2021-08-21, 17:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Fast jag tror att han anser att det inte är fria fantasier utan att han ser det som lösningen. Det finns ju flera som håller med honom.

Är det inte en fri fantasi att SE var ute och drack middag klockan 21?
Citera
2021-08-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är det inte en fri fantasi att SE var ute och drack middag klockan 21?

Att han varit ute och druckit är väl säkerställt, tiden är osäker.
Citera
2021-08-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Är det fair play att ändra tidsuppgifter från tingsrätt till hovrätt? När dessa tidsuppgifter inte heller stämmer med vad han initialt har uppgett för polisen?

Varför säger SE att han har bråttom till tunnelbanan när nästa avgång är 23:48? Han har ca. 25 min på sig att ta sig till Hötorget. 25 min att förflytta sig någon kilometer och ändå säger han har bråttom. Är det fair play?

Du menar att SE inte kör med fair play, men det var ju inte riktigt den inriktningen på diskussionen jag hade. Det var ju snarare hur man handskas med materialet.

Du tycker inte att det var hederligt av honom att fladdra med tiderna i hovrätten, men har du frågat dig själv vad han kan tänkas vinna på att säga 23.23 när han samtidigt håller fast vid sin berättelse att han befann sig något norr om annonspelaren då skotten föll?
Försökte han flytta mordtiden till 23,24, men vidhålla sin position och sin ankomst till mordplatsen i förhållande till mordet?

Dessutom skulle han ju med ett tåg från Hötorget som gick någon minut över halv, för att hinna till T-centralen till kvart i tolv.
Hade han hunnit om han missade detta tåg?

”Fair play”!?
Senast redigerad av MacMackay 2021-08-21 kl. 17:12.
Citera
2021-08-21, 17:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"Stod Lisbet still på mordplatsen? Nej."

Oavsett om hon rör på sig eller står still så är det ju flera personer där som inte hört henne. I min värld är det märkligt. Att du tycker annorlunda är helt okej.

Ja, men rör man på sig så är man inte still vid mordplatsen. Vi vet att Lisbet var ute i vägbanan tex. Och då ökar chansen att hon sagt något som bara en hör.
Citera
2021-08-21, 17:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
SE är den ende som sett LJ och hört Lisbeth säga blå täckjacka. Är som sagt ingen expert på sannolikhet men i min värld är det osannolikt att ingen annan varit lika tursam/uppmärksam.

En sak som är osannolik är att GM vet att Lisbet sagt blå jacka.
Citera
Medlem
Citat:
Fast jag tror att han anser att det inte är fria fantasier utan att han ser det som lösningen. Det finns ju flera som håller med honom.
Jag tror inte heller att han anser att det är fria fantasier, och att han ser det som lösningen.
Jag har också förstått att det finns flera som håller med honom, men det betyder ju inte att han inte får kritiseras för vad han skriver och säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, men rör man på sig så är man inte still vid mordplatsen. Vi vet att Lisbet var ute i vägbanan tex. Och då ökar chansen att hon sagt något som bara en hör.

Så din teori är att Lisbeth virrat runt och då har SE hört det? Ingen annan är i närheten? Då är frågan var detta sker.
Citera
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Du menar att SE inte kör med fair play, men det var ju inte riktigt den inriktningen på diskussionen jag hade. Det var ju snarare hur man handskas med materialet.

Du tycker inte att det var hederligt av honom att fladdra med tiderna i hovrätten, men har du frågat dig själv vad han kan tänkas svinna på att säga 23.23 när han samtidigt håller fast vid sin berättelse att han befann sig något norr om annonspelaren då skotten föll?
Försökte han flytta mordtiden till 23,24, men vidhålla sin position och sin ankomst till mordplatsen i förhållande till mordet?

Dessutom skulle han ju med ett tåg från Hötorget som gick någon minut över halv, för att hinna till T-centralen till kvart i tolv.
Hade han hunnit om han missade detta tåg?

”Fair play”!?
Det här är fakta, han ljuger om sin utstämpling antingen i polisförhör, i tingsrätten eller i hovrätten. Det här kallar du fair play?

Han har över 20 min, närmare 25 min, på sig att ta sig till Hötorget från Sveavägen, endast nån kilometer men säger i förhör och domstol att han bråttom? Det här kallar du fair play?
Citera
2021-08-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tror inte heller att han anser att det är fria fantasier, och att han ser det som lösningen.
Jag har också förstått att det finns flera som håller med honom, men det betyder ju inte att han inte får kritiseras för vad han skriver och säger.

Givetvis inte. Jag har inte heller sagt det.
Citera
2021-08-21, 17:12
Medlem
Citat:
Du tror att KP är så säker, kunnig och har svar på saker. Vore det då inte i ditt intresse att KP ställde upp och besvarade spörsmål?

Jag tror han är noggrann men han la fram detta utan bevis så vilka frågor ska han svara på ?

Blir ju ändå sannolikt eller osannolikt o tolkningar..
Citera
2021-08-21, 17:13
Medlem
Citat:
En sak som är osannolik är att GM vet att Lisbet sagt blå jacka.

Om han inte själv haft det. Fast då faller andra bitar.
Citera
2021-08-21, 17:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Det här är fakta, han ljuger om sin utstämpling antingen i polisförhör, i tingsrätten eller i hovrätten. Det här kallar du fair play?

Nej, det är inte fakta att han ljuger. Då vet du inte vad fakta är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in