Citat:
Jo, men centern är ett i grunden borgligt parti. Det ingick i alliansen. Samma sak med liberalerna. Alliansen har dessutom samamrbeteat med miljöpartiet tidigare. Det finns massor med möjligheter för Kristersson att bilda en moderatledd regering - en alliansregering baserad på hoppande majoriteter. En moderat minoritetsregering baserat på uppgörelser med andra partier. T.o.m. min egen favorit - en stor koalition med socialdemokraterna. Men för att lyckas med detta så måste man ju åtminstone försöka förhandla, och om man skall tro Annie Lööf gjorde ju Kristersson inte ens ett ansatts... Vad var då meningen med misstoendevotumet? Att jävlas bara? Knappast statsmannamässigt!
Det enda konkreta som kom ut av Kristerssons pinsamheter, var ju att ett begränsat försök emd markadshyror stoppades. Något som egenligen Kristersson borde ha gillat!
Nej - jag är inte imponerad av moderatledarens agerande!
Det enda konkreta som kom ut av Kristerssons pinsamheter, var ju att ett begränsat försök emd markadshyror stoppades. Något som egenligen Kristersson borde ha gillat!
Nej - jag är inte imponerad av moderatledarens agerande!
M och C är helt enkelt inte kompatibla just nu.
C:s övergång till Löfven och därmed i Ms ögon svek gör att förtroendet inte längre finns kvar.
Om Cs önskan är att till varje pris hålla SD utan inflytande är viktigare än en borgerlig regering med Sds stöd så fortsätter låsningen.
M har större chanser till regeringsbildning med SDs stöd än med Cs stöd så det är en rent matematisk kalkyl bakom detta.
Om M tillsammans med restalliansen skulle ha en realistisk chans att återigen bilda regering skulle de förstås göra det och fortsätta förstörandet av Sverige men SD är nu kungamakare och man får rätta sig efter det.
Med stöd av att majoriteten av Ms väljare önskar gå i en mer traditionellt liberalkonservativ inriktning så är det nog inga problem internt annat än för Stockholmsmoderaterna som gärna vill återgå till reinfeldtismen.
M är numera ett kommunicerande kärl till SD, släpper de invandrings och lag / ordningfrågorna så förlorar de fler väljare till SD än till C/L mm
Det är bara att suga och svälja för M- ledningen.