Citat:
Ursprungligen postat av
TrazanSatansson
Nej. Teknikern verkar smart nog för att göra andra avancerade sysslor, annars skulle han inte vara teknikern. Barnmorskan kanske kan jobba med att samla ägg i ett hönshus, hon har ju pluggat i 4 år för att lära sig att inte tappa känsliga saker i golvet.
Som liknelse kan jag flika in att jag kan inte bara fixa gamingdatorer som har lägre FPS än dom borde, utan jag kan givetvis fixa vilken dator som helst. Precis som teknikern som kan laga mer eller mindre vilken pryl som helst eftersom till syvende og sidst så handlar det ändå bara om elektronik och mekanik. Kablar och kuggar.
Det är inte män som sätter "kvinnors" löner inom offentlig sektor. Det är vi som folk som har gjort det. Politik handlar alltid om att ställa grupper mot varandra, och nu har vi valt att istället för att stänga dörren och städa upp i vårt eget kök innan vi börjar ha soppkök för hela världen, så har vi valt att först ha soppkök och hoppas att personalen orkar städa köket efteråt.
Om DO ska vara någon slags domare så kan vi konstatera att i Sverige så existerar inget lönegap mellan könen givet att allting annat är lika. 2