2021-08-14, 18:21
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Du gör ett fantastiskt jobb gubben. Om fler från din sida staketet för sig som du så är ni snart inte så många. Vet du vad ordet kontraproduktivt innebär?

Mvh
Det måste ju svida hårt att bli ihopklumpad med negrer och araber annars kan jag inte se varför ni blir så upprörda över att jag nämner det faktum att gruppen vaccinvägrare till största del består av icke-vita. Det finns många negrer som anser sig ha PhD - titta bara på Ducadream.
Citera
2021-08-14, 18:23
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Jag är en av dem som inte vaccinerar mig och självklart jobbar jag i vården . Andledningen till att jag inte vaccinerar mig är såklart att försöka smitta så mycket människor som möjligt.

With ya bro
Citera
2021-08-14, 18:26
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Har en kollega som trodde precis som du. Hon är ännu inte återställd efter att ha varit sjuk i vintras. För mig är det inte bara risken att dö som räknas.

Hm, jag är inte så övertygad om att jag tror speciellt mycket på långtidscovid. Visst finns det de som har varit allvarligt sjuka och har lång väg tillbaka till fullgod vigör. Men det schablonmässiga hävdandet av att man drabbats av långtidscovid får jag inte att gå ihop. Speciellt inte med tanke på att det är fler män som blir allvarligt sjuka men den övervägande delen av de som drabbas av långtidscovid med endast självrapporterade och ej mätbara symtom som trötthet och andfåddhet är kvinnor.
Citera
2021-08-14, 18:31
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vi litar inte på läkemedelsindustrin.

Varför litar ni som tagit vaccinet på läkemedelsindustrin?

Vad har de gjort för att förtjäna ert förtroende?
Jag litar inte på läkemedelsindustrin. Jag litar på att läkemedelsindustrin vill tjäna pengar (= har inget incitament att döda sina kunder). Ett vaccin som fungerar och inte skadar eller dödar den vaccinerade ger goodwill. De tjänar alltså mer pengar på att ha ett så säkert vaccin som möjligt än ett skadligt.
Citera
2021-08-14, 18:32
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Vi litar inte på läkemedelsindustrin.

Varför litar ni som tagit vaccinet på läkemedelsindustrin?

Vad har de gjort för att förtjäna ert förtroende?

När man köper en ny bil vill man ha garantier annars blir det ingen affär. Köp en ny tvättmaskin man vill ha garanti annars ingen affär. Testa ett nöd godkänt experimentvaccin, inga motkrav alls man bara tar det. Det om något kan ge livslånga biverkningar, förtida död och man ställer inga som helst krav på funktionen. Inte ens det minsta kravet ställer man. Att det ska fungera. För att fungera så ska man inte bli sjuk av corona man har för helvete tagit vaccin mot det. Antingen fungerar det eller så fungerar det inte.
Citera
2021-08-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Korrekt. Jag läste artiklarna, jag såg inte på klippet. Jag antar att du själv gjort detsamma och är medveten om att det enbart är effekterna av en COVID-19 infektion som påverkas av ditt allmänna hälsotillstånd. Den uppmätta skillnaden av lägre infektionsgrad hos fysiskt aktiva är inom PCR-testers felmarginal, så även om skillnaden är statistiskt signifikant, så är inte mätvärdet signifikansen baseras på tillförlitligt i tillräckligt hög grad för att man ska kunna dra slutsatser baserat på det. Se Bentley (2021) nedan för en genomgång av PCR-testers marginaler.

- Bentley P. M. (2021). Error rates in SARS-CoV-2 testing examined with Bayes' theorem. Heliyon, 7(4), e06905. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e06905

Notera att jag inte argumenterar för att det är dåligt att ha en bra hälsa, utan jag visar på siffror som indikerar att COVID är att räkna med även om man är vid god vigör.

Conclusion Adults who engaged in the recommended levels of physical activity were associated with a decreased likelyhood of SARS-CoV-2 infection,

https://bjsm.bmj.com/content/bjsports/early/2021/07/21/bjsports-2021-104203.full.pdf

Man har lägre risk för att bli infekterad som vältränad, en likhet som även gäller vaccinerade.

Man får dessutom lägre risk att få andra sjukdomar.
Kanske en anledning till att norrmän klarat sig bra. En tur på fjället och mycket fisk, omega3 D vitamin en annan faktor som lindrar pandemin.
Citera
2021-08-14, 18:35
Medlem
Alla på Flashback som inte vaccinerat sig borde lägga till 5% som signatur.
Citera
2021-08-14, 18:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Alla på Flashback som inte vaccinerat sig borde lägga till 5% som signatur.

Så där ja!

Edit: Verkar inte fungera...
Senast redigerad av EastClintfood 2021-08-14 kl. 18:42.
Citera
2021-08-14, 18:45
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Jag litar inte på läkemedelsindustrin. Jag litar på att läkemedelsindustrin vill tjäna pengar (= har inget incitament att döda sina kunder). Ett vaccin som fungerar och inte skadar eller dödar den vaccinerade ger goodwill. De tjänar alltså mer pengar på att ha ett så säkert vaccin som möjligt än ett skadligt.

Men varför behöver läkemedelsindustrin mer pengar? De som drar i trådarna har ju redan oändligt med pengar. Detta handlar inte om pengar.
Citera
2021-08-14, 18:48
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest

Vaccintillverkarna har friskrivit sig från ansvar så dom bryr sig bara om att sälja så mycket som möjligt utan att det dör för många eller det blir för mycket biverkningar. Det är upp till länderna själv att ta det ansvaret. Även om dödstalen för vaccin är högre än vid normal vaccintillverkning så påverkar det inte tillverkarna. Länderna tar höga dödstal bara dom får ett vaccin som inte skyddar som det skulle ha gjort. Frågan är var man drar gränsen för skadligt/verkningslöst vaccin och när man kan göra det.
Citera
2021-08-14, 18:49
Medlem
magpests avatar
Citat:
Men varför behöver läkemedelsindustrin mer pengar? De som drar i trådarna har ju redan oändligt med pengar. Detta handlar inte om pengar.
Juden är girig. Om du inte fattat det än är du riktigt korkad. En jude kan aldrig få för mycket pengar.
Citera
2021-08-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Hej,

Jag är en av de 5% du nämner. Vi kan gärna starta en debatt ifall du anser att jag är IQ befriad och du är så kunnig och smart med en mycket högre IQ och intelligensen än vad jag har så kan du nämna några anledningar till varför jag ska ta vaccinet? Så ska jag nämna anledningar till varför man inte ska ta vaccinet så får vi se vems argument/källor som väger mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in