Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 09:02
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och visst, kvotering vid universiteten är ett alternativ. Ett som vi körde med tills det var några som började gasta högt om kvotering, och menade att då kom värdelösa fruntimmer in på alla dessa positioner där bara män kunde och skulle jobba... Undrar vilka de var, tror de glömde att även män kvoterades....
Jag var faktiskt ironisk när jag föreslog det. Jag tycker ingen ska kvoteras, särskilt inte gällande något så dumt som "sen mognad". Tänk om vi tillsatte sämre lämpade människor på kritiska tjänster, för att jämna ut könsfördelningen? Tänk att ligga på operationsbordet och veta att kirurgen som ska skära i ens kropp fick sitt jobb p.g.a. kvotering.
Citat:
"de tjänsterna"???

Du menar där smyger runt en liten specialpolis, som bara ägnar sig åt att kommunicera verbalt...medan de "riktiga" poliserna ägnar sig åt brottning?
Den svenska polisen är i stort behov av reformering, så det vore kanske en tanke.
Citera
2021-08-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Då förutsätter du att en trettonårig pojke är samma sak som en elvaårig tjej, och så är inte riktigt fallet.

Jag är inte helt uppsjungen på könsskillnaderna i utveckling, men om jag inte minns fel så är exempelvis pojkars matematiska tänkande utvecklat i takt med (eller till och med lite före) flickors.

Dock tror jag absolut att man kan ha en flexibel skolstart relativt barnens utveckling, så länge som det avgörs genom någon form av individuell bedömning.

Mognaden i skallen är på samma nivå.

Nä det tror jag inte på, får du allt komma in med nån källa. Flickor har även sprungit om pojkar inom matematik idag, har du fått med dig det? Är ett enda ämne, om jag fattat det rätt, där pojkar klår flickor och det är gympa. Pojkar är bättre på att kasta bollar.

Visst, också ett alternativ, individuell prövning av mognad av nått slag, bara det att det förmodligen blir en dyr historia. Men inte dyrare än vad dagens system är för många pojkar.

Kontentan av hela kardemumman är i vart fall att:

Nä, könet man är inte "underlägsen" könet kvinna, ska inte ha orättvis negativ behandling, enkom för att hans hjärna är lite segare i starten. utan vi får anpassa skolan så att även pojkar kan utveckla sina potentialer och leva värdiga liv.

Lika lite ska könet kvinna ha någon negativ särbehandling för att hon besitter en livmoder och äggstockar.

Eller könet man ha positiv särbehandling för att han har 30000000000000000000000 miljarders spermier.

Och det är detta som feminism handlar om.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-22 kl. 09:14.
Citera
2021-08-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag var faktiskt ironisk när jag föreslog det. Jag tycker ingen ska kvoteras, särskilt inte gällande något så dumt som "sen mognad". Tänk om vi tillsatte sämre lämpade människor på kritiska tjänster, för att jämna ut könsfördelningen? Tänk att ligga på operationsbordet och veta att kirurgen som ska skära i ens kropp fick sitt jobb p.g.a. kvotering.

Den svenska polisen är i stort behov av reformering, så det vore kanske en tanke.

Och då kommer alltså inte unga män inte på universiteten. För de har inte tillräckliga betyg.
men? du kanske menar att dessa unga män ska "kvoteras" på nått annat sätt, lite mer "dolt" så de inte förknippas, med fallen där man tar in en lika meriterade kvinna för att kompensera för att man tidigare vägrade t sin kvinnor överhuvudtaget? utan typ bara "ger bort" lite extra bra betyg åt pojkar?
Lite mer så man kan luras att tro att pojkarna varit lika duktiga i skolan som flickorna?

Eller vad hade du tänkt dig?

Nä det vore ingen tanke alls. Poliser klarar sitt jobb utmärkt. De behöver bli fler och få bättre löner, ev.
struktureras om i hur man jobbar men problemen ligger inte på faktorn att vi har poliser som är kvinnor.
Citera
2021-08-22, 09:28
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan "man" enas om en sak......det är, i princip, uteslutande män som byggt upp allt som vi idag har ikring oss, hus, energi, bil, avlopp, klocka, mat i bekväm förpackning. Jag utgår från det, men såklart har kvinnan varit med på resan, men det är mannen, den vita mannen, som byggt dagens "välstånd".

Nu tänker vi oss två identiska städer, med säg 20.000 innevånare. Vi låter män och pojkar flytta in i en stad, och kvinnor och flickor i den andra. Hur ser dessa städer ut efter, säg, 20 år? Städerna har industri, kommunfullmäktige, skolor, dagis, energiverk, affärer mm.

Det är en ganska brutal fråga, men visar nog på skillnader ultimativt. Är det någon som tror att kvinnosamhället har underhållits vad gäller byggnader, fordon, el och datasystem mm.? Om det förekommit någon utveckling, i vilket samhälle har det skett.

Det har testats i miniformat, man lät män och kvinnor få bygga varsitt läger på varsin strand i programmet Survivor. Vågar nån av feministerna i tråden gissa hur det gick för respektive grupp?
Citera
2021-08-22, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Men hallå? Hör du dig själv? 🤭

Vad tänker du är fel i den analysen? Du kanske är den som äntligen kan komma med en hop exempel på alla dessa feminister som rasar över programmet?
Citera
2021-08-22, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Jag baserar mina argument på vetenskaplig forskning! Nyfödda bebisar beter sig lika tills att de blir bemötta av vuxna. Då kommer skillnaden eftersom att vi bemöter dem olika. Hur många högskolepoäng har du i ämnet?

För att läsa och förstå studier? Det är ju inte matematisk fysik så jag skulle nog inte säga att en förutsättning för att förstå resultat av sociologiska eller bilogiska expriment kräver högskolepåäng, men läsförståelse och kognetiv förmåga som en genomsnittlig gymnasieelev krävs nog.

men 160.(klassiska hp skalan)

Sex differences in human neonatal social perception
https://www.math.kth.se/matstat/gru/5b1501/F/sex.pdf

(det finns ju en heldel forskning så om du vill läsa mer om skillnaderna så postar jag gärna, det är ju endå intressant att könsskillnader uppvisas så tidigt, och kön och könshormoner har en sån enorm effekt på betende och utfall)

Kan du länka lite av den vetenskapliga forskningen fastlår dit fetade påstående, eller ska du börja svamla likt genusmongon om blåa filter och dockor......
Citera
2021-08-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Jag hoppas och antar att du är under 18 och ej har rösträtt.
Snälla säg att det är så...
Om du inte har något vettigt tillföra debatten, tycker jag du ska lämna den.
Citera
2021-08-22, 09:48
Avstängd
Citat:
Mognaden i skallen är på samma nivå.

Nä det tror jag inte på, får du allt komma in med nån källa. Flickor har även sprungit om pojkar inom matematik idag, har du fått med dig det? Är ett enda ämne, om jag fattat det rätt, där pojkar klår flickor och det är gympa. Pojkar är bättre på att kasta bollar.

Jo men då tittar du ju på sverige enbart, där den svenska skolan fyllts av inkompetenta människor och man har drivit en aktiv politik för att försämra förutsättningarna för individuellt lärande.

det är mycket liten skillnad mellan pojkar och flickor i skolan , om man itne tex förbjuder flickor från att gå i skolan, eller plockar bort allt studiermetoder kopllade till fysiska objekt.

den skillnaden som finns är matematik (och den är ytterst marginell)

Citat:
Visst, också ett alternativ, individuell prövning av mognad av nått slag, bara det att det förmodligen blir en dyr historia. Men inte dyrare än vad dagens system är för många pojkar.

i princip allt är dyrare än att pojkars skolgång saboteras, eller har du övergett sociekonomiska faktorer som förklaringsmodell av tex brott bara för att invvandrare är överpresenterade ?

Citat:
Kontentan av hela kardemumman är i vart fall att:

Nä, könet man är inte "underlägsen" könet kvinna, ska inte ha orättvis negativ behandling, enkom för att hans hjärna är lite segare i starten. utan vi får anpassa skolan så att även pojkar kan utveckla sina potentialer och leva värdiga liv.
behöver man inte, man kan bara lägga in gymnastik 5 dar i veckan,

bilogiska lösningar på biologiska problem, lite som ppiller och abort, du kan titta närmare på bunkefloprojektet. man ahr i 20 år vetat om hur man kan lösa problemet. med vad skulle alla genusvetare inom skola och myndighet göra istället?

Citat:
Lika lite ska könet kvinna ha någon negativ särbehandling för att hon besitter en livmoder och äggstockar.

så då bör hon negativt särbehandlas? utfallet är ju endå att pojkar misslyckas i den svenska skolan.

Citat:
Eller könet man ha positiv särbehandling för att han har 30000000000000000000000 miljarders spermier.

Och det är detta som feminism handlar om.

Jotack, att förtrycka pojkar och män, för att de har mer arvsamassa en flickor och kvinnor. med deras egna pengar dessutom. rena komunismen.
Citera
2021-08-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Det har testats i miniformat, man lät män och kvinnor få bygga varsitt läger på varsin strand i programmet Survivor. Vågar nån av feministerna i tråden gissa hur det gick för respektive grupp?
'Vågar någon av er tänka så långt att ni kan lista ut att detta är ett fullständigt absurd idé?

1. Inget samhälle kan överleva längre än en generation som enkönigt, inte så länge vi inte kommit på nån metod att förvandla den mänskliga arten till en självbefruktande dito. Och då lär vi snart gå under ändå, eftersom evolutionen gjort fortplantningen just 2 königt, så lär det finnas en enorm vinst i detta som kompenserar för allt besvär.

2. Inget samhälle kan på en genration typ uppfinna kärnklyvning! eller ens el.

3. Och sätter man människor som levt i samhällen som haft detta innan och dessa ska typ omskapa det på nytt, så är det ju självklart att har man jobbat som ex. ingenjör, snickare eller jägare att man har något enklare att fixa avlopp, hus eller jaga gris än om man arbetat med helt andra yrken.

4. Ska där finnas barn i den lilla "testgruppen", sjuka? gamla? vars överlevnad ska räknas in som en vinst? Eller handlar hela samhällsbygget om att där ska existera hus med avlopp och sen inget annat?
Inte en enda levande människa kvar att bo i dessa hus med avlopp? Utan ALLT som människan skapat de tär typ ...döda ting.

När fan ska ni lära er tänka lite?
Citera
2021-08-22, 09:57
Avslutad
Vem sjutton vill vara med dessa psykfall? Inte ens de mest taniga sojapojkarna.

När feminister rasar då är det ett friskhetstecken.

Vart vill de egentligen komma med sitt raseri?
Citera
2021-08-22, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo men då tittar du ju på sverige enbart, där den svenska skolan fyllts av inkompetenta människor och man har drivit en aktiv politik för att försämra förutsättningarna för individuellt lärande.

det är mycket liten skillnad mellan pojkar och flickor i skolan , om man itne tex förbjuder flickor från att gå i skolan, eller plockar bort allt studiermetoder kopllade till fysiska objekt.

den skillnaden som finns är matematik (och den är ytterst marginell)

i princip allt är dyrare än att pojkars skolgång saboteras, eller har du övergett sociekonomiska faktorer som förklaringsmodell av tex brott bara för att invvandrare är överpresenterade ?

behöver man inte, man kan bara lägga in gymnastik 5 dar i veckan,

bilogiska lösningar på biologiska problem, lite som ppiller och abort, du kan titta närmare på bunkefloprojektet. man ahr i 20 år vetat om hur man kan lösa problemet. med vad skulle alla genusvetare inom skola och myndighet göra istället?

så då bör hon negativt särbehandlas? utfallet är ju endå att pojkar misslyckas i den svenska skolan.

Jotack, att förtrycka pojkar och män, för att de har mer arvsamassa en flickor och kvinnor. med deras egna pengar dessutom. rena komunismen.

Verkligen?
Hela den svenska skolan är fylld med "inkompetenta människor"?

Det var så långt jag känner att jag fan pallar läsa ditt inlägg.
Citera
2021-08-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniaesthai
Usch så hemskt att männen mår dåligt
Men kanske kvinnorna mår dessto bättre?

Min poäng var inte ens i närheten av detta.. Det jag menar är att man som vuxen människa borde veta att dom Nordiska länderna har gjort mer för genus dom senaste 15 åren än andra länder. Man borde inte som vuxen människa kunna säga nej men jag studerar inte genus så jag vet inte.. Det är som att inte veta Tysklands huvudstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in