2021-08-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast om Kristersson vill kommunicera med centern, kan han ju börja med att prata med Annie - det gjorde han tydligen inte. Nej - det är ingen konstruktiv politiker som leder största oppositionspartiet tyvärr...

Annie som har sagt nej pga personliga antipatier enligt henne själv (läs SD).
Citera
2021-08-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hänger på när - när ryker Annie Lööf som partiledare = S har baaraa Mp kvar som åker ur riksdagen
tillsammans med L

Media (oberoende och fria ....) kommer att rädda kvar MP, "faktarutor" som förklarar varför MP har rätt under debatterna .... demokrati .....
Citera
2021-08-22, 17:29
Medlem
Citat:

Problemet med Kristersson är att han inte är villig att ta ansvar - som du själv skriver hade han t.o.m. haft möjlighet att göra en uppgörelse med Löfven om det inte hade gått med centern. Hade faktiskt kunnat bli rätt bra. Nej Kristersson är en oansvarig poltiker som helre smiter undan än tar ansvar - frågan är varför folk fortfarande vill rösta på honom.

Med tanke på att Löven nu smiter så kanske du har reviderat din uppfattning i ljuset av ny information?
Citera
2021-08-22, 21:31
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
C ger ett bud.
V säger nej tack.
Löfven kan inte bli statsminister. Utan V blockerar honom för överskådlig framtid.
Istället blir det UK som är statsminister.

Ser du något fel ovan. Exakt vad är felet?
Eller förstår du inte vad som står?
Ditt inlägg har inte åldrats allt för väl.
Citera
2021-08-22, 23:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De får vänta 14 månader och Löfven lär väl avgå dessförinnan.

Tänk att jag fick så rätt redan 7 juli.

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris
Citera
2021-08-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Jag röstar V. Jag tror inte det, men man kan ju hoppas. V har egentligen inget att tjäna på att fälla regeringen, men å andra sidan har de inte mycket att tjäna på att låta regeringen köra vidare på uppenbar högerpolitik heller. Jag tror förmodligen att det kommer landa i att man anser att stabilitet är viktigare än politiska poänger, särskilt med tanke på pandemin, vilket jag delvis kan hålla med om.

Men statsministern kan avgå då trots pandemin. Ett uppenbart svepskäl för V att försöka dämpa missnöjet med att vara dörrmatta.
Citera
2021-08-23, 13:23
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ditt inlägg har inte åldrats allt för väl.
Hans gör aldrig det. Men detta inlägg lär definitivt rankas som det mest skrämmande...om högerdrömmarna får börja bestämma:

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris
Citera
2021-09-17, 13:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Med tanke på att Löven nu smiter så kanske du har reviderat din uppfattning i ljuset av ny information?
Nä, varför det? Att Löfven väljer att pensionera sig efter en tid som statsminister under rätt svår parlamentarisk situation kan ju inte jämföras med Kristerssons vägran att ta ansvar. Dessutom kommer Löfven att efterträdas av en annan socialdemokratisk statminster - låt vara att vi inte kan veta om denne blir särskillt långvarig. Kristersson borde ta Löfven som förebild och avgå, så moderaterna kan ledas av en politiker som är intresserad av att ta ansvar och axla statsministerposten.

(Ursäkta sent svar - trodde jag var anvstängd igen, men det var kanske bara tråden som låsts?)
Citera
2021-09-17, 17:01
Medlem
Citat:
Nä, varför det? Att Löfven väljer att pensionera sig efter en tid som statsminister under rätt svår parlamentarisk situation kan ju inte jämföras med Kristerssons vägran att ta ansvar. Dessutom kommer Löfven att efterträdas av en annan socialdemokratisk statminster - låt vara att vi inte kan veta om denne blir särskillt långvarig. Kristersson borde ta Löfven som förebild och avgå, så moderaterna kan ledas av en politiker som är intresserad av att ta ansvar och axla statsministerposten.

(Ursäkta sent svar - trodde jag var anvstängd igen, men det var kanske bara tråden som låsts?)

Kristersson får gärna gå i pension för min del. Att inte spela med i en teater var ansvarsfullt av denna herre, som om det parlamentariska läget vore okänt av någon. Väljarna borde givetvis ha tillfrågats efter detta debacle.

Att först ha skapat en instabil koalition med en obefintlig motsägelsefull agenda som de ingående parterna ej tillerkänner, skyllt på en Pandemi för att inte ha extra val (fotbolls vm icke att förglömma) och att sedan fly fältet (nu är det inte en Pandemi längre kanske) är väl definition av att vara oansvarig och att smita (vilket är det du säger dig reagera emot...). Cementkris (egenskapad). Löfven borde väl ha kunnat svetsa hop en budget mästerförhandlaren istället för att lägga detta på någon annan. Men tycker du att detta är ansvar så kan nog ingen annan tillägga så mycket egentligen i frågan.

Indirekt är det väl ansvarsfull av en sådan här person att avgå då han inte har intellektet att utföra ett arbete som kräver tankeförmåga eller borde göra det (men eftersom vänsterkoalitionens väljare inte tänker så räknas inte detta indirekt som ansvarsfullt agerande av mig).
Citera
2021-09-23, 17:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Kristersson får gärna gå i pension för min del. Att inte spela med i en teater var ansvarsfullt av denna herre, som om det parlamentariska läget vore okänt av någon. Väljarna borde givetvis ha tillfrågats efter detta debacle.

Att först ha skapat en instabil koalition med en obefintlig motsägelsefull agenda som de ingående parterna ej tillerkänner, skyllt på en Pandemi för att inte ha extra val (fotbolls vm icke att förglömma) och att sedan fly fältet (nu är det inte en Pandemi längre kanske) är väl definition av att vara oansvarig och att smita (vilket är det du säger dig reagera emot...). Cementkris (egenskapad). Löfven borde väl ha kunnat svetsa hop en budget mästerförhandlaren istället för att lägga detta på någon annan. Men tycker du att detta är ansvar så kan nog ingen annan tillägga så mycket egentligen i frågan.

Indirekt är det väl ansvarsfull av en sådan här person att avgå då han inte har intellektet att utföra ett arbete som kräver tankeförmåga eller borde göra det (men eftersom vänsterkoalitionens väljare inte tänker så räknas inte detta indirekt som ansvarsfullt agerande av mig).
Mmmm... Du kritiserar regeringen Löfven för sin politik, och det kan naturligtvis göra, men faktum kvarstår att Löfven var villig att styra, att ta ansvar trotts svåra parlamenteriska förhållanden. Problemet med Kristersson är att han trotts att han har möjlighet inte vill ta regeringsansvar, inte få skit under naglarna. Är man så ansvarslös, så bör man inte vara partiledare. Det bästa Kristersson kan gör är att lämna över budkaveln till en ny ledare, som har lite cojones!
Citera
2021-09-23, 17:43
Medlem
Citat:
Mmmm... Du kritiserar regeringen Löfven för sin politik, och det kan naturligtvis göra, men faktum kvarstår att Löfven var villig att styra, att ta ansvar trotts svåra parlamenteriska förhållanden. Problemet med Kristersson är att han trotts att han har möjlighet inte vill ta regeringsansvar, inte få skit under naglarna. Är man så ansvarslös, så bör man inte vara partiledare. Det bästa Kristersson kan gör är att lämna över budkaveln till en ny ledare, som har lite cojones!

Nej, om du läser vad jag skrev så kritiserade jag agerandet till dess form och inte innehållet specifikt (jag är också emot det men det var inte det jag argumenterade för i inlägget).

Det vore inte ansvarsfullt av exempelvis M och V att bilda en koalition ifall de hade underlaget till detta då de borde vara för olika åtminstone (C står egentligen längre bort men ...) utan väljarna bör ha olika alternativ att välja på i en demokrati enligt mitt förmenande.
Citera
2021-09-24, 12:39
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Nej, om du läser vad jag skrev så kritiserade jag agerandet till dess form och inte innehållet specifikt (jag är också emot det men det var inte det jag argumenterade för i inlägget).

Det vore inte ansvarsfullt av exempelvis M och V att bilda en koalition ifall de hade underlaget till detta då de borde vara för olika åtminstone (C står egentligen längre bort men ...) utan väljarna bör ha olika alternativ att välja på i en demokrati enligt mitt förmenande.
M och V behöver inte bilda en koalition. Hade Kristersson velat hade han exempelvis kunnat bilda en minoritetsregering. Hans underlag är mycket starkare än Löfvens, men Kristersson gör inte det - han har inte den moraliska resningen för att ta ansvar för landet. Sverige behöver en ny moderatledare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in