Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad folk går igång på, har inget med saken att göra.
Det finns flera sexualiteter än den typisk manliga (runka till porr = se kvinnor förnedras på bild) allright? Kvinnor kan alltså älska ha sex med män, utan att därför behöva se porr, eller sända sin fitta på bild X 5000 för att kränka en motpart.

Frågan kvarstår, varför skaffar män barn/ försöker skaffa barn som idioter, om de ändå inte vill ha dem?
När tänker du svara på detta?

Väldigt enkelt. Våra instinkter och vår sexualdrift är inte beroende av viljan eller förmågan att ta hand om barn.
Betänk det faktum att när våra sexuella instinkter utvecklades fanns inga som helt möjligheter för en hane att veta om han var far till en avkomma. Betänk också att testiklarna hos en hane/man producerar fler spermier än vad aggstockarna hos en hona/kvinna producerar ägg under hennes livstid. Den som inte inser att detta påverkar de olika könens sexuella intiskter är............
Citera
2021-08-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
För att det ska rimma bättre med t.ex. polisutbildningens lägre fysiska antagningskrav för kvinnor, vore lägre krav på pojkar en lämpligare väg att gå. Dock brukar inte feminister gilla åtgärder som gynnar pojkar eller män.

Fast ursäkta nu....att pojkar är senare i mognad, betyder inte att deras hjärnor alltid är omognare än kvinnors. När man nått universitetsnivå / vuxenålder så är denna obalans helt borta.
Finns alltså inget skäl att kompensera vuxna män för detta.
Inte heller är muskelfibrer riktigs samma typ av skillnad som hjärnkapacitet, eller hur?

Och varför inte istället vänja dig vid tanken att man har ett fysiskt krav baserat på den manliga kroppens
"normalnivåer" och en annan för den kvinnliga? baserat på HUR VI NU FAKTISKT SER UT.
Eller?
Vi kanske ska höja de fysiska kraven för poliskåren till "gorilla" nivå, för hey!!! vara lika stark som en gorilla är ju mycket bättre än att bara vara lika stark som en average man, eller hur? Jävlar vilken våldskapital hela poliskåren fått då du!
Alltså anställer vi bara gorillor.

Att kvinnor bedöms efter sin fysiska styrka, och inte mäns, är lika logiskt.
Citera
2021-08-22, 08:35
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Fast ursäkta nu....att pojkar är senare i mognad, betyder inte att deras hjärnor alltid är omognare än kvinnors. När man nått universitetsnivå / vuxenålder så är denna obalans helt borta.
Finns alltså inget skäl att kompensera vuxna män för detta.
Inte heller är muskelfibrer riktigs samma typ av skillnad som hjärnkapacitet, eller hur?

Och varför inte istället vänja dig vid tanken att man har ett fysiskt krav baserat på den manliga kroppens
"normalnivåer" och en annan för den kvinnliga? baserat på HUR VI NU FAKTISKT SER UT.
Eller?
Vi kanske ska höja de fysiska kraven för poliskåren till "gorilla" nivå, för hey!!! vara lika stark som en gorilla är ju mycket bättre än att bara vara lika stark som en average man, eller hur? Jävlar vilken våldskapital hela poliskåren fått då du!
Alltså anställer vi bara gorillor.

Att kvinnor bedöms efter sin fysiska styrka, och inte mäns, är lika logiskt.
Jag är inte tillräckligt påläst för att veta exakt när skillnaderna är utjämnade, men med tanke på många unga mäns beteende, misstänker jag att könsskillnaderna hänger med långt över 20 års ålder. Ta valfri 18-årig kvinna och jämför med en lika gammal man gällande ansvarstagande, betyg m.m. Nej, jag vet att vi pratar generellt.

Eftersom brottslingar inte har några planer på att börja kvotera in kvinnor i sina led, ser jag ingen anledning till att de fysiska antagningskraven ska sänkas för att få in fler kvinnor i yttre tjänst.
Citera
2021-08-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Väldigt enkelt. Våra instinkter och vår sexualdrift är inte beroende av viljan eller förmågan att ta hand om barn.
Betänk det faktum att när våra sexuella instinkter utvecklades fanns inga som helt möjligheter för en hane att veta om han var far till en avkomma. Betänk också att testiklarna hos en hane/man producerar fler spermier än vad aggstockarna hos en hona/kvinna producerar ägg under hennes livstid. Den som inte inser att detta påverkar de olika könens sexuella intiskter är............

Alltså män skaffar barn för att sen dumpa dem åt helvete?
Allra helst flera miljarders barn, som han sen ska dumpa åt helvete att dö en plågsam död nånstans bland staplade barnlik? Ju högre staplar desto "duktigare" har han varit?

Och återigen är det ett ok beteende för ett samhälle?
Ska ett samhälle liksom acceptera att människor ägnar sig åt att stapla barnlik, högst stapel vinner?
Senast redigerad av Merapi 2021-08-22 kl. 08:45.
Citera
2021-08-22, 08:42
Medlem
Citat:
Jag är inte tillräckligt påläst för att veta exakt när skillnaderna är utjämnade, men med tanke på många unga mäns beteende, misstänker jag att könsskillnaderna hänger med långt över 20 års ålder. Ta valfri 18-årig kvinna och jämför med en lika gammal man gällande ansvarstagande, betyg m.m. Nej, jag vet att vi pratar generellt.

Eftersom brottslingar inte har några planer på att börja kvotera in kvinnor i sina led, ser jag ingen anledning till att de fysiska antagningskraven ska sänkas för att få in fler kvinnor i yttre tjänst.
Om jag fattat det rätt, det balanseras gradvis, är nästan väck vid 16, för att vara helt borta runt 25, men jag kan ha missförstått nått där.

Och poliser de sysslar alltså med att fysisk brotta ner kriminella? De har inga andra hjälpmedel än sina späda små nävar? Inga vapen, bilar, MC, kollegor, hästar, strategier etc etc? utan den stackars kvinnliga polisen på 45 kg måste ständigt varje dag brotta ner 5 st 120 kg kriminella as på en gång, bara med hjälp av sin lilla fjäderkropp?

Nått sånt du ser för dig?
Säg mig hur klarar en 80 kg ensam man detta?
Så du ser...med dina resonemang, så måste vi ju börja anställa silverbackar, alternativt lejonhannar. Det är de enda! som faktiskt skulle klara polisyrket.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-22 kl. 08:49.
Citera
2021-08-22, 08:46
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Om jag fattat det rätt, det balanseras gradvis, är nästan väck vid 16, för att vara helt borta runt 25, men jag kan ha missförstått nått där.

Och poliser de sysslar alltså med att fysisk brotta ner kriminella? De har inga andra hjälpmedel än sina späda små nävar? Inga vapen, bilar, MC, kollegor, hästar, strategier etc etc? utan den stackars kvinnliga polisen på 45 kg måste ständigt varje dag brotta ner 5 st 120 kg kriminella as på en gång, bara med hjälp av sin lilla fjäderkropp?

Nått sånt du ser för dig?

¨
Det stämmer inte med mina observationer, men så är jag ingen forskare, och har heller inte läst in mig på ämnet.

Självklart har de andra hjälpmedel, men fysiskt ingripande är fortfarande en del av polisyrket. Om man är liten och klen, måste man ta till vapen vilket inte alltid är önskvärt. Eftersom kvinnor generellt är klenare än män, är det dumt att sänka antagningskraven, istället för att bara uppmuntra kvinnorna till att faktiskt öka sin fysiska styrka (vilket är fullt möjligt).

Det vore ungefär som att sänka antagningskraven för män när de söker till universitet.
Senast redigerad av arcsin 2021-08-22 kl. 08:50.
Citera
2021-08-22, 08:52
Medlem
Citat:
Det stämmer inte med mina observationer, men så är jag ingen forskare, och har heller inte läst in mig på ämnet.

Självklart har de andra hjälpmedel, men fysiskt ingripande är fortfarande en del av polisyrket. Om man är liten och klen, måste man ta till vapen vilket inte alltid är önskvärt. Eftersom kvinnor generellt är klenare än män, är det dumt att sänka antagningskraven, istället för att bara uppmuntra kvinnorna till att faktiskt öka sin fysiska styrka (vilket är fullt möjligt).

Det vore ungefär som att sänka antagningskraven för män när de söker till universitet.

och det finns massa andra delar av polisyrket också, ex, snacka med folk, lugna ner stämningar, ta hand om förtvivlade människor, lyssna in på vad som faktiskt sägs, förstå hur folk känner, kunna skjuta bra, tänka bra, minimera risker, sitta still i timmar etc etc....

Så ursäkta mig, men det behövs alltså folk av alla kalibrar inom poliskåren.
Så lägg ner tramset.

Och visst, kvotering vid universiteten är ett alternativ. Ett som vi körde med tills det var några som började gasta högt om kvotering, och menade att då kom värdelösa fruntimmer in på alla dessa positioner där bara män kunde och skulle jobba... Undrar vilka de var, tror de glömde att även män kvoterades....
Senast redigerad av Merapi 2021-08-22 kl. 08:59.
Citera
2021-08-22, 08:56
Medlem
arcsins avatar
Citat:
och det finns massa andra delar av polisyrket också, ex, snacka med folk, lugna ner stämningar, ta hand om förtvivlade människor, lyssna in på vad som faktiskt sägs, förstå hur folk känner, kunna skjuta bra, tänka bra, minimera risker, sitta still i timmar etc etc....

Så ursäkta mig, men det behövs alltså folk av alla kalibrar inom poliskåren.
Så lägg ner tramset.
Självklart, men de tjänsterna kanske ska ha helt separata antagningskrav, även för män.

Trams? Lika villkor är inte trams. Det är tvärtom en av grundpelarna inom feminismen.
Citera
2021-08-22, 08:58
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
[/b]

Hahahaa.. Kvinnor har ingen aning om hur en bil fungerar. Hade ni haft det så kunde ni fickparkera, men det kan ni inte..
Det har inte mer saken att göra. Det var en kvinna som fick första bilen att rulla. Kolla upp det så ser du själv.
Citera
2021-08-22, 09:01
Medlem
Citat:
Självklart, men de tjänsterna kanske ska ha helt separata antagningskrav, även för män.

Trams? Lika villkor är inte trams. Det är tvärtom en av grundpelarna inom feminismen.
"de tjänsterna"???

Du menar där smyger runt en liten specialpolis, som bara ägnar sig åt att kommunicera verbalt...medan de "riktiga" poliserna ägnar sig åt brottning?

Vad är det mer er snubbar som verkar tro att våld är den enda lösningen på allt.
Citera
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
För att inte tala om att kvinnor har bättre förmåga till att se helheten i komplexa sociala sammanhang, vilket är mycket viktigt.
Tycker du att den feministiska politiken skapat ett tryggare och bättre Sverige?
Citera
Medlem
RedXs avatar
Citat:
nej, inte än, men det pågår ju en ständig diskussion om det, eller hur?
Det är uppe på debatt mest hela tiden.

personligen tror jag på att pojkar ska börja senare.

Då förutsätter du att en trettonårig pojke är samma sak som en elvaårig tjej, och så är inte riktigt fallet.

Jag är inte helt uppsjungen på könsskillnaderna i utveckling, men om jag inte minns fel så är exempelvis pojkars matematiska tänkande utvecklat i takt med (eller till och med lite före) flickors.

Dock tror jag absolut att man kan ha en flexibel skolstart relativt barnens utveckling, så länge som det avgörs genom någon form av individuell bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in