2021-08-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är hans samspel med media som jag kritiserar, inte hans bias i första hand.
Hur man än vrider på det har vi matats med snedvriden information som valts ut med omsorg av TP.
Dags att ställa till rätta.

Tja, då är det kanske inte TP du ska klaga på utan Aftonbladet,Expressen osv.
Citera
2021-08-21, 16:53
Medlem
bravehs avatar
Citat:
De som vill sätta dit SE lyfter naturligtvis de uppgifter som gagnar sin sak, och utelämnar andra. Till skillnad från kepsen, så går det inte att spåra någon osäkerhet i HO:s uppgift om mun mot munmetoden för att ta ett exempel.
Däremot är det en uppgift som är väl värd att lyfta, men just dessa uppgifter lyser med sin frånvaro då TP fått sortera och presentera dem i media.
Det är inte fair play.

Är det fair play att ändra tidsuppgifter från tingsrätt till hovrätt? När dessa tidsuppgifter inte heller stämmer med vad han initialt har uppgett för polisen?

Varför säger SE att han har bråttom till tunnelbanan när nästa avgång är 23:48? Han har ca. 25 min på sig att ta sig till Hötorget. 25 min att förflytta sig någon kilometer och ändå säger han har bråttom. Är det fair play?
Citera
2021-08-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Men teorin ligger ju i spillror, ser du inte det? Har för mig att du har skrivit att du tror på SE som GM till 30 %. Det känns mer som 100%.

Ja men 30% är mkt

Eller hur tänker du ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ja, det är ju det jag gör. Det ser du väl, men jag måste ju också kunna kritisera honom för att han svävar ut i fria fantasier.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"Det kan man väl"

Okej, vi spekulerar. Antingen är SE tillräckligt nära Lisbeth för att höra henne säga det utan att hon är högljudd. Då blir det lite märkligt att hon inte känner honom och att ingen annan heller sett honom på en så central plats. Håller du med? Ett annat alternativ är att Lisbeth vrålar för fulla muggar så den undanskymde SE hör trots att han står på en undanskymd plats. Är det då inte konstigt att ingen annan uppfattat det?

Mitt svar på detta: Stod Lisbet still på mordplatsen? Nej.

Frågan vi diskuterade var alltså hur SE kunde veta att Lisbet sagt blå jacka, förslag på vilka omvägar SE kan ha hört att Lisbet sagt blå jacka. Något att inflika?
Citera
2021-08-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ja, det är ju det jag gör. Det ser du väl, men jag måste ju också kunna kritisera honom för att han svävar ut i fria fantasier.

Fast jag tror att han anser att det inte är fria fantasier utan att han ser det som lösningen. Det finns ju flera som håller med honom.
Citera
2021-08-21, 16:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Nej, det är KP som gång på gång avböjt att ställa upp på intervju. Det är inte medias fel.
Citera
2021-08-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Frågan vi diskuterade var alltså hur SE kunde veta att Lisbet sagt blå jacka, förslag på vilka omvägar SE kan ha hört att Lisbet sagt blå jacka. Något att inflika?

"Stod Lisbet still på mordplatsen? Nej."

Oavsett om hon rör på sig eller står still så är det ju flera personer där som inte hört henne. I min värld är det märkligt. Att du tycker annorlunda är helt okej.
Citera
2021-08-21, 17:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Är det fair play att ändra tidsuppgifter från tingsrätt till hovrätt? När dessa tidsuppgifter inte heller stämmer med vad han initialt har uppgett för polisen?

Varför säger SE att han har bråttom till tunnelbanan när nästa avgång är 23:48? Han har ca. 25 min på sig att ta sig till Hötorget. 25 min att förflytta sig någon kilometer och ändå säger han har bråttom. Är det fair play?

Är det fair play när AH ändrar sin utsaga?

Barnsligt argument "jag tycker han är orättvis, då får alla vara orättvisa".
Citera
2021-08-21, 17:03
Medlem
Citat:

SE är den ende som sett LJ och hört Lisbeth säga blå täckjacka. Är som sagt ingen expert på sannolikhet men i min värld är det osannolikt att ingen annan varit lika tursam/uppmärksam.
Citera
2021-08-21, 17:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Rädd ?

Vi tar ju tjafset här på fb..

Du tror att KP är så säker, kunnig och har svar på saker. Vore det då inte i ditt intresse att KP ställde upp och besvarade spörsmål?
Citera
2021-08-21, 17:04
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Är det fair play när AH ändrar sin utsaga?

Barnsligt argument "jag tycker han är orättvis, då får alla vara orättvisa".

Om du har överseende med att en grafiker ljuger i svensk domstol så säger det mer om dig och din moral än något annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in