2021-08-21, 17:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Jag har aldrig sagt att han är fullkomligt osannolik som GM"

Nej, tidigare trodde du ju det om jag inte missuppfattat. Vad är det som gör att du ser en möjlighet att han kan vara skyldig?

"Om mängder av andra vittnen kan ta fel på blå jacka och mörk rock så kan väl YN göra det?"

Absolut. Fast du vet inte att så är fallet. Du spekulerar.

Gör jag det? Visst, allt kan väl ses som spekulation när det inte finns bevis, men jag spekulerar med stöd i materialet. Finns väl en del stöd i materialet för att GM har blå jacka?
Citera
2021-08-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Gör jag det? Visst, allt kan väl ses som spekulation när det inte finns bevis, men jag spekulerar med stöd i materialet. Finns väl en del stöd i materialet för att GM har blå jacka?

Visst gör det. Det finns också stöd för att han hade en mörk rock, eller hur?
Citera
2021-08-21, 17:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om väktaren har rätt angående klädseln på SE och LJ noterar kepsen så kanske misstankarna mot SE stiger? Som sagt, man kan vända och vrida på det i evighet.

Ja lite mer misstänkt blir SE i blå jacka. Det har jag sagt i flera månader. Men av någon anledning så vill inte de som tror att SE är GM titta på saker med andra ögon, de vill inte ens tänka på SE i blå jacka. Att SE har mörk rock kommer enbart från SE och ME (och när det kommer till ME så kan ju mörk rock komma från SE och inte hon själv).

Men jag ser honom inte som sannolik GM.
Citera
2021-08-21, 17:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Visst gör det. Det finns också stöd för att han hade en mörk rock, eller hur?

Ja. Men de objektivt närmaste vittnena säger blå jacka. De längre bort säger mörk rock. Kan det vara en indikator? Är det inte lättare att tro en blå lång jacka är en mörk rock än att tro att en mörk rock är en blå jacka ? Med tanke på att det är mörkt. De som säger mörk rock har ju dessutom motljus från Dekorima i de flesta fall.

Finns ingen lika bra förklaringsmodell för plaggen där GM hade mörk rock. Anser jag.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-21 kl. 17:47.
Citera
2021-08-21, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ja. Men de objektivt närmaste vittnena säger blå jacka. De längre bort säger mörk rock. Kan det vara en indikator? Är det inte lättare att tro en blå lång jacka är en mörk rock än att tro att en mörk rock är en blå jacka ? Med tanke på att det är mörkt. De som säger mörk rock har ju dessutom motljus från Dekorima i de flesta fall.

Finns ingen lika bra förklaringsmodell för plaggen där GM hade mörk rock. Anser jag.

Det är ju bara Ho som säger blå jacka och hans trovärdighet är lika med noll. Han gör sig dessutom med allra största sannolikhet sig skyldig till skyddande av brottsling
Citera
2021-08-21, 18:16
Medlem
Citat:

"Kan det vara en indikator?"

Absolut. Sedan kan man vända på det och påpeka att ett av vittnena var rejält berusad och ett annat pekat ut kroater och CP som mördare...
Citera
2021-08-21, 18:26
Medlem
Jacka eller rock.
Var det gm som Fauzzi såg gå bakom paret Palme?

"Nicola Fauzzi (NF) ca 23.20 :
Förhör 1 860303 blå jacka i färg som ryggen telefonkatalogens Stockholmsdel A-M. Jackan liknande en Tenson-jacka. Jackan räckte till lårens mitt på mannen. Mannen hade troligtvis händerna i fickorna."

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Nicola-Fauzzi.pdf
Citera
2021-08-21, 18:44
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jacka eller rock.
Var det gm som Fauzzi såg gå bakom paret Palme?

"Nicola Fauzzi (NF) ca 23.20 :
Förhör 1 860303 blå jacka i färg som ryggen telefonkatalogens Stockholmsdel A-M. Jackan liknande en Tenson-jacka. Jackan räckte till lårens mitt på mannen. Mannen hade troligtvis händerna i fickorna."

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Nicola-Fauzzi.pdf

Var det AB Fauzzi såg gå bakom paret Palme ?

....blå jacka i färg som ryggen telefonkatalogens Stockholmsdel A-M....
check : https://i.imgur.com/2JfGHYb.jpg

...Jackan räckte till lårens mitt på mannen...
check: https://i.imgur.com/G1Fl9J3.jpg

...Jackan liknande en Tenson-jacka...
inte speciellt likt AB:s jacka

...Mannen hade troligtvis händerna i fickorna...
med rejäla vinterhandskar som AB har på bilden så tror jag inte att han behövde gå med händerna i fickorna.

Och om det inte var AB så var det sannolikt GM.
Citera
2021-08-21, 18:49
Medlem
Citat:
Det finns inget som hindrar KP från att tacka ja till att svara på frågor, kräva frågorna i förväg och sen i lugn och ro besvara dessa frågor.

Detta borde vara lika mycket i ditt intresse. Så varför är du negativ till att KP ska ställa upp?

Jag har inte sagt att jag är negativ till att han ställer upp ..

Dock så kan jag förstå att han inte gör det eftersom hur han än svarar så blir det bara följd frågor...Eller ännu mer funderingar !

Låt säg att TP har rätt mer eller mindre i sin bok...Då har du ju eg svaren!

Jag tror inte att KP o TP skiljer sig mkt från vad dom tror...
Citera
2021-08-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Var det AB Fauzzi såg gå bakom paret Palme ?

....blå jacka i färg som ryggen telefonkatalogens Stockholmsdel A-M....
check : https://i.imgur.com/2JfGHYb.jpg

...Jackan räckte till lårens mitt på mannen...
check: https://i.imgur.com/G1Fl9J3.jpg

...Jackan liknande en Tenson-jacka...
inte speciellt likt AB:s jacka

...Mannen hade troligtvis händerna i fickorna...
med rejäla vinterhandskar som AB har på bilden så tror jag inte att han behövde gå med händerna i fickorna.

Och om det inte var AB så var det sannolikt GM.

Då blir följdfrågan, vem stämmer signalementet in på?
SE ? Christer A? Christer P? Victor G? Andra förslag?
Citera
2021-08-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Nja är det? Om du bara håller SE till 30% så är det ju inte så troligt att han är GM enligt procentsiffrorna. Du försvarar ju teorin med näbbar och klor. Vilket är ok men om du bara tror SE som GM till 30% borde du kunna ta till dig de stora hålen som finns i denna teori.

Så 30% är inte mkt ?

Det finns säkert 100 olika teorier jag tänker är gångbara....

Dock inte sagt att jag tänker dom är sannolika..

Säg CA 10%
CP 5%
Polispåret 10%

Osv

Jag tror du tänker på att jag försvarar teorin att det är möjligt med SE...Det gör jag, annars såklart inte 30%

Har du 0% på SE för att du liksom inte tror på teorin ?

Det är ju många teorier som är gångbara men mer eller mindre sannolika...

Teorier kan vara rätt svåra att bevisa motsatsen på !!

Om jag skulle påstå att KGB är en teori...?

Några menar att palmemordet är teatermord o Palme hade AIDS är den gångbara?
Senast redigerad av Problem2020 2021-08-21 kl. 18:58.
Citera
2021-08-21, 18:55
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Om du har överseende med att en grafiker ljuger i svensk domstol så säger det mer om dig och din moral än något annat!
Ja han ljög två gånger om utstämplingstiden. Fick 23.19 av RB men omvandlade den till 23.21 i TR efter att han "kollat upp den ett par dagar innan". Några månader senare fick han den till 23.23 i HR.

Besserwissrarna här i tråden brukar klaga på den låga kunskapsnivån, SE som varit på plats måste vara den absolut sämste. Insåg han inte att hans vittnesmål kraschade (eller åtminstone borde gjort det) i och med den utstämplingstid han nämnde? Var det spritens fel eller var han orolig för att advokat Liljeroos skulle börja intressera sig för honom så det gällde att smyga in ett "alibi" i förebyggande syfte? Åklagarna behövde han inte oroa sig för, det var ju CP som gällde för dem.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-08-21 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in