Citat:
Ursprungligen postat av
braveh
Är det fair play att ändra tidsuppgifter från tingsrätt till hovrätt? När dessa tidsuppgifter inte heller stämmer med vad han initialt har uppgett för polisen?
Varför säger SE att han har bråttom till tunnelbanan när nästa avgång är 23:48? Han har ca. 25 min på sig att ta sig till Hötorget. 25 min att förflytta sig någon kilometer och ändå säger han har bråttom. Är det fair play?
Du menar att SE inte kör med fair play, men det var ju inte riktigt den inriktningen på diskussionen jag hade. Det var ju snarare hur man handskas med materialet.
Du tycker inte att det var hederligt av honom att fladdra med tiderna i hovrätten, men har du frågat dig själv vad han kan tänkas vinna på att säga 23.23 när han samtidigt håller fast vid sin berättelse att han befann sig något norr om annonspelaren då skotten föll?
Försökte han flytta mordtiden till 23,24, men vidhålla sin position och sin ankomst till mordplatsen i förhållande till mordet?
Dessutom skulle han ju med ett tåg från Hötorget som gick någon minut över halv, för att hinna till T-centralen till kvart i tolv.
Hade han hunnit om han missade detta tåg?
”Fair play”!?