Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, men det är upp till var och en liksom... folk är olika och mycket brukar vilja ha mer.

jag blev ingenjör en gång för att lönen var hög och för att jag var bra på matte. Nu har jag kosing nog att gå ner i arbetstid, kanske sluta helt.

Lärare blev jag för 4 år sedan då det finns gott om möjlighet att få halvtidstjänster. Jag behöver inte tjäna så väl, men är osäker på om jag vill vara heltidspensionär. det är svårt att hitta de där deltidstjänsterna i industrin, där skall man helst arbeta 100+ %... kompensationen är pengar.

Så kan läraryrket vara roligt och eleverna kan ge en energi.

Det är inte fel att vi jobbar för pengar, det är nämligen ett tecken på att någon har behov av vad man gör. Att jobba efter eget intresse enbart innebär ju att man skiter i om det är något behov och nytta man fyller.

Jobbar man inom vårdsektorn eller som du, som lärare. Så gör man en otrolig skillnad för folk, även om det är för lägre lön än som ingenjör. Väljer man sådana yrken är det ofta för att man vill hjälpa/vårda etc. och har ett intresse för det, oavsett om lönen inte är så bra som för vissa andra yrken. Det fackförbund/feminism etc. har gjort är ju att se till att det iaf. inte är alltför dåliga löner i dessa sektorer. Och därmed sett till att folk som har starkt intresse kan välja dessa yrken och ändå få en ok lön.
Citera
2021-08-21, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag bedömer inte värdet såklart, det gör ju politikerna. Men själva strukturen är en förutsättning för allt det andra.

Det är heller inte en specifik yrkeskategori som bygger sjukhusen. De kan bygga andra hus om inte landstingen kan matcha deras anspråk för ersättning.

Man skaffar sig förmågor som andra är beredda att betala för. Det är så man tjänar kosing, man kan inte själv avgöra värdet på det man producerar, det gör alltid andra.
Då borde du inte se något problem i att vissa yrkesgrupper försöker lyfta sina lönefrågor politiskt då, även om det innebär att det blir dyrare för dem som ska betala.
Citera
2021-08-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kvinnorna går förstås efter fler saker än pengar men pengarna är en mycket viktig parameter för kvinnor, detta finns det studier som visar. Däremot är det mycket stor skillnad på vad kvinnor säger att de vill ha och vad de i verkligheten går efter när de väljer. Den skillnaden hos män är betydligt mindre.

Nja, jag vet en hel del kvinnor som skiter fullständigt i vad deras män tjänar. De har mer gått efter utseende, charm, intelligens, humor, om männen är barnkära osv.
Citera
2021-08-21, 21:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, jag vet en hel del kvinnor som skiter fullständigt i vad deras män tjänar. De har mer gått efter utseende, charm, intelligens, humor, om männen är barnkära osv.

Du är lurad, det är inte så det fungerar i verkligheten. Här har du en video som förklarar hur det egentligen fungerar:
The 9 Qualities Women NEVER Admit They Actually Want In Men
https://www.youtube.com/watch?v=Y7cOPM9gFDA&t=0s
Citera
2021-08-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Du rasar ju hela dagarna om allting, din jävla pajas. Hela din Flashbackhistorik är en enda lång parad av feministiska konspirationsteorier och gnäll, gissningsvis ofta påeldade av rödvinsfylla. Du är ett ypperligt bevis på vad som händer när kvinnor slutar få kuk och istället fyller hålet med bitterhet, rödvin och knasiga ideologier.

Naturligtvis har TS rätt. Det västerländska samhället skrev under sin egen dödsdom i samma stund som man slutade kontrollera sina kvinnor. Resultatet av det sveket mot framtida generationer ser vi idag, med ett samhälle som leds och styrs av kvinnor på alla ledande positioner och den konflikträdsla och kraftlöshet som följer på det. Samhället styrs idag av kärringar som hämtar sin världsbild från DN och det leder till självutplåning och förfall. Och det är precis vad vi ser ske.

Islam kommer att ta över och då är det tillbaka in i köket för Merapi och alla andra kvinnor. Islam är inte öppen för förändringar. Det starke vinner alltid över den svage.

Förstår inte var ni gammal gubbar får allt ifrån.
Frågan är egentligen:
Är du lika patetisk i verkligheten som du visar dig online?
Citera
2021-08-21, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Jag har varken rasat eller grinat. Skulle jag grina varje gång det ämnet togs upp skulle jag få grina hela tiden. Jag Ids int. Fysisk kroppar skiljer givetvis mellan män och kvinnor. Men skillnaden i beteendet är socialt konstruerad. Män och kvinnors beteenden övas in att vara olika. Så visst är män och kvinnor olika. Men det är inte en fysisk konstruktion.

Hahahahaha, you keep believing that . Det enda som är en konstruktion är hur evolution har format kvinnors hjärnor oförmögna att acceptera verkligheten som den är. Sexisterna från förr hade rätt, ni bör stanna hemma då ni producerar inget annat än kaos.

Med tanke på utvecklingen i Sverige så kommer verkligheten hinna ikapp er om den redan inte gjort det.

Hade bett dig att springa och gör mig en macka, men du skulle bara äta upp den på vägen tillbaka tjockis. You stupid fuck.
Citera
2021-08-21, 21:38
Medlem
Sqrbankens avatar
Pseudo, där man först drar en slutsats och försöker finna (läs: forma) fakta som sen kan fungera ihop med de delirium sekten som vänsteraktivistiska genusvetare svurit trohet till lever efter. Anständigt folk tar vänsteraktivistiska genusvetare lika seriöst som bengaliska pissdrickar-kurer naturligtvis vilket måhända är orättvist mot de sistnämnda som förmodligen har mer på fötterna för att stödja sin tes.

Klart det råder skillnader mellan män och kvinnor över population. Frågan hur rinner ut i vad man vill jämföra och det med hjälp av neutralt utvalda kontrollgrupper att processa för att sen rita upp i ett histogram. Enbart sinnessvaga sektmedlemmar - män som kvinnor - har fått för sig nått annat och dessa skrattar vi övriga som alltid gott åt.
Citera
2021-08-21, 21:51
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förvisso, men? vad tror du den "slagsidan" kommer sig av? Kanske för att vi kommer från en position där biologi varit det enda rådande.

Själv brukar jag stillsamt påpeka för vissa herrar antifeminsiter, att de kanske ska vara lite försiktiga i detta biologivurmande...med tanke på att många av de faktiska skillnaderna man hittar så ofta pekar på fördel kvinna.

Akta er. Detta kan användas och utnyttjas lika jävligt för att i en framtid förtrycka män åt helvete.

Vi lever inte längre på nån savann där förmågan kunna kasta en sten långt eller kuta ikapp en antilop är det absolut vikigaste. Vi lever i en värld där intelligens som klarar ta in kunskap, kommunikation, empati och sociala färdigheter är det viktigaste.
Som sagt akta er.
Det är det här som driver kvinnorna i progressiv riktning, mot en verklighet som abstraherats från sina fysiska begränsningar. Detta är en viktig del av subversionen, som syftar till att vända på förtrycket. Mäns enda chans är förstås att fortsätta kämpa för SIN värld, inte att ge efter och försöka gå feministerna till mötes. Det är precis samma sak för svensken - det är lönlöst att försöka anamma globalism och massinvandring i avsikt att behandlas bättre i den nya ordningen.
Citera
2021-08-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Haha kompis.. Det där borde du veta efte åttans SO lektioner. Svaret är självklart att Sverige har haft mer genus. Men men jag kanske antog för mycket om dig. Jag kan säga till dig att dom Nordiska länderna faktiskt är kända sedan länge för att vara dom länder som sysslat mest med genus. Du kan bland annat se Fox news prata om att svenska männen mår dåligt för genus osv... Eller så ser du någon vänster journalist som använder Sveriges genus som något positivt exempel.

Usch så hemskt att männen mår dåligt
Men kanske kvinnorna mår dessto bättre?
Citera
2021-08-21, 21:55
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Hahahahaha, you keep believing that . Det enda som är en konstruktion är hur evolution har format kvinnors hjärnor oförmögna att acceptera verkligheten som den är. Sexisterna från förr hade rätt, ni bör stanna hemma då ni producerar inget annat än kaos.

Med tanke på utvecklingen i Sverige så kommer verkligheten hinna ikapp er om den redan inte gjort det.

Hade bett dig att springa och gör mig en macka, men du skulle bara äta upp den på vägen tillbaka tjockis. You stupid fuck.
Intressant att du använder vikt som argument för ditt hat. Nu är inte mitt problem att jag äter för mycket utan snarare tvärtom. Men även om jag hade varit smällfet så hade det inte tillfört debatten nått. Typiskt män att använda den typen av meningslösa argument.
Citera
2021-08-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men hur bedömer du värdet? Bedömer du det värdet högre än värdet av den verksamhet som sen ska bedrivas på sjukhuset så att du är beredd att betala mer för det förra än för det senare?
Till skillnad från vårdyrken så gererar hantverksyrken ett värde i pengar.
Därav kan man motivera högre lön.
Lönen till vården kommer av skattepengar.
Om vi höjer skatten med 10%.... Så kommer det fortfarande inte bli högre löner inom vården eftersom nuvarande regering är katastrofala.
Citera
2021-08-21, 21:58
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har du något annat än anekdotiska bevis för det? för män och kvinnor beter sig ju olika, även som små bebisar, (även de som har bägge könen landar ju i ett av dem, dvs de beter sig som pojke eller flicka, så man kan med mycket stor sannolikhet lista ut vilken "genus" de slutligen identiferar sig som senare i livet, baserat på det).

Och varför skiljer sig det inte mellan olika kulturer, eller ännu värre, jämstälda samhällen uppvisar samma skillnader i personlighetsdrag (tex Neuroticism) mellan könen som mindre jämstälda,

eller tänker du att skillnader i biologiskt kön inte är = skillnader i utfall , utan skillnader i något annat ocklart och substanslöst?
Jag baserar mina argument på vetenskaplig forskning! Nyfödda bebisar beter sig lika tills att de blir bemötta av vuxna. Då kommer skillnaden eftersom att vi bemöter dem olika. Hur många högskolepoäng har du i ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in