Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Nä, varför det? Att Löfven väljer att pensionera sig efter en tid som statsminister under rätt svår parlamentarisk situation kan ju inte jämföras med Kristerssons vägran att ta ansvar. Dessutom kommer Löfven att efterträdas av en annan socialdemokratisk statminster - låt vara att vi inte kan veta om denne blir särskillt långvarig. Kristersson borde ta Löfven som förebild och avgå, så moderaterna kan ledas av en politiker som är intresserad av att ta ansvar och axla statsministerposten.
(Ursäkta sent svar - trodde jag var anvstängd igen, men det var kanske bara tråden som låsts?)
Kristersson får gärna gå i pension för min del. Att inte spela med i en teater var ansvarsfullt av denna herre, som om det parlamentariska läget vore okänt av någon. Väljarna borde givetvis ha tillfrågats efter detta debacle.
Att först ha skapat en instabil koalition med en obefintlig motsägelsefull agenda som de ingående parterna ej tillerkänner, skyllt på en Pandemi för att inte ha extra val (fotbolls vm icke att förglömma) och att sedan fly fältet (nu är det inte en Pandemi längre kanske) är väl definition av att vara oansvarig och att smita (vilket är det du säger dig reagera emot...). Cementkris (egenskapad). Löfven borde väl ha kunnat svetsa hop en budget mästerförhandlaren istället för att lägga detta på någon annan. Men tycker du att detta är ansvar så kan nog ingen annan tillägga så mycket egentligen i frågan.
Indirekt är det väl ansvarsfull av en sådan här person att avgå då han inte har intellektet att utföra ett arbete som kräver tankeförmåga eller borde göra det (men eftersom vänsterkoalitionens väljare inte tänker så räknas inte detta indirekt som ansvarsfullt agerande av mig).