2021-08-22, 21:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
FDA ger nu också sitt godkännande till ett blodförtunnande oralt läkemedel riktat till barn, det första orala läkemedlet specifikt riktat till barn, undrar varför:

FDA Approves First Oral Blood Thinning Medication for Children

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-oral-blood-thinning-medication-children

Citat:
Ursprungligen postat av Offermod

Hmmm... märkligt, barn brukar väl generellt inte lida av propprisk?

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Inte vuxna heller.
Allt står ju i länken, medicinen verkar ha som huvudsyte att underlätta medicinering med blodförtunnande medel för barn med cancer och medfödd hjärtsjukdom så att de ska slippa injicera blodförtunnande.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-22 kl. 21:59.
Citera
2021-08-22, 22:00
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Bla, bla, bla, det mesta felaktigt.

Jag har nu förstått att PCR-tester detekterar även dött virus en tid efter sjukdom, men det lär ju inte vara något stort problem. Det viktiga är ju att testet detekterar covid när en troligen covidsjuk människa testas.

The narrative is crumbling.

Reiner Fuellmich Update: We are starting to win in Courts!!!!

https://rumble.com/vkp0qf-reimer-fullmich-update-we-are-starting-to-win-in-courts.html

The Drosten PCR-test is an outrageous FRAUD!!!
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-22 kl. 22:02.
Citera
2021-08-22, 22:04
Medlem
Citat:
Inte vuxna heller.
Men i större utsträckning..

Dock har du fortfarande inte svarat på min fråga tidigare..
Senast redigerad av Offermod 2021-08-22 kl. 22:08.
Citera
2021-08-22, 22:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är klart att det var åt helvete att patienterna inte fick adekvat vård. Det fattar alla.

Men med det i åtanke var inte den palliativa vården problemet.

Problemet var att man inte kunde administrera korrekt vård till patienterna.

En massa högerblivna i tråden har inte greppat detta. (Eftersom jag själv, av en del fåvitska debattörer etiketterats som varande "vänsterbliven" ser jag mig nödgad att använda detta epitet på de som ställer sig konträra min hållning i frågan.)

Jag håller med dig i det fetade. Men syrgas är inte ett problem i vårt land, problemet är att vi har en underbemannad äldrevård och underkvalificerad sådan som inte ens kan ge syrgas. Lägg därtill fega läkare som beordrar palliativ vård över telefon utan att ens ha kontaktat varken patient eller anhörig, vilket är ett lagbrott. Kan de inte få vård på plats ska de in på IVA, har man inte plats där så fanns ju militärsjukhusen, deras respiratorer var inte top-notch men de kunde åtminstone gett syrgas. Det är bara att konstatera att vi stod med byxorna vid knävecken och ingenting fungerade, de som ska hängas är våra politiker som inte gjort sitt jobb! Det fanns inte utrustning, ledningen fungerade inte och Anders Tegnell motarbetade allt och alla som verkligen ville göra något. Vi försökte inte ens, det var morfinsprutan direkt.

Palliativ vård ges i livets slutskede, det fanns många som hade tid kvar, det visar ju Norge på. De har kvalificerad personal på sina äldreboenden. De har en ledning som är proaktiv. Många anhöriga som stod på sig här hemma gjorde att deras äldre klarade sig då de fick kvalificerad vård.

Detta är gamla människor som byggt upp det här landet och förväntade sig något i gengäld, om än hur litet, men tji fick de. Jag skäms å deras vägnar.
Citera
2021-08-22, 22:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Alla presskonferenserna basunerade det ut att alla starka klarar covid fint o bara svaga människor med underliggande, invandrare o äldre drabbas.

Är ju lite fascism över det hela. Är du diabetiker så kan du dö utan nån bryr sig. På 30 talet var det förståndshandikappade ingen brydde sig om.

Även förståndshandikappade fick inskrivet palliativ vård, i alla fall i England, vet inte hur det var här, 30-talet är närmare än du tror. Vi vill gärna framvisa en fin fernissa men skrapar man lite på ytan så kommer skiten fram.
Citera
2021-08-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag håller med dig i det fetade. Men syrgas är inte ett problem i vårt land, problemet är att vi har en underbemannad äldrevård och underkvalificerad sådan som inte ens kan ge syrgas. Lägg därtill fega läkare som beordrar palliativ vård över telefon utan att ens ha kontaktat varken patient eller anhörig, vilket är ett lagbrott. Kan de inte få vård på plats ska de in på IVA, har man inte plats där så fanns ju militärsjukhusen, deras respiratorer var inte top-notch men de kunde åtminstone gett syrgas. Det är bara att konstatera att vi stod med byxorna vid knävecken och ingenting fungerade, de som ska hängas är våra politiker som inte gjort sitt jobb! Det fanns inte utrustning, ledningen fungerade inte och Anders Tegnell motarbetade allt och alla som verkligen ville göra något. Vi försökte inte ens, det var morfinsprutan direkt.

Palliativ vård ges i livets slutskede, det fanns många som hade tid kvar, det visar ju Norge på. De har kvalificerad personal på sina äldreboenden. De har en ledning som är proaktiv. Många anhöriga som stod på sig här hemma gjorde att deras äldre klarade sig då de fick kvalificerad vård.

Detta är gamla människor som byggt upp det här landet och förväntade sig något i gengäld, om än hur litet, men tji fick de. Jag skäms å deras vägnar.
Naturligtvis var detta många gånger människor i kraft av sin gärning som hade gjort sig förtjänta av ett mycket, mycket bättre öde. Jag har jobbat länge på äldreboenden och känner alltid starkt för gamla människor.

Men jag är också en stolt ssk (vilket kanske framgått av mina skriverier här) och jag vill inte tro att någon ssk med självaktning skulle administrera palliativ vård till någon patient som inte är i livets slutskede.

Att sedan socialstyrelsen rekommenderade att man inte skulle ge adekvat vård till patienter med covid är en stor skam!

Problemet med syrgas på äldreboenden är annars den att det krävs att det finns en ssk på plats för detta. Ssk- bristen i vårt land tillåter inte det.

Det vet socialstyrelsen utan att verka för att det avhjälps.

DET är den stora elefanten i rummet.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-08-22 kl. 22:30. Anledning: Satsbyggnad.
Citera
2021-08-22, 22:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nu var ju det så att man gav "palliativ vård" till äldre som inte var döende....

Tex

Äldreforskaren: ”Vållande till annans död”
https://www.expressen.se/nyheter/sveket-mot-aldre-mitt-i-pandemin-dott-i-fortid/

Liksom Tyskarna har sin skam över Holocaust, är detta något som vi borde ha som en skampåle i framtiden. Istället har vi politisk korrekthet och ska känna skam för att vi inte tar emot hela jordens befolkning. Mörda våra egna går bra, men fy fy om vi inte tar hit kreti och pleti. Det är detta vi ska bedöma våra framtida politiker emot. Jag tror att "it does not compute" hos gemene man, vi gör det till en rasistisk fråga och begraver den.
Citera
2021-08-22, 22:33
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var precis vad de fick de stackarna. Om det låg tre gamlingar i samma rum och en hade konstaterad covid och de andra hostade till som vem som helst kan göra så blev det morfinsprutan på allihopa. Det är inte palliativ vård. Har ju skrivits spaltmeter om det förra året, bland annat i Sydsvenskan. Även gamlingar som bodde hemma fick inskrivet i journalen att vid covidsmitta så skulle de nekas aktutvård och istället ges palliativ vård. Fy fan så vidrigt, utan att ens läkaren pratat med dem.

https://www.sydsvenskan.se/2020-11-27/barnen-fick-kampa-for-att-covidsjuka-mamman-skulle-slippa-do-ensam-pa-jonasgarden

Har du sovit under en sten eller är sanningen för hemsk att ta in? Det var ett clusterfuck utan like, må vi aldrig komma dit igen.
Ge fig nu med drama. Läkare kan läsa journalen och det finns sjuksköterska på plats.
Citera
2021-08-22, 22:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Naturligtvis var detta många gånger människor i kraft av sin gärning som hade gjort sig förtjänta av ett mycket, mycket bättre öde. Jag har jobbat länge på äldreboenden och känner alltid starkt för gamla människor.

Men jag är också en stolt ssk (vilket kanske framgått av mina skriverier här) och jag vill inte tro att någon ssk med självaktning skulle administrera palliativ vård till någon patient som inte är i livets slutskede.

Att sedan socialstyrelsen rekommenderade att man inte skulle ge adekvat vård till patienter med covid är en stor skam!

Problemet med syrgas på äldreboenden är annars den att det krävs att det finns en ssk på plats för detta. Ssk- bristen i vårt land tillåter inte det.

Det vet socialstyrelsen utan att verka för att det avhjälps.

DET är den stora elefanten i rummet.

Jag lägger ingen skuld på dig och dina medsystrar som gav gamlingarna ett värdigt slut utan lidande. Jag lägger hela skulden på politikerna och etablissemanget (socialstyrelsen, FHM mfl) som inte gjorde sitt yttersta. Du har gjort ditt bästa, lindrade din patients ångest och lidande. Tyvärr fick många av våra åldringar dö ensamma 2020, det är sorgligt. Det är inte heller upp till dig att vända dig emot etablissemanget då vi har en vidrig tystnadskultur i det här landet som då troligen gett dig sparken. Vi måste göra om och göra rätt, det här håller inte! Vi kan betydligt bättre än så här, vi ska bara sparka ut den politiska korrektheten genom fönstret först och återta vår värdighet!
Citera
2021-08-22, 22:41
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Konsekvensen blir att medellivslängden minskar pga ökande fysisk och psykisk ohälsa. Vilket väl borde anses vara positivt då det kommer att finnas färre multisjuka gamlingar som kan dö av förkylningen. Å andra sidan lär det bli fler överviktiga diabetiker (riskgruppen blir större) vilket kanske jämnar ut det hela.
Världen skulle gå i depression. Folk skulle hamna fattiga och svälta ihjäl. Samhället sköter inte sig själv. Vilket skulle öka våldsamheter det skulle mes all sannolikhet leda till krig om tillgångar.
Citera
2021-08-22, 22:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ge fig nu med drama. Läkare kan läsa journalen och det finns sjuksköterska på plats.

Det var ju tyvärr så det var. Det är inget drama, det är fakta, bara att läsa artiklarna och turerna runt det hela. Men jag antar att det är för jobbigt med sanningen för dig så du avfärdar det hellre. Blir ju lättare att sova då.
Citera
2021-08-22, 22:44
Medlem
Citat:
Så du tycker alltså att aktiv dödshjälp utan medgivande är ok?

https://www.varldenidag.se/nyheter/81-aring-blev-frisk-nar-palliativ-vard-stoppades/repteo!sxxaMbg0zhbM6nAnPrRetA/
Det är bara aktiv dödshjälp om man bedömer att personen har förutsättningarna att överleva. Det här var en mycket gammal och skör person.

Du är 81 år och kan knappt röra en muskel på hela kroppen. Det är förståeligt om man bedöms inte kunna självläka en mycket allvarlig sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in