Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Jag kan beundra dig för du lägger ner så mkt tid på nästan alla inlägg, alla inlägg är värsta uppsatsen. Bravo. Men jag skulle föredra att du lägger mer tid på att förstå vad den andra skriver och faktiskt svarar på det istället. För oavsett hur långa dina inlägg än är, så är merparten av dem totala icke svar på det som du svarade på alternativt väldigt undvikande svar.
Jag ser inget svar på
"Det var du själv som drog upp parisavtalet och money talks, och hänvisade till att oljeindustrin hade kampanjat för 1 miljard usd. Du verka ha problem med dina egna argument. Om money talks som DU själv sa, så bör man titta på resultatet i det fallet. Resultatet är att parisavtalet gick igenom."
Det har jag redan svarat på, men du läste tydligen inte.
Trump och hans kampanj 2015 satsade 322 miljoner USD, varav en hel del från t.ex. olje-bröderna Koch, på att Trump skulle bli president.
Fossilindistrin satsade 1 miljard USD på att förhindra att Parisavtalet minskade försäljningen av fossila bränslen.
Trump tog USA ur Parisavtalet och oljeförsäljningen fortsatte att öka som tidigare.
Du och jag har uppenbarligen lite olika infallsvinkel här. Du skriver om avtalet, jag är fokuserad på resultatet. Resultatet var att oljeförsäljningen fortsatte att öka. Exakt vad bröderna Koch ville. Exakt vad oljebolagen ville. Exakt så som Trump ville att det skulle bli.
Ser du den fortsatta ökningen av försäljningen av olja som en framgång för Parisavtalet?
–