singel är det fel på.

En kvinna i 30-års åldern som inte har barn och är singel är det också fel på.

Japp, bara att välja grupp du tillhör i. Man får inte lämna blankröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in