2021-08-21, 18:21
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Just nu är det nästan uteslutande ovaccinerade på sjukhus.

Väldigt många har varit ute och rest...

Har du källa på det?
Citera
2021-08-21, 18:28
Medlem
Åk hem!
Citera
2021-08-21, 19:23
Medlem
Jag har inga planer i nuläget att vaccinera mig mot covid. Det är alldeles för mycket kontroverser kring detta..

Och med covidpass på ingående och eventuellt en spruta var 8e månad känns bara obehagligt

Vi får hoppas på att det drar över innan jag måste fatta beslut
Citera
2021-08-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Just nu är det nästan uteslutande ovaccinerade på sjukhus.

Önsketänkande.
Citera
2021-08-21, 19:49
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Men varför behöver läkemedelsindustrin mer pengar? De som drar i trådarna har ju redan oändligt med pengar. Detta handlar inte om pengar.
Vad handlar det om då?
Citera
2021-08-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Off topic men vad fick du för kroniska biverkningarna av TBE-vaccinet? Har övervägt att ta det trots att jag är lite spruträdd då jag rör mig ute en del i riskområde med hundarna. Tvekar ändå då alla fästingar jag fått går att räkna på en hand.

Jag är ovaxxad, fullt frisk och i 30års åldern. Har redan haft kinesflunsan och känner mig inte orolig för min hälsa. Tänker att dom som känner sig orolig kan ta vaccinet. Har övervägt att ta sprutorna om det blir krav för att få resa utomlands men väljer att avvakta ett par år istället.

Sen att majoriteten av alla som har vaccinerat sig blir lika dryga och självgoda som veganer som bara måste berätta för alla vilka goda människor dom är och vilka dåliga människor alla andra är. Dom vet minsann mycket bättre hur du borde leva ditt liv för att försöka vara en lika god och fin medborgare.

Nu var det inte mig frågan var till, men jag svarar ändå. Jag är fullvaccinerad mot TBE. Fyller på vart femte år. Jag har också fått två sprutor Pfizer mot Covid och har utöver det genomgått hela det nationella vaccinationsprogrammet. Har även vaccinerat mig mot säsongsinfluensan ett par gånger, mest för att jobbet har stått för det.

Jag har hittills upplevt exakt noll biverkningar.
Citera
2021-08-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Jag har inga planer i nuläget att vaccinera mig mot covid. Det är alldeles för mycket kontroverser kring detta..

Och med covidpass på ingående och eventuellt en spruta var 8e månad känns bara obehagligt

Vi får hoppas på att det drar över innan jag måste fatta beslut

Kontroverser? Du menar konspirationsteorier? Ta det lugnt och var inte så rädd.
Citera
2021-08-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Mer eller mindre dagligen, det bara är så i vår bransch eftersom vi har labbet så dom som inte har vår utrustning behöver vår hjälp.

Utbildningen. Du slösar år och pengar och får ett diplom. Det har inget värde alls i den riktiga världen förstår du. Den som inte vet vad den pratar om är oftast den som ljuger och försöker förneka saker så igen projicera inte så mycket bubbis.

Det är du som verkar fixerad vid mig personligen men jag förstår att du inte vill jämföra liv och vad vi gjort och skapat. Så stoppa undan din lilla snopp och läs på istället för att sitta här och sprida desinformation hela dagarna. Alla kan nu se dig som den äckliga lögnaren för big pharma som du är så tack för att du är här och så fantastiskt bra illustrerar er får och er generella intelligens och ert lögnaktiga och oärliga beteende.
Du jobbar fan inte på något labb. Att döma av din posthistorik så jobbar du inte alls. Förmodligen sitter du hemma i mammas källare med strålningsreducerande skal på mobilen och har som målsättning att flytta hemifrån innan du fyller 45.
Citera
2021-08-22, 08:09
Medlem
Mrlind92s avatar
Jag är en av dom dära 5%
Citera
2021-08-22, 08:20
Medlem
Så här har jag skrivit tidigare:

Varför ta ett genmanipulerande vaccin (mRNA) för ett påstått virus med en dödlighet som ligger i nivå med vanlig influensa? Det är förövrigt inte en spruta som gäller utan planer finns för en tredje spruta och sen återkommande årliga påfyllnadsdoser enligt Pfizers VD.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KpABB5/professor-de-kan-behova-en-tredje-dos-redan-i-host

Citat ur artikeln:
"Pfizers vd Albert Albert Bourla uppgav redan i april att det sannolikt behövs en tredje dos 6–12 månader efter den andra. Han öppnade också för behovet av årliga påfyllnadsdoser av vaccin mot covid-19.

– Varianterna kommer att spela en nyckelroll, sa han till CNBC."

Kvinnor har fått oregelbunden menstruation som misstänkt biverkning av vaccinet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEeAoJ/misstankta-mensrubbningar-efter-vaccinering

Citat ur artikeln:
"Hundratals svenska kvinnor har rapporterat mensrubbningar efter att ha vaccinerats mot covid-19. Både Läkemedelsverket och den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA följer utvecklingen, men kan i dagsläget inte säga om det rör sig om en biverkan eller inte."

Har ni glömt vilket skämt den så kallade svininfluensan var 2009? Ett par artiklar från SvD:

https://www.svd.se/svd-granskar-sveriges-vaccinering-mot-svininfluensan

Citat ur artieln:
"När mejlen skickas har det gått fem dagar sedan Världshälsoorganisationen WHO den 11 juni 2009 deklarerade att svininfluensan har utvecklats till en fullskalig världsepidemi. Pandemifas 6 råder och nu aktiveras automatiskt leveransavtalet av vaccinet Pandemrix. Sverige är redo. Allt förarbete är klart. Pandemiplanerna ligger färdiga.

– Det var ju förberett. Med övningar, pandemiplaner, egentligen var ju organisationen väldigt vältrimmad, säger Henrik Kjellberg som då var politisk sakkunnig åt ansvariga ministern Maria Larsson."

https://www.svd.se/pandemin-var-ingen-pandemi

Citat ur artikeln:
"En pandemi som aldrig var en pandemi. Slöseri med enorma summor skattepengar och omotiverad skräck som spreds till befolkningen, slog till exempel en EU-utredning fast. Den ansedda brittiska läkartidningen BMJ har krävt snabba insatser för att återställa förtroendet."
Senast redigerad av Mr.Slave 2021-08-22 kl. 08:22.
Citera
2021-08-22, 08:26
Medlem
Om har en fungerande hjärna, kritiskt och logiskt tänkande så avstår man från detta "vaccin".
Dessutom ser jag mig själv som övermänniska så skulle skämmas att vaccinera mig för något med så låg dödlighet. Man måste ha riktigt värdelösa gener för att dö av covid.
Citera
2021-08-22, 09:17
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Civilingenjör Teknisk Fysik här. Tydligen dum i huvudet , galen och tagit mig från Särskola till CTH om vi ska tro på din tes.

Ingen klimatångest , tror inte att Bill Gates vill chippa mig däremot är jag 100% säker på några få familjer tjänar miljarder och återigen miljarder på vaccinationskampanjen och där är Bill Gates inkluderad. Att media ägs av samma intressen får vi väll kanske kalla för intressekonflikt. Eller?

Min anledning till att inte vaccinera mig är bara baserat matematiska/statistiska slutsatser. Kunskaper om läkemedelstudier i allmänhet samt kraven och stegen som måste gås igenom innan godkännande gör att jag är grymt skeptisk till det här vaccinet. Oviljan från ledare så som Pfizers egen VD samt pfizers tidigare forskningschef Michael Yeadon att vaccinera sig gör att jag grävt djupare i statistiken. Att Mrna vaccinets uppfinnare Robert Malone varnat för att tekniken inte är beprövad talar givetvis inte för vaccinen. Inte heller Geert Vanden Bosches varningar gör att jag blir sugen på att vaccinera mig för att "rädda" samhället.

Har även sett till att införskaffa nödvändiga behandlingsmöjligheter för tidig behandling.

Men jag gissar på att du inte känner till något av tidigare kända och välbeprövade läkemedel som är verksamma mot COVID på grund av informationsförtryck. Du har inte heller satt dig djupare in i forskningen statistiken än att du upprepar Aftonbladets löp.

Killgissar även att du kör fort i trafiken, äter dåligt , skapar dålig stämning för din omgivning och använder dig av personangrepp när du inte får som du vill. När jag frågar dig om du kompletterar med vitamin C till dina dagliga tillskott under pandemin kommer du att fnysa av okunskap.
Dvs. din närvaro skapar mer ohälsa för din omgivning än vad jag någonsin kommer närma mig att göra.

Kanske väljer jag att vaccinera mig senare om statistiken vänder men just nu baserat på data från Israel och Seychellerna så ligger du åtminstone lika illa till som ovaccinerade och kanske till och med på minussidan. Men det är en ny utveckling som vi får följa. Det finns även ett flertal vaccinationskandidater som genomgår mer rigorös testning och bygger på traditionell teknologi som är väldigt mycket mer tilltalande.

Men lycka till och keep it real med kommande varianter - kan tänka mig att du tillhör en kategori som har en övertro på sprutans magiska kraft - datan talar tyvärr emot ditt tankesätt. Men det är bara för media att ändra narrativen koordinerat för att få dig att tro på även det. Men likt massinvandringen kommer du att vakna upp då det blir tillräckligt illa ställt runt omkring dig.
Senast redigerad av bjornhagberg 2021-08-22 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in