2021-08-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Det här är fakta, han ljuger om sin utstämpling antingen i polisförhör, i tingsrätten eller i hovrätten. Det här kallar du fair play?

Han har över 20 min, närmare 25 min, på sig att ta sig till Hötorget från Sveavägen, endast nån kilometer men säger i förhör och domstol att han bråttom? Det här kallar du fair play?
Läser du inte vad jag skriver?
Han hade inte 25 minuter på sig att gå till Hötorget, och det är inte en kilometer dit.
Du fladdrar med tider och avstånd på ett sätt som är betydligt värre än Engström.
Citera
2021-08-21, 17:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Om han inte själv haft det. Fast då faller andra bitar.

Det tycker jag du ska fundera på. Ta teorin om SE framåt. SE i blå jacka är en troligare GM än SE i mörk rock.
Citera
2021-08-21, 17:17
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, det är inte fakta att han ljuger. Då vet du inte vad fakta är.

En person uppger olika tidsangivelser i polisförhör, tingsrätt och hovrätt. Du konstaterar att den här personen inte ljuger. Har du en dold agenda eller vad är det frågan om?
Citera
2021-08-21, 17:18
Medlem
Citat:
Det tycker jag du ska fundera på. Ta teorin om SE framåt. SE i blå jacka är en troligare GM än SE i mörk rock.

"SE i blå jacka är en troligare GM än SE i mörk rock"

Då är han alltså inte fullkomligt osannolik för dig. Jag har tänkt tanken men då faller YN.
Citera
2021-08-21, 17:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror han är noggrann men han la fram detta utan bevis så vilka frågor ska han svara på ?

Blir ju ändå sannolikt eller osannolikt o tolkningar..

Det finns inget som hindrar KP från att tacka ja till att svara på frågor, kräva frågorna i förväg och sen i lugn och ro besvara dessa frågor.

Detta borde vara lika mycket i ditt intresse. Så varför är du negativ till att KP ska ställa upp?
Citera
2021-08-21, 17:23
Medlem
Många osannolikheter runt denne man. Som mördare är det svårt att få ihop det men jag tycker att detsamma gäller som vittne. Han är den ende som uppfattat LJ och han uppmärksammar inget annat vittne på det. Han är allena om att höra Lisbeth säga blå täckjacka. När han hör sitt signalement som varandes mördarens blir han nonchalerad av polisen.
Citera
2021-08-21, 17:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
En person uppger olika tidsangivelser i polisförhör, tingsrätt och hovrätt. Du konstaterar att den här personen inte ljuger. Har du en dold agenda eller vad är det frågan om?

Jag konstaterar inte att han inte ljuger. Sluta hitta på.

Jag konstaterar att det inte är fakta att han ljuger om utstämplingstiden. Ser du skillnaden?
Citera
2021-08-21, 17:26
Medlem
Citat:
Jag konstaterar inte att han inte ljuger. Sluta hitta på.

Jag konstaterar att det inte är fakta att han ljuger om utstämplingstiden. Ser du skillnaden?

Du menar att han t ex glömt?
Citera
2021-08-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja men 30% är mkt

Eller hur tänker du ?

Nja är det? Om du bara håller SE till 30% så är det ju inte så troligt att han är GM enligt procentsiffrorna. Du försvarar ju teorin med näbbar och klor. Vilket är ok men om du bara tror SE som GM till 30% borde du kunna ta till dig de stora hålen som finns i denna teori.
Citera
2021-08-21, 17:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"SE i blå jacka är en troligare GM än SE i mörk rock"

Då är han alltså inte fullkomligt osannolik för dig. Jag har tänkt tanken men då faller YN.

Jag har aldrig sagt att han är fullkomligt osannolik som GM.

Om mängder av andra vittnen kan ta fel på blå jacka och mörk rock så kan väl YN göra det? Jag förstår inte riktigt varför hon är en helig ko om man är objektiv. Hon ser mannen i tre sekunder i mörker. Hennes dejt var väldigt berusad, var hon nykter? Och det måste inte vara GM hon ser.
Citera
2021-08-21, 17:32
Medlem
Citat:

Om mängder av andra vittnen kan ta fel på blå jacka och mörk rock så kan väl YN göra det? Jag förstår inte riktigt varför hon är en helig ko om man är objektiv. Hon ser mannen i tre sekunder i mörker. Hennes dejt var väldigt berusad, var hon nykter? Och det måste inte vara GM hon ser.

"Jag har aldrig sagt att han är fullkomligt osannolik som GM"

Nej, tidigare trodde du ju det om jag inte missuppfattat. Vad är det som gör att du ser en möjlighet att han kan vara skyldig?

"Om mängder av andra vittnen kan ta fel på blå jacka och mörk rock så kan väl YN göra det?"

Absolut. Fast du vet inte att så är fallet. Du spekulerar.
Citera
2021-08-21, 17:34
Medlem
Citat:

Om väktaren har rätt angående klädseln på SE och LJ noterar kepsen så kanske misstankarna mot SE stiger? Som sagt, man kan vända och vrida på det i evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in