Citat:
Ursprungligen postat av
HurManVetInte
Hej mina vänner!
Har en fråga.
Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.
Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?
Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?
Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.
Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?
Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.
Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?
Vissa av dom finns på
https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?
Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?
Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Civilingenjör Teknisk Fysik här. Tydligen dum i huvudet , galen och tagit mig från Särskola till CTH om vi ska tro på din tes.
Ingen klimatångest , tror inte att Bill Gates vill chippa mig däremot är jag 100% säker på några få familjer tjänar miljarder och återigen miljarder på vaccinationskampanjen och där är Bill Gates inkluderad. Att media ägs av samma intressen får vi väll kanske kalla för intressekonflikt. Eller?
Min anledning till att inte vaccinera mig är bara baserat matematiska/statistiska slutsatser. Kunskaper om läkemedelstudier i allmänhet samt kraven och stegen som måste gås igenom innan godkännande gör att jag är grymt skeptisk till det här vaccinet. Oviljan från ledare så som Pfizers egen VD samt pfizers tidigare forskningschef Michael Yeadon att vaccinera sig gör att jag grävt djupare i statistiken. Att Mrna vaccinets uppfinnare Robert Malone varnat för att tekniken inte är beprövad talar givetvis inte för vaccinen. Inte heller Geert Vanden Bosches varningar gör att jag blir sugen på att vaccinera mig för att "rädda" samhället.
Har även sett till att införskaffa nödvändiga behandlingsmöjligheter för tidig behandling.
Men jag gissar på att du inte känner till något av tidigare kända och välbeprövade läkemedel som är verksamma mot COVID på grund av informationsförtryck. Du har inte heller satt dig djupare in i forskningen statistiken än att du upprepar Aftonbladets löp.
Killgissar även att du kör fort i trafiken, äter dåligt , skapar dålig stämning för din omgivning och använder dig av personangrepp när du inte får som du vill. När jag frågar dig om du kompletterar med vitamin C till dina dagliga tillskott under pandemin kommer du att fnysa av okunskap.
Dvs. din närvaro skapar mer ohälsa för din omgivning än vad jag någonsin kommer närma mig att göra.
Kanske väljer jag att vaccinera mig senare om statistiken vänder men just nu baserat på data från Israel och Seychellerna så ligger du åtminstone lika illa till som ovaccinerade och kanske till och med på minussidan. Men det är en ny utveckling som vi får följa. Det finns även ett flertal vaccinationskandidater som genomgår mer rigorös testning och bygger på traditionell teknologi som är väldigt mycket mer tilltalande.
Men lycka till och keep it real med kommande varianter - kan tänka mig att du tillhör en kategori som har en övertro på sprutans magiska kraft - datan talar tyvärr emot ditt tankesätt. Men det är bara för media att ändra narrativen koordinerat för att få dig att tro på även det. Men likt massinvandringen kommer du att vakna upp då det blir tillräckligt illa ställt runt omkring dig.