Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-22, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag vet vilken skola som Greta går på, men kruxet är att Greta har ännu EJ gett mig lov att berätta offentligt om detta.

Greta har satt munkavle på mig! Om jag ska få förtroende av henne, måste jag först visa förtroende för henne!

Gissar att hon är rädd för att skolan blir belägrad, om det kommer ut vilken gymnasieskola det är. Antar även att Greta vill ha lite studiero, unna henne det!

Däremot kan jag avslöja att Greta gillar att pussa sina hundar!

Du vet inte mer än vad som står på internet.
2021-08-22, 10:25
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ska säga, att Greta har ett trevligt klistermärke på sin vita cykel, ett rött hjärta som det står Love i.

Är det denna bild du sett? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA7QMG/efter-sabbatsaret--greta-thunberg-tillbaka-i-skolan-igen
2021-08-22, 11:08
Medlem
Det står fel hos wikipedia vid "Utbildad vid", där nämns inte Ingridskolan.

Följande är nog mer korrekt, GT har gått två vanliga grundskolor och en resursgrundskola:

• Franska skolan, åk 1-5, grundskola. 2010-2016.
• Ingridskolan, åk 6-9, resursgrundskola. 2016-2019.
• Kringlaskolan, åk 9, grundskola. 2019.

(hon lämnade Ingridskolan i åk9)
2021-08-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hotbilden mot Greta verkar vara ganska omfattande, och den späs på utav den bittra oskyldiga hatsvansen.
Greta, hundarna och Svante bor på hemlig ort i en lånad fastighet sedan dom kom tillbaks från USA. Kan också vara en bra start till att flytta till eget boende.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej ,jag har aldrig skrivit utanför staden.
Bara det att de haft tillgång till ett annat boende när hysterin från stalkers och fientliga förföljare var som värst..
Låt hennes skola vara för nu.

En hemlig ort som inte är utanför staden, det måste vara i en förort till Sthlm då. Vi släpper det och skolan, håller jag med om.

Uppenbarligen vill någon (Greta själv? Skolan?) inte att det offentliggörs och då får vi väl respektera det.
2021-08-22, 11:20
Medlem
Citat:
https://www.reuters.com/world/europe/thunberg-protests-stockholm-third-anniversary-first-school-strike-2021-08-20/

"STOCKHOLM, Aug 20 (Reuters) - Teen climate activist Greta Thunberg was back protesting outside the Swedish parliament on Friday, the three-year anniversary of her first school strike which grew into a global, youth-led protest movement.

Thunberg's grassroot initiative caught on around the world, with millions rallying at weekly "Fridays for Future" protests to call on world leaders to listen to scientists about, and act to stop, climate change, and in 2019 the Time magazine named her person of the year."

”millions rallying at weekly ’Fridays for Future’-protests”, visst.

Varje fredag jag har kollat Gretas sociala medier har det varit i storleksordningen 10-15 deltagare i Stockholm, 6-7 i Helsingfors, ungefär lika många i några afrikanska länder typ Uganda, en hyfsat stor skara i någon eller några tyska städer…

Tror absolut att det kommer bli stor uppslutning på nästa storstrejk men att det sen blir som vanligt igen. Att försöka låtsas som om det brukar handla om miljontals människor är bara ohederligt.
2021-08-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
Det står fel hos wikipedia vid "Utbildad vid", där nämns inte Ingridskolan.

Följande är nog mer korrekt, GT har gått två vanliga grundskolor och en resursgrundskola:

• Franska skolan, åk 1-5, grundskola. 2010-2016.
• Ingridskolan, åk 6-9, resursgrundskola. 2016-2019.
• Kringlaskolan, åk 9, grundskola. 2019.

(hon lämnade Ingridskolan i åk9)

Tack Sandra! Du verkar ha kollat upp.

Ganska illa att det är fel i Wikipedia. Varför ägnar man tid åt att lägga in fakta där utan att bry sig om ifall de är korrekta? Eller vill man medvetet ge en bild som inte är sann?
2021-08-22, 11:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Ganska illa att det är fel i Wikipedia. Varför ägnar man tid åt att lägga in fakta där utan att bry sig om ifall de är korrekta? Eller vill man medvetet ge en bild som inte är sann?
Wikipedia är full av felaktigheter, samma som när SvD hävdar att Greta varit i Småland i 10 dagar för att ta ett foto.
Det är bara på Flashback man får reda på sanningen.
2021-08-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

wikipedia är i grunden som flashback:
nästan vem som helst kan skriva där.
Skillnaden är att på flashback drunknar/"försvinner" korrekta fakta i ett gigantiskt hav av felaktigheter och babbel i långa trådar.
På wikipedia brukar felaktigheter, åtminstone större eller viktigare, korrigeras ganska snabbt.

On topic:
jag tror inte Greta går på Lunagymnasiet eller nåt annat resursgymnasium.
Efter avhoppet från och missnöjet med Ingridskolan blir det nog ingen mer resursskola för henne.

Nej det är säkert en större kommunal skola, som sagts tidigare.
2021-08-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
wikipedia är i grunden som flashback:
nästan vem som helst kan skriva där.
Skillnaden är att på flashback drunknar/"försvinner" korrekta fakta i ett gigantiskt hav av felaktigheter och babbel i långa trådar.
På wikipedia brukar felaktigheter, åtminstone större eller viktigare, korrigeras ganska snabbt.

On topic:
jag tror inte Greta går på Lunagymnasiet eller nåt annat resursgymnasium.
Efter avhoppet från och missnöjet med Ingridskolan blir det nog ingen mer resursskola för henne.

Nej det är säkert en större kommunal skola, som sagts tidigare.
En större kommunal skola? Själv gick jag på en gymnasieskola med 1.600 elever. Låt säga att Greta™ går på en skola med 1.000 elever. Då finns det 1.000 elever som vet vilken skola hon går på. Då finns det 2.000 föräldrar som vet vilken skola hon går på. Då finns det med släkt, vänner och bekanta minst 20.000 personer som vet vilken skola hon går på. Men ingen av dem återfinns här på Flashback? Jag är skeptisk till att Greta™ går på gymnasiet över huvud taget. Om hon gjorde det så skulle vi dels ha vetat vilken skola det är, dels ha vetat vilka betyg hon fick efter ÅK1.
2021-08-22, 15:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
En större kommunal skola? Själv gick jag på en gymnasieskola med 1.600 elever. Låt säga att Greta™ går på en skola med 1.000 elever. Då finns det 1.000 elever som vet vilken skola hon går på. Då finns det 2.000 föräldrar som vet vilken skola hon går på. Då finns det med släkt, vänner och bekanta minst 20.000 personer som vet vilken skola hon går på. Men ingen av dem återfinns här på Flashback? Jag är skeptisk till att Greta™ går på gymnasiet över huvud taget. Om hon gjorde det så skulle vi dels ha vetat vilken skola det är, dels ha vetat vilka betyg hon fick efter ÅK1.
Du har rätt i att det är konstigt att Gretas nuvarande skola skyddas så intensivt.

Men var hon går nu är inte så viktigt. Däremot tyder en del på att hon tidigare kan ha bluffat om att ha gått i resursskola. Och Greta är en politiker vars uttalanden nästan tillmäts större vikt än t.ex statsministerns. Då har man rätt till klart besked om hennes studiemeriter. De som vet får börja med att rätta i Wikipedia, lämpligen Greta själv eller hennes familj. Det kan inte störa Gretas nuvarande skolgång.
Senast redigerad av wwr 2021-08-22 kl. 15:46.
2021-08-22, 17:00
Medlem
GT verkar gå på Globala gymnasiet:
"...Globala gymnasiet, som har hållbarhetsprofil och nationellt intag. I hans klass går även Greta Thunberg."
https://www.lararen.se/nyheter/forskning/sa-ska-lararna-mota-angesten

Kommunalt, halvstort (700 elever).

Jag trodde ett tag att GT gick på Kungsholmens gymnasium, de har en uttalad policy mot mobbning (och det var enda skolan som hittades med sån policy), det har även Kringlaskolan dit hon flyttade i åk 9 pga nåt slags missnöje eller mobbning?
2021-08-22, 17:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du har rätt i att det är konstigt att Gretas nuvarande skola skyddas så intensivt.

Men var hon går nu är inte så viktigt. Däremot tyder en del på att hon tidigare kan ha bluffat om att ha gått i resursskola. Och Greta är en politiker vars uttalanden nästan tillmäts större vikt än t.ex statsministerns. Då har man rätt till klart besked om hennes studiemeriter. De som vet får börja med att rätta i Wikipedia, lämpligen Greta själv eller hennes familj. Det kan inte störa Gretas nuvarande skolgång.
Det är positivt att så många håller tyst om skolan. Det finns ju en hotbild, som det heter, mot henne. Det vore ganska uselt att vara lösmynt. Antagligen har man tagit upp saken på skolan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in