BRÖSTPASS
Det är ännu lite för tidigt för att jag ska kunna känna av Kaptenens oljor. Men jag tyckte mig ändå ana en smått ökad krigarinstinkt i förmiddags när jag körde bröst liksom lite, lite mer pump. Fast, det är säkert 99% placebo. Oavsett: Härligt är det! Blev tvingad att träna runt min för tillfället smärtande ländrygg.
Jag undvek övningar där man - mer eller mindre omedvetet - spänner sig i nedre delen av ryggen liksom ens antydningar till vridningar. Så jag avstod pressövningar på plan bänk liksom cable cross. Fyrade av 16 set och fyra olika övningar på 31 minuter*:
- Smithmaskinen, 30 graders vinkel, pyramid + dropset
- Pecdec x 4 set (tunga 6

r i de sista två arbetsseten)
- Bröstpressmaskin med magasin: 4 set
- Bröstpress i maskin med fria vikter: Krigade mig igenom 4 blytunga set i en mix av pyramid och drop.
Kanske är önsketänkande men det känns som att jag börjar få tillbaka lite av min massa över bröstet. Börjar kännas en smula...Ja men "köttig" där.
//Ivan
*) Vet, det kan låta som att jag stressar mig fram. Men det gör jag inte. Jag är bara efter år av träning oerhört effektiv. Min vila består av tiden det tar mig för att byta övning eller plocka på eller av vikt. Med det sagt; ibland vilar jag länge mellan varje set. Allt för att kasta om och bryta rutiner. Allt för att uppnå någon slags nytändning inför varje pass.