Det känns väldigt 2010. Jag jobbar med husdjur och kravet på att man ska hålla sig till könsneutrala pronomen är numera ett faktum. Skitjobbigt att hålla reda på, tidigare kunde jag ta en titt på jycken och veta, nu måste jag memorera efter ägarnas tycke och riskera att göra dom sura om jag säger fel. Hundarna verkar skita i det.
Ja, varför skulle du inte mena det? Ni är ju meningsfränder, den åsikten fanns ju även i Sverige tills för 100 år sen. Men du tyckte väl att ordningen och välståndet som fanns i Sverige då också var att föredra. Du vet, det gamla fattig-Sverige där inga kvinnor fick vara med och bestämma, då var det ordning och välstånd i landet.
Välstånd i landet? Har du läst någon historia överhuvudtaget?
Det var inte välstånd i landet!
Precis.
Man anmäler i betydligt högre grad våldtäkter som begås av främlingar och invandare och våldtäkter som är s.k. överfallsvåldtäkt, någon hoppar på dig i en mörk park.
Däremot våldtäkter som begås av nära och kära, pojkvänner, vänner eller grannen anmäls i betydligt mindre grad.
men det gör fortsatt inte att man vet exakt hur det fördelar sig, eller hur, eftersom mörkertalen för våldtäkt är så stort.
Enligt NTU så är det ca 36 000 per år, och endast ett par tusen ( du får kolla själv) anmäls.
av dessa är det ett extremt stort antal som inte går vidare ( för man får inte tag i förövaren eller bevisläget är för dåligt eller ord står mot ord etc) Sen av den ytterst lilla klick som återstår är det ännu färre som väl blir dömda, nått hundratal.
Så ja, man har inte en susning över helhetsbilden.
Men, att säga att dömda våldtäktmän domineras av invandrare är fullt korrekt.
Här behöver dock slängas in att alla våldtäkter som begås inom hederskultur och inom muslimsk kultur inte heller anmäls. Det är nog safe to say att statistiken talar för hur det faktiskt ser ut även om nu inte siffrorna stämmer exakt.
Och du har fått bevis för detta.
Att någonting är "strukturellt" betyder att det upprepas systematiskt, inte att det krävs ett visst antal.
nära 6000 upptäckta fall av 750 000 är fullt tillräckligt.
Så lägg ner tramset som sagt.
Får jag bjuda på en räkneövning?
Om vi utgår från att Medlingsinstitutets siffror om 0,5% av löntagarna lönediskrimerats fortfarande gäller (dvs 99,5% inte utsatts för någon lönediskriminering alls) - hur stor behöver då diskrimineringen vara i de 0,5% av fallen för att det i sin tur ska förklara hela den oförklarade löneskillnaden på 4%?
Även om diskrimineringen vore så stor att kvinnorna inte fick någon lön alls på dessa arbetsplatser så skulle det bara förklara 0,5 procentenheter av lönegapet (under antagandet att genomsnittslönen för männen på de diskriminerande arbetsplatserna är lika stor som i samhället i övrigt).
Lite höftat skulle kvinnorna indessa fall behöva vara slavar som arbetar helt utan ersättning medan männen får åtta gånger så hög lön som genomsnittsarbetaren för att detta skulle förklara gapet.
Det låter nästan lite orimligt, och som något DO (och media) borde fått nys om.
Här behöver dock slängas in att alla våldtäkter som begås inom hederskultur och inom muslimsk kultur inte heller anmäls. Det är nog safe to say att statistiken talar för hur det faktiskt ser ut även om nu inte siffrorna stämmer exakt.
När det kommer till våldtäkt i hemmet så är det inget brott enligt sharia. Kvinnans plikt är att ställa upp. Att tillrätta visa henne med våld är OK, dock inte slå henne i andsiktet så det blir märken.
Sedan så har vi i Sverige även en annan kultur när det gäller umgänge. Vi går ut o dansar. Följer med någon hem. Oftast är det rikligt med alkohol inblandat.
Det vanliga är att det går som båda tänkt. Ibland blir det fel. O i vissa fall spårar det ur o blir våldtäkt. Ett beteende som vi inte återfinner i hela världen. Utan kvinnor släoos inte ut utan uppsikt.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2021-08-23 kl. 06:54.
Din jävla idiot, kvinnor kan inte föda barn i koma utan hjälp utifrån. För övrigt tycker jag att du visar vilken nivå du befinner dig på när du skriver sånt trams. Tillbaka till sandlådan, verkar vara där du platsar.
Min poäng är att kvinnan kan uppfylla sin högsta biologiska funktion utan att själv lyfta ett finger. Jag jämför mäns biologiska funktioner med en kvinnas.
Personangrepp och "feministiskt raseri" i enlighet med trådens rubrik verkar för övrigt vara det enda som passar er kvinnor/feminister.
Det finns ingen poäng med en rationell diskussion om fakta, utan jag försöker för tillfället bara värva de som är mottagliga för det jag säger. Jag är glad för yttrandefriheten som finns här.