Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kolla BRÅ.

Nej, inte kolla BRÅ. Du har hävdat att svenskar och invandrare begår våldtäkt i lika stor utsträckning. Det är ett häpnadsväckande påstående som inte ens de mest inbitna invadringsfanatikerna hävdar. Du får vara beredd att försvara detta med konkret fakta. Eller be om ursäkt för att du hävdar saker du inte kan styrka. Du väljer själv.
Citera
2021-08-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nej, inte kolla BRÅ. Du har hävdat att svenskar och invandrare begår våldtäkt i lika stor utsträckning. Det är ett häpnadsväckande påstående som inte ens de mest inbitna invadringsfanatikerna hävdar. Du får vara beredd att försvara detta med konkret fakta. Eller be om ursäkt för att du hävdar saker du inte kan styrka. Du väljer själv.

Läs igen, det har jag inte alls hävdat, utan jag har just förklarat för dig noggrant, att det KAN MAN INTE VETA.
idiot.
Citera
2021-08-22, 22:43
Medlem
Citat:
Läs igen, det har jag inte alls hävdat, utan jag har just förklarat för dig noggrant, att det KAN MAN INTE VETA.
idiot.

Lol så arg och bitter kärring du är. Jag frågade om du hävdade att svenskar och invandrare begår våldtäkter i lika stor utsträckning och du svarade ”precis”, och därefter hänvisade du löst till BRÅ när jag frågade efter konkreta bevis.

Sen insåg du att du gjorde fel, men istället för att som en vanlig människa be om ursäkt så gick du full-MENS på mig.
Citera
2021-08-22, 22:46
Medlem
Citat:
Precis.
Man anmäler i betydligt högre grad våldtäkter som begås av främlingar och invandare och våldtäkter som är s.k. överfallsvåldtäkt, någon hoppar på dig i en mörk park.
Däremot våldtäkter som begås av nära och kära, pojkvänner, vänner eller grannen anmäls i betydligt mindre grad.
men det gör fortsatt inte att man vet exakt hur det fördelar sig, eller hur, eftersom mörkertalen för våldtäkt är så stort.

Enligt NTU så är det ca 36 000 per år, och endast ett par tusen ( du får kolla själv) anmäls.
av dessa är det ett extremt stort antal som inte går vidare ( för man får inte tag i förövaren eller bevisläget är för dåligt eller ord står mot ord etc) Sen av den ytterst lilla klick som återstår är det ännu färre som väl blir dömda, nått hundratal.

Så ja, man har inte en susning över helhetsbilden.
Men, att säga att dömda våldtäktmän domineras av invandrare är fullt korrekt.

Det fetade gäller för invandrare också va? Vilket torde rendera invandrare till mer våldtäktsbenägna än vita svenskar.
Citera
2021-08-22, 22:51
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Är våldtäkt något "systematiskt"?
Svar ja, det är ett konsekvent upprepat skeende år efter år efter år i samhället.

hur många % av alla människor tror du är våldtäktsmän?

Och för din info, jag har aldrig lag påståendet att invandrade män INTE skulle vara överrepresenterade inom dömd kriminalitet i Sverige, förmodligen även dömda sexbrott. Men, dömda (och därmed statistikförda) är inte alla fall, och just våldtäkt har extremt låga uppklaringssiffror, så går faktiskt inte påstå det du påstår.
Ingen fantasi, utan att förhålla sig till sanningen om vad man faktiskt vet och inte vet.

Och där kom trollspöt fram när det var ett ämne som inte passade din världsbild. "Amen alla oanmälda fall då?! Det bara måste vara elaka vita män som begår dom!"

Skall vi börja gissa nu? Är det okay även i den envisa myten om det så kallade lönegapet? Där används ju trollspöt lika flitigt. "Åhå en kvinnlig undersköterska tjänar mindre än en manlig byggnadsarbetare!? Diskriminering!"
Citera
2021-08-22, 23:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Nej. Teknikern verkar smart nog för att göra andra avancerade sysslor, annars skulle han inte vara teknikern. Barnmorskan kanske kan jobba med att samla ägg i ett hönshus, hon har ju pluggat i 4 år för att lära sig att inte tappa känsliga saker i golvet.
Som liknelse kan jag flika in att jag kan inte bara fixa gamingdatorer som har lägre FPS än dom borde, utan jag kan givetvis fixa vilken dator som helst. Precis som teknikern som kan laga mer eller mindre vilken pryl som helst eftersom till syvende og sidst så handlar det ändå bara om elektronik och mekanik. Kablar och kuggar.

Det är inte män som sätter "kvinnors" löner inom offentlig sektor. Det är vi som folk som har gjort det. Politik handlar alltid om att ställa grupper mot varandra, och nu har vi valt att istället för att stänga dörren och städa upp i vårt eget kök innan vi börjar ha soppkök för hela världen, så har vi valt att först ha soppkök och hoppas att personalen orkar städa köket efteråt.

Om DO ska vara någon slags domare så kan vi konstatera att i Sverige så existerar inget lönegap mellan könen givet att allting annat är lika. 2
Citera
2021-08-22, 23:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Så oväntat att Riks (mediekanal för och av SD) anser att feminister "rasar".
Själv, som feminist , har jag inte hört något "raseri" alls om detta program eller! faktumet att ja där finns biologiska skillnader mellan könen.

Ingen jävla feminist har nånsin påstått att där inte skulle finnas biologiska skillnader, men "vissa" gillar ju nu att försöka vinkla det som OM feminister skulle tycka så.

Fakta är att ja det finns biologiska skillnader men!
dessa är inte så polariserande eller enorma som "vissa" vill ha det till, som därför går att hänvisa till då man ex. försöker tvinga kvinnor att arbeta gratis eller avstå sex.
utan könen är betydligt mer lika, med ungefär samma behov av självständighet, frihet, egen sexualitet etc etc.
Vetefan om du har rätt där faktiskt. Skulle nog säga att det är ganska stora skillnader mellan män och kvinnor generellt. Brottsstatistiken talar för detta. Vart många arbetar en annan. Likadant gällande kontakt med andra människor. Kvinnor är i mycket högre grad vårdande och ser om sin omgiving medan män i gemen kör på med jobbet även om han naturligtvis också värnar familjen. Det är såklart en generalisering men att vi skulle vara lika är en osanning. Tror nog det är tur också att det är så. Om män och kvinnor hade varit likartade hade evolutionen satts ur spel, vi är olika av en anledning.
Citera
2021-08-23, 00:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Ja, "vi lever så". Det kunde människorna under kommunismen i Sovjetunionen också säga. Min poäng är att feminismen i grunden bygger på tysk idealism, en filosofisk strömning under 1700-1800-talet, som senare har slagits ihop med marxistiska idéer på senare tid. Det är idéer som bygger på falska premisser om jämlikhet och jämställdhet.

Kvinnor kan föda barn i koma, så svår har kvinnors uppgift i livet varit.

https://www.irishtimes.com/news/woman-in-coma-gives-birth-to-baby-boy-1.35529

Jag tror dessutom att människans uppgift är viktigare än endast fortplantning, men om du i dagens moderna samhälle vill reducera din existens till att endast göra barn, får du göra det. Jag som man ser inte det som min främsta uppgift i livet.

Din jävla idiot, kvinnor kan inte föda barn i koma utan hjälp utifrån. För övrigt tycker jag att du visar vilken nivå du befinner dig på när du skriver sånt trams. Tillbaka till sandlådan, verkar vara där du platsar.

Och, vad du ser som din uppgift i livet är fullständigt ointressant, vi diskuterade vad som var viktigt, och det är viktigt att människor förökar sig.
Citera
2021-08-23, 00:14
Medlem
Feminismen existerar inte längre. De som kallar sig feminister i dagens Sverige är kvinnor som går med högklackade skor, som spacklar sitt ansikte dagligen, som har överklass löner, är elaka och trycker ner andra kvinnor. Dessa feminism kvinnorna trycker ner andra kvinnor. Dessa feminism kvinnor är lika elaka som män med makt och de bedriver hierarkier. Som sagt den riktiga feminismen existerar inte längre.
Det är samma sak med kvinnodagen den 8 mars, den firas utav journalister och chefer och alla andra kvinnor med makt som bedriver hierarkier.
Det går inte att vara, varken feminist eller fira kvinnodagen den 8 mars i Sverige eller världen längre. Då överklassens kvinnor inte vill dela jämlikt mellan kvinnor. Dessa överklass kvinnorna jämför sig enbart med överklass kvinnor och männen. Som sagt det enda de vill är att ha makt och bedriva hierarkier. Så både feminismen och kvinnodagen den 8 mars är begravda och döda, då dess betydelse har förstörts utav överklassen.
Citera
2021-08-23, 00:21
Medlem
Feminismen existerar inte längre. De som kallar sig feminister i dagens Sverige är kvinnor som går med högklackade skor, som spacklar sitt ansikte dagligen, som har överklass löner, är elaka och trycker ner andra kvinnor. Dessa feminism kvinnorna trycker ner andra kvinnor. Dessa feminism kvinnor är lika elaka som män med makt och de bedriver hierarkier. Som sagt den riktiga feminismen existerar inte längre.
Det är samma sak med kvinnodagen den 8 mars, den firas utav journalister och chefer och alla andra kvinnor med makt som bedriver hierarkier.
Det går inte att vara, varken feminist eller fira kvinnodagen den 8 mars i Sverige eller världen längre. Då överklassens kvinnor inte vill dela jämlikt mellan kvinnor. Dessa överklass kvinnorna jämför sig enbart med överklass kvinnor och männen. Som sagt det enda de vill är att ha makt och bedriva hierarkier. Så både feminismen och kvinnodagen den 8 mars är begravda och döda, då dess betydelse har förstörts utav överklassen.
Citera
2021-08-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Varför tror du för det första att jag skrev "i pengar" och för det andra att jag skrev att det var förenklat.

För det tredje tar vården betydligt mer betalt (i skattepengar) än de hundringar vi betalar vid vårdbesök.

Men fortfarande så är det så att offentlig sektor finansieras genom skattepengar till skillnad mot privat sektor.

Du antydde ju ganska kraftigt att vården inte bidrar ekonomiskt till samhället utan bara kostar i och med att du som "en av deras arbetsgivare" anser dig inte fått en spänn i från vården. Dvs du tycker bara att den kostar oss skattebetalare pengar. Vilket är helt befängt, utan vård finns en ganska stor chans att du inte ens hade överlevt ditt första år.
Citera
2021-08-23, 02:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ge mig en enda viktig uppfinning eller landvinning som någon kvinna någonsin gjort, så får du fram undantaget/undantagen som bekräftar regeln....
Det finns en som jag spontant kommer på, och den är sjukt viktig för det är tack vare den som vi fick fungerande WiFi, Bluetooth och alla andra varianter som vi har idag; Frekvenshoppning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in